افتتاح ایستگاه هواشناسی حیران آستارا تا خاتمه سال جاری

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/گیلان مدیرکل هواشناسی استان گیلان، گفت: در صورت ارسال دستگاه های هواشناسی، ایستگاه اتوماتیک هواشناسی حیران در شهرستان آستارا تا سرانجام سال جاری افتتاح می شود.

افتتاح ایستگاه هواشناسی حیران آستارا تا خاتمه سال جاری

محمد دادرس، در جریان سفر خود به بندر مرزی آستارا و بازدید از محل احداث ایستگاه اتوماتیک هواشناسی منطقه توریستی و تفریحی دهکده گردشگری حیران از توابع بخش مرکزی این شهرستان، اظهار کرد: طی چند سال اخیر بحث اطلاعات و داده های هواشناسی در ارتفاعات 400 تا 1000 متر برای پیش بینی ها بسیار حائز اهمیت شده است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه ها در صحت پیش بینی ها بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: به همین دلیل پیگیر راه اندازی ایستگاه هواشناسی در روستای کوهستانی حیران که در جاده ترانزیتی آستارا در غرب گیلان به نمین در استان اردبیل واقع شده است، هستیم.

وی اضافه کرد: با همت مسئولان شهرستان، زمینی در این روستا در اختیار سازمان هواشناسی قرار گرفته است تا زیرساخت های این ایستگاه را بتوانیم در آن منطقه احداث کنیم.

دادرس با اشاره به اینکه برای این منظور تا به امروز رقمی معادل 3 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: دیوار گذاری، ساخت پلتفرم، احداث دکل، ارت و سایر زیرساخت ها نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین برق این ایستگاه قول های مساعد در شهرستان داده شده است، توضیح داد: بخشی از قطعات ایستگاه اتوماتیک که مجهز به هفت سنسور، دما، رطوبت، بارش، ثبت سرعت و جهت باد، مقدار فشار و تشعشع می باشد، ثبت سفارش شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه این پروژه در مجموع 6 میلیارد ریال اعتبار می خواهد که 2 میلیارد و 300 میلیون ریال آن از اعتبارات فرمانداری شهرستان تأمین شده است، اضافه کرد: اگر این دستگاه ها در اسرع وقت خریداری و به شهرستان منتقل شود، می توانیم تا خاتمه سال آن را افتتاح کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ورود سیستم های هواشناسی به گیلان از غرب استان به خصوص روستای حیران می باشد، یادآور شد: می توانیم از داده های این ایستگاه، توسط مکمل که ایستگاه هواشناسی آستارا می باشد، به شکل آنلاین بهره مند شویم.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه پیش بینی هواشناسی اقلیمی سه ماهه است و در صورت تغییر اطلاع رسانی می شود، توضیح داد: پیش بینی شده در سال جاری از 10 تا 20 درصد افزایش بارندگی ها را در ماه های آذر، دی و بهمن داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 783

به "افتتاح ایستگاه هواشناسی حیران آستارا تا خاتمه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح ایستگاه هواشناسی حیران آستارا تا خاتمه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید