ترامپ دستور خروج 9500 نیروی آمریکایی از آلمان را صادر کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس جمهور آمریکا به ارتش کشورش دستور داد تا 9500 نیروی آمریکایی را از آلمان خارج کند؛ اقدامی که احتمالا نگرانی ها در اروپا نسبت به تعهد واشنگتن به این منطقه را افزایش می دهد.

ترامپ دستور خروج 9500 نیروی آمریکایی از آلمان را صادر کرد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به نوشته روزنامه گاردین، یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت: این اقدام تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان را به 25 هزار تن کاهش می دهد در حالی که تعداد این نیروها در حال حاضر 34 هزار و 500 تن است.

وی اضافه کرد: این اقدام نتیجه ماه ها آنالیز و کوشش ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش بود و هیچ ارتباطی با تنش های موجود میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که مانع برنامه ترامپ برای میزبانی نشست گروه هفت در ماه جاری میلادی شد، ندارد.

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت واشنگتن گفت: این 9500 نیرو به نقاط دیگری اعزام می شوند. تعدادی از آنها در لهستان و تعدادی در دیگر کشورهای متحد مستقر خواهند شد و باقی آنها به خانه بازمی گردند.

وی اضافه کرد: به دلیل افزایش بودجه دفاعی ائتلاف نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا، دیگر نیازی به وجود یک لشگر عظیم در آلمان نیست.

این مقام توضیح داد: دستور این تغییر در تفاهم نامه جدید امضا شده توسط رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی ترامپ صادر شده است. آمریکا سپتامبر سال گذشته آنالیز این برنامه را شروع کرد و تازه در حال اجرایی کردن آن است.

این اقدام تازه ترین ضربه به روابط میان برلین و واشنگتن محسوب می گردد که در جریان ریاست جمهوری ترامپ خدشه دار شده است. ترامپ آلمان را تحت فشار گذاشته تا بودجه دفاعی را افزایش دهد و برلین را متهم نموده که به خاطر وابستگی که به منابع انرژی روسیه دارد، اسیر این کشور شده است.

حدود 17 هزار کارمند غیرنظامی آمریکا، نیروهای آمریکایی در آلمان را حمایت می نمایند. گمان می رود که آمریکا کلاهک های اتمی نیز در آلمان دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 437

به "ترامپ دستور خروج 9500 نیروی آمریکایی از آلمان را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ دستور خروج 9500 نیروی آمریکایی از آلمان را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید