حل بحران غذای کره شمالی با گوشت سگ؟ ، کیم جونگ-اون دستور جمع آوری سگ های خانگی را صادر کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، کیم جونگ-اون ماه گذشته نگه داشتن سگ خانگی را غیرقانونی دانسته بود و حالا به نظر می رسد مسئولان حکومت کره شاقتصادی می خواهند از گوشت این سگ ها برای تامین کمبود مواد غذایی در زمانه بحران اقتصادی استفاده کنند.

حل بحران غذای کره شمالی با گوشت سگ؟ ، کیم جونگ-اون دستور جمع آوری سگ های خانگی را صادر کرد

به گزارش خبرنگاران، روزنامه چوسان ایلبو چاپ کره جنوبی در گزارشی مدعی شد معنی و هدف دستور کیم جونگ-اون برای جمع آوری سگ های خانگی پیونگ یانگ این روزها دارد آشکار می شود. مسئولان دولتی آمار تمام خانواده های دارای سگ را در پایتخت دارند و حالا بسکمک از کسانی که سگ های خود را به باغ وحش یا مراکز ویژه نگهداری جانوران داده بودند، نگرانند از گوشت این حیوان ها به عنوان غذا در زمان شیوع کرونا و تنگ تر شدن محاصره اقتصادی آمریکا استفاده شود.

با اینکه گوشت سگ از زمان های بسیار دور غذایی بسیار لذیذ در شبه جزیره کره بوده اما سنت خوردن این گوشت به تدریج در کره جنوبی در حال از بین رفتن است. با این حال، هر سال دست کم یک میلیون قلاده سگ برای استفاده از گوشت آنها در مزارع نیمه جنوبی شبه جزیره کره پرورش داده می شود. از سوی دیگر، وفادارترین دوست انسان در کره شاقتصادی همچنان غذایی محبوب است و در برخی رستوران های پیونگ یانگ فقط گوشت سگ عرضه می شود.

مردم کره معتقدند غذاهای پخته شده با گوشت سگ در ماه های گرم و مرطوب سال به انسان توان و نیروی فراوان می بخشد و در زمستان هم دمای بدن را بالا می برد. بر اساس آنچه در گزارش روزنامه چوسان ایلبو آمده، مردم پیونگ یانگ که سگ های خانگی خود را از دست رفته می بینند، پشت رهبر کره شاقتصادی او را نفرین می کنند اما برای نجات دادن جان حیوان های بیچاره کاری از دست شان برنمی آید. آنها ناچارند سگ ها را دودستی تقدیم ماموران کیم جونگ-اون کنند.

حکومت کره شاقتصادی همزمان با میزبانی از سیزدهمین جشنواره جهانی جوانان و دانشجویان در پیونگ یانگ در سال 1989 تصمیم گرفت برخی سختگیری ها را کنار بگذارد و به مردم اجازه داشتن حیوان خانگی بدهد. نگه داشتن سگ نمادی از توسعه اقتصادی شد و برخی خانواده های پولدار با سگ های خود به خیابان ها آمدند و حتی این حیوان خانگی به برنامه های تلویزیون هم راه یافت. کار به جایی رسید که کیم جونگ-اون سال 2018 دو قلاده سگ شکاری بومی به مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی هدیه داد.

رئیس جمهوری کره جنوبی و همسرش در حال نوازش کردن سگ های اهدایی رهبر کره شاقتصادی

گزارش اخیر سازمان ملل نشان می دهد خطر کمبود گسترده مواد غذایی حدود 60 درصد جمعیت 25.5 میلیون نفری کره شاقتصادی را تهدید می کند و اوضاع در یک سال اخیر به دلیل تحریم های شدید اقتصادی بدتر هم شده است. بسته شدن مرزهای کره شاقتصادی با چین به عنوان اصلی ترین تامین کننده نیازهای این کشور از ترس شیوع گسترده کرونا به وخامت شرایط دامن زده و حالا به نظر می رسد کیم راهی برای تامین غذای مردم خود در اوج بحران های اقتصادی و کرونا و البته وقوع سیل ندارد.

گفته می شود دستور اخیر رهبر کره شاقتصادی برای باز شدن درهای انبارهای ذخیره مواد غذایی به نشانه فرستادن نوعی درخواست کمک به پکن در بدترین شرایط سال های اخیر پیونگ یانگ است. سیل اخیر صدها خانه و ساختمان دولتی را ویران کرده و دست کم 1500 جریب از زمین های زیر کشت برنج را به نابودی کشانده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 585

به "حل بحران غذای کره شمالی با گوشت سگ؟ ، کیم جونگ-اون دستور جمع آوری سگ های خانگی را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل بحران غذای کره شمالی با گوشت سگ؟ ، کیم جونگ-اون دستور جمع آوری سگ های خانگی را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید