از بین بردن خط و خش ماشین با خمیر دندان، قلم خش گیر و &amphellip

به گزارش زنگ قلاب بافی، خط و خش ماشین همواره در اثر تصادف ایجاد نمی گردد. گاهی اوقات کشیده شدن شاخه درخت و عبور از مسیرهای سنگلاخی به روکش بدنه و رنگ ماشین آسیب می زنند. در هر صورت هر چیزی که باعث ایجاد خط یا خش های جزئی و کوچک روی بدنه ماشین گردد، علاوه بر تاثیری که بر ظاهر ماشین شما می گذارد، باعث افت قیمت آن هم خواهد شد. برای از بین بردن خط و خش ماشین ضروری است که به یک صافکار حرفه ای مراجعه کنید؛ اما برای خطوط ایجادشده روی ماشین که چندان عمیق نیستند، ما چند راه حل ساده پیشنهاد می کنیم تا بتوانید شخصا این کار را انجام دهید.

از بین بردن خط و خش ماشین با خمیر دندان، قلم خش گیر و &amphellip

چنانچه برای ضفرشویی و نظافت کلی بدنه و داخل کابین خودروی خود احتیاج به خدمات تخصصی کارواش با قیمت مناسب دارید، درخواست خود را در وبسایت خبرنگاران ثبت کنید و هزینه کارواش در محل را ملاحظه فرمایید.

نکات کلیدی

  • استفاده بیش از اندازه از رنگ سفید باعث دو رنگ شدن ماشین شما خواهد شد.
  • برای پوشاندن خطوط و فروفتگی های عمیق می توانید از برچسب های مدل دار و خلاقانه نیز بهره ببرید.
  • اگر حین از بین بردن خطوط ماشین، آسیبی به بدنه خودرو وارد کنید، هیچ بیمه ای هزینه جبران خسارت را پرداخت نخواهد کرد.
  • اگر انتخاب شما استفاده از مواد نانو است، نباید از آن مواد بیش از حد یا بیشتر از یکبار در هر ناحیه بهره ببرید.

از بین بردن خط و خش ماشین با خمیر دندان

یهترین روش بدون شک محافظت خودرو در برابر خط و خش است؛ اما درمواقعی ممکن است که با این مشکل روبرو شویم. در این حالت بهتر است چند روش فوری برای از بین بردن خط و خش سطحی ماشین بدانیم.

خمیر دندان به جز تمیز کردن دندان ها خواص شگفت انگیز دیگری هم دارد که احتمالا تا حالا از آن ها باخبر نبودید. البته نباید توقع داشته باشید خمیر دندان معجزه کند و خطوط عمیق و فرورفته ماشین را برایتان بازسازی کند.

در واقع خمیر دندان بیشتر برای رفع و از بین بردن خش های نازک و سطحی روی بدنه ماشین استفاده می گردد. اگر خطوط روی ماشین شما سطحی باشد، با استفاده از خمیر دندان می توانید آن ها را از بین ببرید.

برای اینکار ضروری است ابتدا تست کنید تا متوجه شوید خطوط روی ماشین شما چقدر عمیق هستند. اگر با ناخن خود روی بدن ماشین بکشید و ناخن شما به خش های ماشینتان گیر نکند یعنی خش ها سطحی هستند و احتمالا استفاده از خمیر دندان موثر خواهد بود.

برای از بین بردن خط و خش ماشین با خمیر دندان به یک خمیر دندان سفیدنماینده و یک دستمال نرم و کمی آب احتیاج دارید. سپس به روش زیر برای از بین بردن خط و خش ماشین خود عمل کنید:

  • ابتدا باید بدنه خودرو به ویژه قسمتی که خط افتاده را کاملا تمیز کنید.
  • اگر خمیر دندان را روی خش هایی که کثیف هستند بمالید نه تنها خش ها رفع نمی گردد، بلکه ظاهر آن بدتر هم خواهد شد.
  • پس از شستشوی کامل کمی خمیر دندان را بسته به اندازه خش روی ماشین روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی خش ها بکشید.
  • به صورت دورانی پارچه را روی خش ها فشار دهید تا خمیر دندان کاملا روی آن پخش گردد.
  • یادتان باشد نباید دستمال را با فشار زیاد روی خش ها بکشید.
  • پس از چند دقیقه خمیر دندان را از روی خودرو بشویید و نگاه کنید چقدر از خش ها پاک شده اند.
  • اگر احتیاج بود نهایتا تا سه بار می توانید همین فرایند را تکرار کنید.

در نظر داشته باشید که شستن بیش از سه بار با خمیر دندان یا فشار آوردن بیش از اندازه بعلاوه استفاده از پارچه صخیم و نامناسب می تواند باعث بدتر شدن اوضاع ظاهری خش های روی اتومبیل شما بگردد.

از بین بردن خط و خش ماشین سفید

خطوط سطحی و کم عمق در ماشین های سفید رنگ کمتر خودشان را نشان می دهند و به همین دلیل وقتی از روش های خانگی روش از بین بردن خط و خش ماشین استفاده می کنید نتیجه مطلوب تری خواهید گرفت.

البته روش های خانگی روش از بین بردن خط و خش ماشین تقریبا برای بیشتر رنگ های ماشین ها یکسان هستند و تفاوت خاصی ندارند. در ادامه بعضی از روش هایی که برای روش از بین بردن خط و خش ماشین سفید کارآمدتر هستند را توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید: رفع آفتاب سوختگی ماشین در خانه و راهکارها

مشاهده هزینه کارواش در محل!

1. استفاده از رنگ سفید

اگر روی ماشین شما خط و خش های سطحی ایجاد شده است، از اسپری رنگ سفید، لاک غلط گیر یا لاک سفید برای از بین بردن آن بهره ببرید.

فقط توجه داشته باشید که اگر خطوط روی ماشین حتی میزان کمی عمق داشته باشند یا در قسمت های مختلف و سطح زیادی از ماشین شما باشند این روش برای از بین بردن آن ها مناسب نخواهد بود. چراکه باعث دو رنگ شدن بدنه خودرو شده و در اثر گذشت زمان و در برابر نور خورشید یا چراغ های روشن رنگ های سفیدی که استفاده نموده اید، کاملا تعیین می گردد.

2. استفاده از مواد نانو

مواد نانو ترکیباتی دارند که با نفوذ به رنگ خودرو از آن در برابر آسیب ها و خراش های بیشتر محافظت می نمایند. حال اگر ماشین شما خراش ها و خش های سطحی و کم عمقی داشته باشد این مواد می توانند برای تعمیر تراشه های رنگ خودرو موثر باشد، خراش ها را پر نموده و سطح صاف و یکدست تری را ایجاد نمایند.

روش استفاده از مواد نانو به توضیح زیر است:

  • ابتدا باید قسمتی که دچار خش شده را خوب تمیز کنید.
  • سپس کمی از مواد نانو را روی خش ها بریزید و اجازه دهید تا مواد شما کاملا خشک شوند.
  • پس از خشک شدن مواد روی آن قسمت از ماشین را با یک پارچه نرم، تمیز کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

3. استفاده از قلم های خشگیر خودرو

قلم های خشگیر می توانند خطوط و خش ها را رفع نمایند و از بین ببرند. خوبی استفاده از این قلم ها این است که شما می توانید براساس کد رنگ مدل اصلی ماشینتان آن ها را تهیه کنید.

بنابراین تفاوت رنگ فاحشی میان رنگ خودرو و قسمت هایی که از این قلم ها استفاده نموده اید وجود نخواهد داشت و ظاهر ماشین شما طبیعی تر خواهد بود.

مشاهده هزینه کارواش در محل!

نحوه استفاده از قلم خشگیر خودرو به روش زیر است:

  • ابتدا باید محلی که دچار خط و خش شده را کاملا تمیز کنید؛ طوری که هیچ اثری از گردوغبار، آلودگی یا چربی و… در آن قسمت وجود نداشته باشد.
  • پس از آن قلم را خوب تکان دهید تا محتویات آن کاملا باهم ترکیب شوند.
  • در این مرحله برای خش های کوچک، کم عمق و نقطه های کوچک از سر سوزنی قلم بهره ببرید و به اندازه خیلی کم از محتویات قلم خود بهره ببرید.
  • برای خش های عمیق تر سر قلمویی قلم مناسب تر است. برای پر کردن این خطوط ابتدا یک لایه نازک از محوتیات قلم را در این قسمت ها فشار دهید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه بگذرد تا لایه زیرین کاملا خشک گردد.
  • پس از آن تا پر شدن کامل خطوط، از این قلم به همین روش بهره ببرید.
  • در هربار استفاده یک لایه نازک روی لایه های قبلی ایجاد کنید و حتما اجازه دهید هر لایه به خوبی خشک گردد. سپس سراغ لایه های بعدی بروید.

جمع بندی

روش هایی که در این مقاله برای از بین بردن خط و خش ماشین بیان شد، برای پاک کردن خطوط و خش های سطحی و کم عمق هستند. برای خطوط عمیق تر باید حتما به متخصصین صافکاری ماشین مراجعه کنید تا با استفاده از تجهیزات مخصوص و لوازم خاص خطوط ماشین شما را صاف نموده و از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: آبکاری رینگ خودرو - ترمیم رنگ رینگ اسپرت

سوالات متداول

آیا واکس ماشین برای از بین بردن خط و خطوط ماشین اثری دارد؟

بله. برای از بین بردن خطوط سطحی، واکس ماشین می تواند موثر باشد.

مقرون به صرفه ترین روش برای از بین بردن خط و خش روی ماشین کدام است؟

خمیردندان، لاک ناخن و جلابخش کفش جزو مقرون به صرفه ترین روش هایی هستند که برای رفع کردن خطوط بسیار سطحی کارآمد هستند.

تا چند بار می توان از روش های خانگی برای از بین بردن خش های روی ماشین استفاده کرد؟

در بعضی روش ها اگر با یکبار انجام دادن نتیجه نگرفتید نباید دوباره کوشش کنید؛ زیرا ممکن است به رنگ و بدنه ماشین آسیب بزند. اما برای روش هایی مثل خمیردندان و... نهایتا 3 بار می توانید ازاین روش ها بهره ببرید و اگر اثربخش نبودند به تعمیرگاه مراجعه کنید.

دریافت خدمات کارواش سیار

دریافت خدمات کارواش سیار

منبع: آچاره
انتشار: 5 مرداد 1403 بروزرسانی: 5 مرداد 1403 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1735

به "از بین بردن خط و خش ماشین با خمیر دندان، قلم خش گیر و &amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن خط و خش ماشین با خمیر دندان، قلم خش گیر و &amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید