انواع نقاشی ساختمان [معرفی 9 تکنیک پرطرفدار و مجذوب کننده]

به گزارش زنگ قلاب بافی، انواع نقاشی ساختمان برای محافظت از سطوح در برابر هوازدگی، جلوگیری از پوسیدگی چوب و فلز در برابر خوردگی، پوشش تزئینی و ایجاد فضای تمیز، بهداشتی و سالم انجام می گردد.

انواع نقاشی ساختمان [معرفی 9 تکنیک پرطرفدار و مجذوب کننده]

اگر می خواهید با انواع نقاشی ساختمان آشنا شوید و برترین گزینه را برای منزل خود انتخاب کنید با ما همراه باشید.

نقاشی سطوح داخلی و خارجی دیوارها، آن ها را از ساییدگی و پوسیدگی حفظ می کند. به این ترتیب دیوارهای شما از اثرات مخرب آب وهوا محافظت می شوند. همه اینها در صورتی امکان پذیر است که کار را به یک نقاش حرفه ای بسپارید.

امروزه انواع رنگ آمیزی ساختمان باعث به وجود آمدن تکنیک های مختلف و انواع نقاشی ساختمان شده اند و شکوه و جلوه خاصی در دکوراسیون داخلی ایجاد نموده اند.

نکات کلیدی

  • رنگ های اکریلیک برای افرادی که به مواد نفتی حساسیت دارند مناسب تر هستند. پایه رنگ اکریلیک از رزین است و بوی زننده ای ندارد.
  • برای طرح هایی که با شابلون روی زمینه ساده انداخته می گردد بهتر است از رنگ مکمل یا مخالف رنگ زمینه بهره ببرید.
  • تکنیک برجسته کاری یا نقاشی ساختمان سه بعدی به روشی مشابه با پتینه کاری اجرا می گردد. در این روش با استفاده از خمیر یا چسب چوب بخش هایی برجسته روی دیوار طراحی می شوند.

انواع رنگ ساختمان

طراحی و اجرای انواع نقاشی ساختمان یکی از مراحل ساخت و نوسازی است. برای متخصصان نقاشی، رنگ ها کاربردها و اهداف دیگری فراتر از زیبایی ظاهر دارند.

به همین علت نقاش های حرفه ای باید در مورد انواع نقاشی ساختمان و ویژگی های انواع رنگ ها اطلاعات کافی داشته باشند.

سرویس نقاشی ساختمان را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • خدمات نقاشی ساختمان
  • زیرسازی و بتونه کاری
  • نقاشی ساختمان و دیوار
  • رنگ های روغنی، پلاستیک و اکریلیک

درخواست خدمت نقاشی ساختمان

سرویس نقاشی ساختمان را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • خدمات نقاشی ساختمان
  • زیرسازی و بتونه کاری
  • نقاشی ساختمان و دیوار
  • رنگ های روغنی، پلاستیک و اکریلیک

درخواست خدمت نقاشی ساختمان

1. رنگ روغن

رنگ های روغنی در انواع مات، نیمه مات و براق در بازار عرضه می شوند. بادوام و قابل شستشو هستند و از این رو محبوبیت زیادی بین افراد دارند. بیشترین کاربرد رنگ روغن در انواع نقاشی ساختمان ساده و دیوارهای داخلی است.

پیشنهاد می کنیم در رابطه با از بین بردن بوی رنگ در خانه مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

2. رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک از جمله رنگ های ساختمانی است که تنوع بالایی در بازار دارند. این نوع رنگ ها برای نقاشی فضای داخلی ساختمان عالی هستند و در دو نوع معمولی و ضدآب عرضه می شوند.

3. رنگ اکرلیک

از میان انواع رنگ ساختمان، رنگ های اکریلیک ساختمان برای افرادی که به مواد نفتی حساسیت دارند مناسب تر هستند. پایه رنگ اکریلیک از رزین است و بوی زننده ای ندارد. این رنگ ها به علت قابلیت شستشو، برای فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان مناسب هستند.

4. رنگ مولتی کالر

رنگ های مولتی کالر از جمله رنگ های تازه ساختمانی به شمار می آیند. این نوع رنگ ها بعد از اجرا در چند رنگ مختلف دیده می شوند.

به اینصورت که رگه های رنگ زمینه متفاوت تر از رنگ آمیزی کل دیده می گردد و همین ویژگی، جلوه زیبایی به محیط می دهد.

بیشتر بخوانید: رنگ ساختمانی و راهنمای انواع رنگ ساختمان

تکنیک های مختلف انواع نقاشی ساختمان

تا اینجای مقاله با انواع رنگ های ساختمانی آشنا شدیم. حالا نوبت به معرفی انواع نقاشی ساختمان و آموزش طرح های تازه نقاشی ساختمان می رسد. انواع نقاشی ساختمان را می توان به دو بخش تقسیم بندی کرد: نقاشی ساده و نقاشی طرح دار.

در ادامه به آموزش طرح های تازه نقاشی ساختمان می پردازیم. قطعا بعد از مطالعه این مقاله می توانید درباره طراحی نقاشی ساختمان خود تصمیم بهتری بگیرید.

1. نقاشی ساختمان ساده

نقاشی ساده با رنگ های ملایم، همواره پرطرفدار است و هیچ وقت از مد نمی افتد. از آنجایی که ایرانی ها عاشق فرش های پر نقش و نگار و تزئینات رنگارنگ هستند دیوارهایی با رنگ ساده می تواند در محیط تعادل بیشتری ایجاد کند و مجذوب نماینده تر باشد.

2. نقاشی کالر واش

تکنیک نقاشی کالر واش روشی تازه و مجذوب نماینده در نقاشی ساختمان دیوار است. در این تکنیک از انواع نقاشی ساختمان، طرح هایی مانند مرمر، چوب و فلز روی دیوار گچی استفاده می گردد. در واقع تکنیک کالر واش نوعی فریب بصری برای بیننده است.

همان طور که روی سطح کابینت معمولی، طرح چوب در انواع رنگ ها ایجاد می گردد، همین کار روی دیوار گچی هم قابل اجرا است. بیننده دیوارها را با طرح سنگ مرمر یا بافت چوبی می بیند و همین طرح ها به مجذوب نمایندهیت محیط یاری می نمایند.

3. تکنیک نقاشی متالیک

در تکنیک نقاشی متالیک از رنگ های متالیک استفاده می گردد. این نوع رنگ ها ظاهری فلز مانند به دیوار می دهند و بیشتر برای فضاهای لوکس و مدرن مناسب هستند.

پیشنهاد می کنیم از رنگ متالیک در قسمت محدودی از دیوار استفاده گردد تا جلوه و زیبایی خود را از دست ندهد.

4. تکنیک نقاشی مولتی کالر

تکنیک مولتی کالر به نوعی نقاشی ساختمان برجسته گفته می گردد. در این روش، از رنگ پلاستیک و چند تناژ رنگ مختلف استفاده می گردد. در مرحله اول رنگ ساده روی دیوار اجرا شده و سپس از چند رنگ مخالف یا مکمل روی زمینه ساده استفاده می گردد.

تکنیک مولتی کالر از زیباترین انواع نقاشی ساختمان است چون طرحی برجسته به دیوار می دهد. زمینه دیوار به رنگ ساده ای است و لکه هایی از رنگ غلیظ و مخالف روی آن پاشیده می گردد.

5. تکنیک نقاشی طرح دار

در تکنیک نقاشی طرح دار از وسایلی مانند غلتک، پلاستیک، پارچه، کاردک، قلم مو و سایر ابزارها برای طرح انداختن روی دیوار استفاده می گردد. نقاشی ساختمان با غلتک طرح دار به تازگی در ایران محبوب شده است؛ چون دکوراسیون ساده با رنگ های خنثی هواداران زیادی پیدا نموده است.

6. تکنیک نقاشی با شابلون

یکی از انواع رنگ آمیزی ساختمان با تکنیک شابلون است که باید از قبل دیوار، رنگ زمینه ساده ای داشته باشد. شابلون ها در طرح های مختلفی در بازار وجود دارند و می توانید بر اساس سلیقه و دکور خانه، گزینه مناسبی را انتخاب نمایید.

برای طرح هایی که با شابلون روی زمینه ساده انداخته می گردد بهتر است از رنگ مکمل یا مخالف رنگ زمینه بهره ببرید.

استعلام قیمت رایگان نقاشی ساختمان

7. تکنیک نقاشی بافت دار

تکنیک نقاشی بافت دار از ساده ترین انواع نقاشی ساختمان است که به وسایل زیادی احتیاج ندارد. برای ایجاد طرح می توانید از وسایلی مانند پارچه یا اسفنج بهره ببرید.

کافیست زمینه دیوار را رنگی ساده بزنید. سپس با جسم بافت دار طرح هایی را روی دیوار ایجاد کنید.

8. تکنیک نقاشی روی دیوار

تکنیک نقاشی روی دیوار شاید یکی از مجذوب نماینده ترین انواع نقاشی ساختمان است. اگر نقاش خوبی هستید منظره ها کوه ، جنگل، دریا و بیابان زیباترین طرح ها برای دیوارها هستند. البته برای اتاق بچه ها بهتر است از شخصیت های کارتونی بهره ببرید.

9. تکنیک برجسته کاری روی دیوار

تکنیک برجسته کاری یا نقاشی ساختمان سه بعدی به روشی مشابه با پتینه کاری اجرا می گردد. در این روش با استفاده از خمیر یا چسب چوب بخش هایی برجسته روی دیوار طراحی می شوند. طرح گل، پروانه، درخت، برگ و شاخه از متداول ترین نمونه ها هستند.

پس از خشک شدن خمیر و سنباده زدن می توانید طرح برجسته را رنگ آمیزی کنید. اخیرا طرح های هندسی و مدرن در نقاشی سه بعدی هواداران بیشتری پیدا نموده اند.

معرفی حرفه ای ترین سایت نقاشی ساختمان

مجموعه خبرنگاران به عنوان بزرگترین مرجع نقاشی ساختمان با بیش از 6000 نقاش می تواند شما را در انتخاب انواع نقاشی ساختمان، اجرای سبک های پرطرفدار و مدرن و معرفی نقاش ساختمان همراهی می کند.

استادکاران و نقاشان مجرب و حرفه ای با ارائه انواع خدمات نقاشی ساختمان خبرنگاران آماده خدمت رسانی به شما هستند. از جمله خدماتی که در سرویس نقاشی ساختمان خبرنگاران ارائه می گردد عبارت اند از:

  • تمیز کردن سطوح
  • لیسه کشی یا سنباده کشی
  • روغن کاری با روغن الف
  • زیرسازی و بتونه کاری سطوح
  • رنگ روغن با زیرسازی
  • رنگ پلاستیک با زیرسازی
  • رنگ اکریلیک با زیرسازی
  • مولتی کالر(زیرکاری رنگ پلاستیک)
  • آستر اول
  • لکه گیری
  • سنباده زنی مجدد
  • آستر دوم
  • آستر سوم یا رنگ رویه
  • انجام تکنیک های نقاشی مانند پتینه کاری و…

برای ثبت سفارش کافی است به اپلیکیشن یا سایت خبرنگاران مراجعه کنید و اجرای طرح دلخواه خود را به همکاران ما بسپارید. در صورت تمایل می توانید به صورت تلفنی و به وسیله شماره 1471 سفارش خود را ثبت نمایید.

همکاران ما در واحد ثبت سفارشات و پشتیبانی در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 الی 21 جوابگوی شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید: چگونه زود خشک شدن رنگ روغن را تسهیل کنیم؟

جمع بندی

حالا که با انواع نقاشی ساختمان و سبک ها و تکنیک های مختلف آشنا شده اید، قطعا انتخاب بهتری برای نقاشی محل زندگی و کار خود خواهید داشت.

اگر دکوراسیون منزل یا محل کار شما به سبک سنتی و رنگارنگ است، بهتر است از طرح های ساده برای دیوارها بهره ببرید.

اما اگر انتخاب شما سبک مدرن است و از رنگ های خنثی برای مبلمان و دکور استفاده نموده اید گزینه های پیش روی شما بیشتر خواهد بود. استفاده از غلتک های طرح دار یا شابلون برای طراحی دیوار به سبک مدرن برترین گزینه ها هستند.

برای مشاوره با استادکاران نقاش خبرنگاران در مورد انتخاب طرح های انواع نقاشی ساختمان با شماره 1471 تماس بگیرید یا درخواست خود را در صفحه نقاشی ساختمان ثبت نمایید تا کارشناسان خبرنگاران با شما تماس بگیرند.

درخواست نقاشی ساختمان

سوالات متداول

ترتیب صحیح رنگ آمیزی اتاق چگونه است؟

زمانی که اتاق برای رنگ آمیزی آماده شد بهتر است از بالا به پایین رنگ کنید. از سقف آغاز کنید و به سمت پایین بروید. با استفاده از غلتک متصل به میله محکم می توانید سقف را به راحتی رنگ کنید.

آیا می توانم روی رنگ قدیمی دوباره نقاشی کنم؟

اگر دیوار شما صاف، تمیز و با همان نوع رنگ پوشیده شده است مثلاً هر دو رنگ روغن باشند می توانید دوباره آن را رنگ کنید. یادتان نرود باید سوراخ ها و پوسیدگی ها را قبل از نقاشی پر کنید.

چگونه دیوارها را قبل از نقاشی تمیز کنیم؟

قبل از نقاشی باید آلودگی، تار عنکبوت، گردوغبار و لکه ها را از دیوارها پاک کنید. از مخلوط آب ولرم و مایع ظرفشویی بهره ببرید و به آرامی با حرکات دایره ای سطح دیوار را تمیز کنید

نقاشان حرفه ای چگونه اتاق را رنگ می نمایند؟

نقاشان حرفه ای معمولاً زمان رنگ آمیزی اتاق از نظم خاصی پیروی می نمایند. آنها ابتدا گچبری ها، سپس سقف و بعد دیوارها را رنگ می نمایند.

آیا رنگ کردن دیوارها با اسپری بهتر است یا غلتک نقاشی؟

وقتی صحبت از سرعت و سهولت استفاده به میان می آید، استفاده از اسپری رنگ راهکار خوبی است. اما برای کسانی که در پی کیفیت هستند، هیچ چیز بهتر از غلتک نیست چون غلتک پوشش یکنواخت تر و بافتی بهتر را ارائه می دهد.

منبع: آچاره
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1602

به "انواع نقاشی ساختمان [معرفی 9 تکنیک پرطرفدار و مجذوب کننده]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع نقاشی ساختمان [معرفی 9 تکنیک پرطرفدار و مجذوب کننده]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید