افزایش قیمت ماهی، کنسرو تن ماهی را هم گران کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، تهران (پانا) - در پی افزایش قیمت ماهی، این کالای مصرفی مردم تا بیش از 77 درصد گران شده و در نتیجه کنسر تن ماهی تا بیش از 30 هزار تومان قیمت خورده است.

افزایش قیمت ماهی، کنسرو تن ماهی را هم گران کرد

به گزارش ایسنا، از ماه های گذشته قیمت ماهی به خصوص ماهی قزل آلا در بازار با نوسان همراه بوده است و گزارش ها حاکی از رشد قیمت آن تا بیش از 100 هزار تومان بود.

بررسی تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران از شرایط قیمت کالاهای خوراکی در آذرماه امسال نیز همچنان نشان دهنده فرایند افزایشی قیمت این کالا است.

بر اساس این گزارش، هر کیلو ماهی قزل آلا در آذرماه سال گذشته به طور میانه 48 هزار و 400 تومان بوده که در آبان ماه امسال به 84 هزار و 800 تومان و در آذرماه به بیش از 86 هزار تومان افزایش داشته است؛ در ماه گذشته نیز تا بیش از 100 هزار تومان فروش رفته است.

این تغییرات قیمتی نشان می دهد که ماهی قزل آلا نسبت به آبان امسال 1.6 و در مقایسه با آذر سال گذشته 77.7 درصد گران شده است.

در رابطه با شرایط قیمت کنسرو ماهی تن نیز هر قوطی 180 گرمی، در ماه گذشته به طور میانه 28 هزار و 700 تومان به فروش رفته و تا بیش از 30 هزار تومان قیمت خورده است.

کنسرو ماهی تن نسبت به آذرماه سال گذشته 22.7 درصد افزایش قیمت دارد.

اعلام فعالان این بخش از این حکایت دارد که افزایش قیمت ماهی به دلیل افزایش قیمت نهاده ها، داروها، هزینه های کارگری، هزینه خدمات برق، حمل ونقل و... اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1466

به "افزایش قیمت ماهی، کنسرو تن ماهی را هم گران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت ماهی، کنسرو تن ماهی را هم گران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید