برگزاری مسابقه مجازی نوروزخانه با هدف معرفی آیین های خراسان شمالی

به گزارش زنگ قلاب بافی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از برگزاری مسابقه مجازی و خانوادگی با عنوان نوروزخانه باهدف حفظ و معرفی آیین و سنن استان در ایام نوروز اطلاع داد.

برگزاری مسابقه مجازی نوروزخانه با هدف معرفی آیین های خراسان شمالی

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه روز پنجشنبه 29 اسفندماه 98 اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت سفرهای نوروزی و فرصتی که برای گذران اوقات فراغت در خانه پیش آمده، این مسابقه مجازی به نشاط خانواده ها و پاسداشت آیین و سنت های استان یاری می نماید.

او بازسازی آیین های نوروزی اقوام خراسان شمالی، اجرای موسیقی محلی به صورت خانوادگی، پخت و معرفی غذاهای محلی، فراوری صنایع دستی استان به صورت خانوادگی و اجرای ترانه ها و خاطرات از اقوام استان را ازجمله موضوعات این مسابقه مجازی برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بابیان اینکه تمام هم استانی های عزیز می توانند در این مسابقه شرکت نمایند، مطرح کرد: 50 دعوت نامه سفر خانوادگی به 50 نقطه دیدنی ایران بعد از مهار بیماری کرونا از جوایز مسابقه نوروز خانه است.

او اضافه کرد: علاقه مندان می توانند محتواهای خود را در قالب ویدئو فراوری و تا 20 فروردین ماه 99 به آدرس های اینترنتی اطلاع رسانی شده ارسال و در این مسابقه شرکت نمایند.

یزدان پناه گفت: پس از دریافت آثار، جشنواره بزرگ مردمی نوروز خانه در مجموعه فرهنگی گلشن بجنورد برگزار می گردد و منتخبان معرفی و تجلیل خواهند شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 157

به "برگزاری مسابقه مجازی نوروزخانه با هدف معرفی آیین های خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مسابقه مجازی نوروزخانه با هدف معرفی آیین های خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید