بهبود شبکه توزیع محصولات کشاورزی با راه اندازی استارت آپ زنجیره تأمین

به گزارش زنگ قلاب بافی، تهران (پانا) - مدیرعامل یک شرکت استارت آپی در زمینه محصولات کشاورزی می گوید این استارت آپ قادر است کار توزیع 350 تن محصول کشاورزی در سطح تهران عظیم را انجام دهد و با برنامه هدف گذاری شده از ضایعات محصولات کشاورزی جلوگیری کند.

بهبود شبکه توزیع محصولات کشاورزی با راه اندازی استارت آپ زنجیره تأمین

محمدرضا باقرزاده مدیرعامل شرکت بازارگستر برخط در مراسم رونمایی از استارت آپ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی که در محل انتهاه صادرات محصولات کشاورزی و با هدف توزیع محصولات کشاورزی میان شبکه های آنلاین توزیع میوه و محصولات کشاورزی در تهران راه اندازی شده است، اظهار کرد: در پنج ماه گذشته در هر شبانه روز 350 تن محصولات کشاورزی از این انتهاه صادراتی در سطح تهران عظیم توزیع شده است که در آینده نزدیک به 700 تن ارتقاء می یابد.

باقرزاده توضیح داد: یکی از برنامه های مهم ما این است که میوه های خارج شده از بحث تازه خوری به چای و میوه خشک تبدیل و نسبت به صادرات مناسب آن اقدام گردد.

مدیرعامل شرکت بازارگستر برخط اعلام کرد: یکی از مهم ترین هدف گذاری های ما آن است که بتوان میوه را از مبدأ تفکیک کرد تا میزان زباله ها به ویژه زباله میوه در شهرها کاهش یابد و به زودی از انتهاه صادراتی محصولات کشاورزی 700 تن انواع محصول کشاورزی در سطح تهران توزیع می گردد.

باقرزاده با اشاره به اشتغال 70 تا 90 نفره در این واحد توزیع اظهار کرد: 50 ناوگان حمل شامل وانت در اختیار این مجموعه است که کار توزیع را انجام می دهد و میوه های بازیافتی برای تبدیل به چای یا میوه خشک با همین ناوگان به این مرکز برگردانده می گردد.

وی با اشاره به تجهیزات مناسب بسته بندی و فراوری در این مجموعه بیان کرد: کار بسته بندی میوه های خشک و حبوبات نیز در مجموعه انتهاه صادراتی محصولات کشاورزی شروع شده است.

باقرزاده با بیان اینکه 35 درصد میوه فراوریی در کشور تبدیل به ضایعات می گردد گفت: اگر بتوان این ضایعات را تبدیل به محصول غذایی نماییم ما به هدف خود که جلوگیری از هدررفت میوه و محصولات کشاورزی دست یافته ایم.

وی اعلام کرد: زنجیره عرضه می تواند با انتقال درست و به موقع کالا از سمت کشاورزان به مصرف کنندگان در افزایش کارایی فراوری و توسعه محصولات کشاورزی نقش مهمی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت بازار گستر برخط بیان کرد: استارت آپ ها باعث رشد و بازدهی شرکت ها و کارخانه ها می شوند و افزایش سود و فروش را برای مجموعه ها به همراه دارند.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از بخش های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کشور است بیان کرد: کشاورزی نقش مهمی در استقلال سیاسی و مالی ایفا می نماید و مهم ترین راه حل توانمندسازی بخش کشاورزی فراهم کردن زیرساخت سیستم مدیریت زنجیره تأمین در کشور است.

باقرزاده در انتها از حمایت های سازمان مرکزی توسعه روستایی کشور قدردانی کرد.

سیدکاظم دلخوش اباتری، عضو هیات رئیسه مجلس نیز در این مراسم با اشاره به ضعف صنعت بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در کشور بیان کرد: خرمای ایران در کشور امارات با بسته بندی های بسیار شکیل به کشورهای دیگر صادر می گردد و این درحالی است که یکی از دغدغه های هر ساله ما این است که محصول کشاورزان خرماکار کشور از انها خریداری گردد و قیمت هایی نیز که از آنها خرید می گردد بسیار پایین است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اظهار کرد: در گذشته های نه چندان دور 120 هزار تن چای در استان گیلان فراوری می شد اما اکنون به زحمت 20 هزار تن چای در گیلان فراوری می گردد و چندین انبار عظیم نیز مملو از چای های مربوط به سالهای گذشته است که خریداری نداشته است.

دلخوش اباتری با بیان اینکه مجلس این آمادگی را دارد که از صادرات فرآورده های کشاورزی حمایت کند، اظهار کرد: از تمامی شرکت ها، فراوریکنندگان و استارت آپ هایی که در این راستا مشغول به فعالیت هستند حمایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 898

به "بهبود شبکه توزیع محصولات کشاورزی با راه اندازی استارت آپ زنجیره تأمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود شبکه توزیع محصولات کشاورزی با راه اندازی استارت آپ زنجیره تأمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید