این مکان ها بر روی زمین متعلق به فضایی هاست!

به گزارش زنگ قلاب بافی، جاذبه های عجیب

در زمین جاذبه های عجیب و غریب بسیار فراوانی وجود دارد که بی شک در یک فهرست حتی بلند و بالا هم نمی گنجد اما به هر حال وجود دارند و هستند اما در میان آن ها چند جاذبه جالب و عجیب وجود دارد که خیلی ها باور دارند این جاذبه های عجیب متعلق به آدم فضایی ها است و آن ها این جاذبه ها را در زمین ساخته و به یادگار گذاشته اند. بعضی حتی پا را فراتر گذاشته اند و می گویند که حتی آدم فضایی ها با سفینه های خود به این مکان ها رفت و آمد هم دارند. البته راستش را بخواهید به نظر من که حق دارند زیرا این جاذبه ها بی شباهت به سیاره ای دیگر و یا سوغاتی از منظومه ای دیگر نیستند. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا این جاذبه های عجیب را به همراه شما مورد آنالیز قرار دهیم و با ویژگی های عجیب و غریبشان آشنا شویم پس با ما باشید.

این مکان ها بر روی زمین متعلق به فضایی هاست!

دریاچه هیلیر در استرالیا | Lake Hillier

دریاچه هیلیر در غرب کشور استرالیا قرار گرفته است و واقعا انگار عضوی از این جهان و نظام طبیعیش نیست. شاید باورتان نگردد اما این دریاچه به صورت کامل صورتی رنگ است! از محیط اطرافش گرفته تا آب جاری در دریاچه اش، همگی صورتی رنگ هستند. دریاچه هیلیر در جزیره میدل که یکی از بزرگ ترین جزیره های مجمع الجزایر ریشرشی است و در نزدیکی ساحل جنوبی استرالیای غربی واقع شده است دارای آبی شور است.

این پدیده فوق العاده طبیعی، 600 متر طول و 250 متر عرض دارد و دور تا دورش با شن و ماسه های نرم و لطیف پوشانده شده است. شما حتی اگر آب این دریاچه را از آن خارج کنید، باز هم رنگ آن صورتی خواهد بود. و اما رنگ صورتی این دریاچه که در جاذبه های عجیب قرار گرفته است از چیست؟ نمک دریاچه هیلیر بسیار زیاد است و به همین خاطر رنگ صورتی این دریاچه ناشی از ترکیب درجه شوری بالای آب دریاچه با جلبک های دریایی دونالیلا سالینا و بعلاوه یک نوع باکتری صورتی به نام هالوباکتریا است.

این جلبک ها و باکتری ها در آب های شور رشد می نمایند، و همین علت موجب تبدیل آب تمام دریاچه به رنگی زیبا و بسیار خیره نماینده می گردد. در نزدیکی و حتی درون این دریادچه زیست بوم خاصی از حیوانات و گیاهان وجود دارند ک می توانند در این محیط زندگی نمایند. این دریاچه زیبا در جوار اقیانوس هند قرار گرفته است. این دریاچه سالانه پذیرای تعداد بسیاری از زوج های جوان است.

صحرای آتاکاما در شیلی | Atacama Desert

اگر به این صحرا و محیط طبیعی نگاه کنید، حق می دهید که در زمره جاذبه های عجیب قرار بگیرد. این بیابان بسیار قدیمی در زمره قدیمی ترین و خشک ترین نقاط کره زمین به شما ر می رود. شاید برایتان جالب باشد تا بدایند که ناسا برای آزمایش تجهیزات فضایی خود و علی الخصوص در زمینه کشف های مرتبط با سیاره مریخ از این صحرا استفاده می نماید. این بیابان بیشتر پوشیده از شن زار و نمک زار است، از سمت رشته کوه های آند به طرف اقیانوس آرام امتداد دارد. این مکان یکی از مقاصد گردشگری محبوب و معروف برای منجمان و دوست داران آسمان شب است. بیابان آتاکاما سالانه کمتر از 1 میلی متر بارندگی دارد.

به همین علت این منطقه درخت و سایه ندارد، کسی در آن زندگی نمی کند و حتی آلوده نیست. دریاچه های نمکی که در این صحرا وجود دارند، پس زمینه ای مریخ گونه به محیط داده اند و به هیمن خاطر خیلی از افراد از آن برای عکاسی استفاده می نمایند و به همین خاطر افراد زیادی از جمله عکاسان به آن سفر می نمایند. این منطقه لوکیشن بسیاری از فیلم ها و مستند ها با موضوع مریخ نیز می باشد. جالب است بدانید که بیابان آتاکاما در شیلی، خشک ترین نقطه روی کره زمین است البته، آتاکاما به علت داشتن آسمانی صاف و پاک و البته بسیار وسیع و دارا بودن 3 رصدخانه بین المللی بزرگ، یکی از برترین مکان ها برای تماشای ستارگان و لذت بردن از آسمان شب است.

یکی از جالب انگیزهای این صحرا این است که پدیده ال نینو در این صحرا رخ می دهد. ال نینیو یکی از چرخه های مشهور آب و هوایی در جهان است که هر 2 تا 7 سال 1 بار باعث ایجاد ناهنجاری های بزرگی در آب وهوای سراسر سیاره زمین می گردد.

دریاچه پاول در آریزونا | Lake Powell

این دریاچه آبی و سرخ که در فهرست جاذبه های عجیب ما جای گرفته است، دارای یکی از عجیب ترین ساختارهای طبیعی و بیگانه جهان است. ساختار این دریاچه و زیست بوم اطرافش کاملا صخره ای است و هر بیننده ای را به یاد فیلم های فرا زمینی می اندازد.

گاهی اوقات ساخته های دست بشر از نظر زیبایی با طبیعت رقابت می نمایند. پاول یک دریاچه آزاد است که در سال 1963 با ساخت سد بر روی دره گلن به وجود آمده است و به عنوان دومین دریاچه بزرگ ساخت دست بشر در آمریکا را به خود اختصاص داد. این مکان در میان صاحبان خانه های روی آب و قایقی و ماهیگیران بسیار محبوب است. از محیط این دریاچه نیز برای لویشن فیلم های فضایی نیز استفاده می گردد.

دروازه جهنم در ترکمنستان | The gate of hell in Turkmenistan

این منطقه در بین جاذبه های عجیب در سراسر جهان بسیار معروف است و واقعا به عنوان یکی از شاهکارهای فراطبیعی جهان نیز شناخته می گردد. دروازه جهنم در ترکمنستان را می توان واقعا همانند اسمش منطقه ای برای ورود به جهنم معرفی کرد. این منطقه به خاطر دارا بودن مقادیر بسیار زیادی از منابع نفتی و گازی از 40 سال پیش تا به الان مشتعل است.

دروازه جهنم در واقع گودالی بسیار عمیق و بزرگ است که به طور دائمی در آتش می سوزد. دروازه جهنم ترکمنستان دارای عمق 20 متری است و حدود 5300 متر وسعت دارد، این دروازه، دهانه بزرگی به قطر 70 متر دارد. هر ساله گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان برای تماشا این جاذبه به کشور ترکمنستان سفر می نمایند. گرمایی که از این گودال متصاعد می گردد به مقدار ای است که از فاصله 50 متری لبه گودال هم می توان این گرما را احساس کرد و گفته می گردد که در این فاصله، دمای گرمایی که به اطراف می رسد، حدود 55 درجه سانتیگراد است!

متاسفانه تاثیرات مخرب آن را روی محیط زیست و انسان ها نمی توان نادیده گرفت. دروازه جهنم ترکمنستان آسیب زیادی به ذخیره های گازی این کشور می زند. در سال 2010، رییس جمهور ترکمنستان دستور بسته شدن این گودال را داد اما هیچگاه عملی نشد.

صخره های ژانگیی دانژی در گانزو چین | zhangye danxia

به چین بروید و یکی دیگر از جاذبه های عجیب را ببینید. این نطقه دارای کوهستان های رنگی است البته از این کوه های رنگی در بعضی از نقاط جهان و حتی در ایران هم وجود دارد اما زیست بوم این منطقه بسیار خاص و نایاب است.

این صخره ها از سنگ ماسه و مود معدنی ساخته شده اند و در طول میلیون ها سال رسوب، طیف های رنگی متفاوتی پیدا کرده اند که بسیار تماشای هستند. شما می توانیدبا ایستفاده از تور چین خبرنگاران به این کشور عجیب و پر جاذبه سفر کنید و این جاذبه و دیگر تماشای های این کشور را بدون دقدقه و از نزدیک ببینید.

فلات نمکی سلار د اویونی در بولیوی | salar de uyuni

یکی از بزرگ ترین فلات های نمکی در سراسر این کره خاکی، فلات نمکی سلار د اویونی در قسمت جنوب غربی کشور بولیوی است که در فهرست جاذبه های عجیب و بیگانه کره زمین قرار می گیرد. از جالب انگیزهای این منطقه نمکی این است که به شکلی کاملا منظم و زیبا، اشکال هندسی خاصی را به وجود آورده است.

این فلات نکی در حدود نه هزار و 841 کیلومتر مربع مساحت دارد و تنها در زمان و فصل بارندگیب، یک دریاچه کم عمق در آن تشکیل می گردد که تنها عمق آن بین 15 تا 50 سانتی متر است.

دریاچه بالارد در استرالیا | Ballard Lake in Australia

دریاچه بالارد بالا در کشور استرالیا در واقع یک دریاچه و جزیره کاملا خشک شده است که در فهرست جاذبه های عجیب ما قرار گرفته است. این دریاچه که در واقع یک دریاچه نمکی است، دارای سطحی صاف و یک دست است که محیطی سراب گونه را برای هر شخصی تداعی می نماید. در میان این دریاچه عجیب و غریب، یک تپه غیر عادی خودنمایی می نماید و ارتفاع 36 متری آن، چشم هر بیننده ای را به خودش جلب می سازد.

فضای عجیب و غریب این دریاچه باعث شده است تا درباره آن کتاب نوشته گردد و حتی فیلمی هم با تاثیر از فضای آن فراوری گردد. البته در این میان برترین اثر به آنتونی گورملی که اقدام به ساخت 51 مجسمه از موجودات فضایی کرده و آن ها را در اطراف تپه های این دریاچه نصب کرده است، تعلق می گیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1423

به "این مکان ها بر روی زمین متعلق به فضایی هاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مکان ها بر روی زمین متعلق به فضایی هاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید