امیر حاتمی: ایران و هند باید روابط توسعه یافته تری را دنبال نمایند

به گزارش زنگ قلاب بافی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به دعوت رسمی وزیر دفاع هند و به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند به این کشور سفر نموده، ساعاتی پیش وارد شهر بنگلور هند شد.

امیر حاتمی: ایران و هند باید روابط توسعه یافته تری را دنبال نمایند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، امیر سرتیپ امیر حاتمی در بدو ورود به هند در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای هند و ایران در منطقه مهم هستند و در طول سالیان طولانی این دو کشور دارای روابط با ثبات بوده اند.

وی با بیان اینکه بین ایران و هند با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و اشتراک بین اللملی، همکاری های خوبی برقرار بوده است، اظهار کرد: ارتباط دو کشور به دلیل دارا بودن سواحل طولانی هند و نیز به دلیل موقعیت راهبردی ایران علی الخصوص در خلیج فارس، تنگه هرمز و در حاشیه اقیانوس هند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امیر حاتمی خاطر نشان کرد: ارتباط اقیانوس هند با راهگذر جنوب به شمال و اتصال به کشورهای آسیای میانه و قفقاز زمینه هایی است که می طلبد روابط توسعه یافته تری را دنبال نماییم.

وزیر دفاع در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود و سایر مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور، در اجلاس وزاری دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند سخنرانی خواهد نمود.

امیر حاتمی همچنین در افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات هوایی در شهر بنگلور شرکت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 838

به "امیر حاتمی: ایران و هند باید روابط توسعه یافته تری را دنبال نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر حاتمی: ایران و هند باید روابط توسعه یافته تری را دنبال نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید