ایران و روسیه در کنار هم می توانند تضمین کننده امنیت منطقه باشند

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه جزئیات و دستاوردهای سفر اخیر رییس شورای فدراسیون روسیه به ایران را تشریح کرد.

ایران و روسیه در کنار هم می توانند تضمین کننده امنیت منطقه باشند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تشریح دستاوردهای سفر والنتینا ماتوینکو، رییس شورای فدراسیون روسیه اظهار کرد: در این سفر بیشتر به تحکیم روابط سیاسی، حقوقی و مالی دو کشور ایران و روسیه پرداخته شد، برای اینکه روابط به صورت کاربردی تر برقرار گردد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد بین گروه های پارلمانی دو کشور ارتباط نزدیک تری برقرار گردد و کمیسیون های مشترک مالی نیز ارتباط بهتری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت های دو کشور با حفظ منافع آنها استفاده کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین اظهار کرد: در جریان این سفر مطرح شد که همایش های مالی در زمینه های بازرگانی، صنعتی و تولیدی بین استان های دو طرف با شناسایی نیازها و ظرفیت های آنها برگزار گردد و مقرر شد که گروه های دوستی پارلمانی دو کشور با همکاری کمیسیون مشترک مالی و اتاق بازرگانی تعاملات خود را افزایش دهند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه توضیح داد: همچنین مقرر شد که از محل وام 5 میلیارد دلاری که مصوبه مجلس است از طرف روسیه به ایران داده گردد تا طرح هایی در زمینه ریلی، مباحث انرژی و سایر بخش های سرمایه گذاری انجام گردد و همچنین بتوانند کارهای عمرانی و صنعتی را انجام دهند.

سبحانی فر توضیح داد: از دیگر دستاوردهای سفر رییس شورای فدراسیون روسیه این بود که با سهل دریافت ویزای بازرگانان دو کشور به راحتی بتوانند ارتباط برقرار نمایند و کم کم روادیدهای گروهی لغو گردد.

وی همچنین اظهار کرد: موضوعات مربوط به گردشگری از دیگر مباحث مطرح در این دیدارهای دوجانبه بود که میزان تعامل گردشگران دو طرف ایران و روس چند برابر افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر به بهره برداری رسیده دو نیروگاه اتمی دیگر نیز در دست طراحی است که میزان قرارداد این دو نیروگاه 10 میلیارد دلار برآورد شده است و روس ها تمایل به سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی دارند.

وی همچنین اضافه کرد: طرف روسی تمایل زیادی به واردات میوه جات، سبزیجات و پروتئین از طرف ایرانی دارد که خوشبختانه زمینه آن فراهم است و تجار ما باید با در اختیار داشتن این بازارها کوشش های خود را انجام دهند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه ادامه داد: در زمینه های سیاسی نیز درخواست داشتم که ایران عضو ناظر مجمع مجالس فدرال روسیه باشد و همچنین به عضویت سازمان اوراسیا در آید.

وی تاکید بر همکاری های نزدیک در زمینه مسائل دفاعی را از دیگر موضوعات مطرح در دیدارهای دوجانبه رئیس سنای روسیه با مسئولان کشورمان عنوان نمود.

سبحانی فر در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ایران و روسیه دو کشور بزرگ منطقه و تاثیرگذار هستند گفت: این دو کشور در کنار هم در زمینه های سیاسی، مالی و مسائل حقوقی می توانند تضمین نماینده امنیت منطقه باشند، همچنین می توانند بر مسائل مالی، امنیتی کشورهای منطقه اثر بگذارند.

وی اضافه کرد: همانطور که در مساله تروریسم و داعش دیدیم این دو کشور در کنار هم توانستند بخش عمده ای از پیشروی های داعش را به عقب برانند و شاهدیم که داعش در عراق و سوریه زمین گیر شده است.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه روابط دو کشور طی چند سال اخیر عمیق تر شده و شاهد امنیت بیشتر در منطقه شده ایم گفت: امیدواریم که مسائل و مسائل مالی با یاری یکدیگر و استفاده از توان و ظرفیت دو کشور رفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 202

به "ایران و روسیه در کنار هم می توانند تضمین کننده امنیت منطقه باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و روسیه در کنار هم می توانند تضمین کننده امنیت منطقه باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید