تنها موردی که تیم شما را پیروز می نماید

به گزارش زنگ قلاب بافی، مسئولیت پذیری کار تیمی را پیروز می نماید!

مطالعات نشان می دهند تیم هایی که بالاترین کارآیی را دارند افراد تیم در زمان بروز مشکل بلافاصله و با حفظ احترام به یکدیگر با مساله روبه رو می شوند. این کار نه تنها باعث رشد نوآوری، اعتماد و بهره وری می گردد بلکه کار مدیر را هم برای واسطه گری در تیم ها کم می نماید. با مقدار گیری میانه زمان تاخیر بین شناسایی و صحبت درباره مسائل می توان سلامت یک رابطه، یک تیم یا یک سازمان را تخمین زد. هر چه این زمان تاخیر کمتر باشد، مسائل زودتر حل می شوند و روابط بهتری شکل می گیرد. هر چه این زمان تاخیر طولانی تر باشد، فضا برای عدم اطمینان، عدم کارآیی و هزینه های ملموس بیشتر می گردد. نقش یک رهبر، کم کردن این فاصله است و برترین راه برای انجام آن توسعه فرهنگ مسوولیت پذیری جمعی است. در اینجا روش هایی را می گوییم که مدیران پیروز چنین قواعدی را در شرکت خود اجرایی می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا این قواعد را آنالیز کنیم.

تنها موردی که تیم شما را پیروز می نماید
  • مثال بزنید. مثال های مثبتی از اعضای تیم بازگو کنید که با مسوولیت پذیری توانستند مسائل را حل نمایند. به ویژه در مواردی که آنها با مسوول نگه داشتن دیگران ریسک زیادی را تحمل نموده اند. یادگیری به این شیوه اثر زیادی دارد و ذکر مثال یک شیوه مناسب برای به دست آوردن تجربه دیگران است.
  • خودتان الگو باشید. اولین باری که تیم از شما بشنود که درباره دیگر اعضا نزد آنها گله می کنید (به جای آنکه نگرانی های خود را مستقیما به همان فرد بگویید) همان موقع مرجعیت خود را برای آنکه همین انتظار را از آنها داشته باشید از دست می دهید.
  • یادگیری را توسعه دهید. معلمان، برترین رهبران هستند. مهارت هایی را که فکر می کنید برای گفت وگوهای سخت و حیاتی دارای اهمیت است، نوشته و در جلساتی که با همکاران خود می گذارید 5 تا 10 دقیقه یکی از این مهارت ها را آموزش دهید. اطمینان داشته باشید که افراد روش هایی که به آنها آموزش می دهید را در زندگی واقعی به کار می برند. باور کنید ممکن است ابتدا شکایت نمایند اما این درس ها در حافظه آنها می ماند و در زندگی آنها تحول ایجاد می نماید.
  • سیاست هر اختلاف دو سر دارد را پی بگیرید. اگر موارد تشدید اختلاف در تیم زیاد است، سیاستی را توضیح دهید که بر مبنای هر اختلاف دو سر دارد باشد؛ یعنی قبل از آنکه اختلافشان را نزد شما بیاورند باید هر دو نفر به این نتیجه رسیده باشند و به توافق برسند که نمی توانند موضوع را میان خودشان حل نمایند. نقش یک رئیس نباید حل و فصل مسائل یا کنترل دائم تیم باشد، بلکه یک رئیس باید فرهنگی بوجود آورد که در آن افراد تیم خودشان فورا و مستقیما به حل مسائل خود پرداخته و جانب احترام را با دیگران حفظ نمایند. البته این کار مستلزم صرف زمان است. اما بازگشت چنین سرمایه گذاری سریع است، چرا که در این حالت، مسائل هم بهتر و هم سریع تر حل می شوند.
  • معین کردن انتظارات. بگذارید اعضای تیم از همان ابتدا بدانند که از آنها انتظار دارید خودشان و دیگران را مسوول نگاه دارند.
منبع: الی گشت
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1487

به "تنها موردی که تیم شما را پیروز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها موردی که تیم شما را پیروز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید