استانکزی: تا انتها هفته بحث های جدی با طالبان شروع می گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس تیم مذاکره کننده افغانستان گفت که این تیم تا سرانجام هفته جاری مذاکرات جدی با طالبان را بر سر موضوعات توافق شده شروع خواهد نمود.

استانکزی: تا انتها هفته بحث های جدی با طالبان شروع می گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، معصوم استانکزی رئیس تیم مذاکره کننده افغانستان در دومین نشست مجازی تحت عنوان تقویت اجماع در حمایت از فرایند صلح خاطرنشان کرد که تا انتها هفته جاری بحث های جدی با طرف طالبان شروع می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

استانکزی در این نشست ضمن ارائه اطلاعات درباره تماس ها بین تیم مذاکراتی افغانستان و طالبان درباره نهایی سازی دستورکار گفت: بحث درباره تقسیم بندی دستورکار صلح ادامه دارد و تا انتها هفته بحث های جدی میان دو طرف درباره موضوعات مورد توافق شروع می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این نشست عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه، سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح و میرویس ناب معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان و نیز سفرا و نمایندگان کشورها و سازمان های بین المللی مقیم کابل حضور داشتند.

عبدالله اظهارداشت که بحث درباره آتش بس جامع و قطع خشونت ها در اولویت مذاکرات تیم افغانستان با طالبان واقع شده است و حمایت خویش را از خواست کشورهای سفرای کشورهای خارجی مقیم کابل برای تسریع فرایند صلح خاطرنشان کرد.

در این نشست سفیر چین، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، سفیر غیرنظامی ناتو برای افغانستان، سفیر انگلیس، سفیر ترکیه، کاردار سفارت آمریکا، معاون سفیر هند، نماینده یوناما، کاردار سفارت فرانسه، معاون سفیر نروژ، سفیر قطر، معاون سفیر ایتالیا، سفیر اندونزی و نماینده سازمان همکاری های اسلامی حضور داشتند.

نمایندگان و سفرای نامبرده در همچنین حمایت خویش را از کوشش های صلح به رهبری شورای عالی مصالحه، قطع جنگ و خشونت، آتش بس جامع و دستیابی به یک راهکار سیاسی برای بحران افغانستان ابراز داشتند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 857

به "استانکزی: تا انتها هفته بحث های جدی با طالبان شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانکزی: تا انتها هفته بحث های جدی با طالبان شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید