حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از تحقیقات کرونایی

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با تاکید به همکاری متقابل صندوق با پژوهشگران و ضرورت بهره گیری از نتایج پژوهش های محققان در مبارزه با کرونا، گفت: صندوق ارتباط گسترده ای با بیش از 35 هزار پژوهشگر و محقق ایرانی دارد. پس در کوشش هستیم از این ظرفیت برای انجام تحقیقات در حوزه ویروس کرونا استفاده کنیم و صندق نیز از تحقیقات محققان در این حوزه حمایت می نماید.

حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از تحقیقات کرونایی

افتخاری ادامه داد: صندوق به زودی، اقدامات خاصی در مورد این بیماری انجام می دهد. انتشار فراخوان مشترک با آموزشگاه علوم چین، اعلام فراخوان موضوعی مقابله با کرونا و برنامه استفاده از پتانسیل و ظرفیت پژوهشگران برجسته و بهره مندی از نتایج حاصل از پژوهش های آنان اقداماتی مدنظر در این حوزه است.

وی با اشاره به پویش فراز و فرود زندگی اضافه نمود: هدف این پویش پاسخگویی سریع به نیازهای حال حاضر جامعه است و تمرکز این پویش بر مسائل اجتماعی، فرهنگی، انسانی، روحی و روانی مرتبط با این بیماری است و کوشش می نماید با استفاده از ظرفیت ها، به حفظ سلامت روانی و فرهنگی افراد جامعه در مدت زمانی که با آن روبرو هستند، یاری کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از برگزاری کارگاه های آموزشی، فراوری محصولات چند رسانه ای و نرم افزارهای مختلف به عنوان ابزارهای ترویج نتایج حاصل از پویش در بین آحاد مردم نام برد و گفت: از آنجا که آثار مخرب این بیماری در طی مدت زمان نامعلومی در بین خانواده ها و افراد جامعه وجود خواهد داشت، امیدواریم که این محصولات به حفظ سلامت روحی و روانی افراد یاری نمایند. در فراوری این محصولات از پتانسیل های حوزه های مختلف علمی از ادبیات عرفانی گرفته تا مطالعات روان شناسی استفاده شده است تا فضای سختی که جامعه با آن روبرو است را تلطیف و به پیوستگی افراد آن یاری کنیم.

افتخاری ایجاد بستر فضای مجازی برای تعامل و همکاری بیشتر با اساتید و محققان سایر استان های کشور را فرصت طلایی دانست و از صندوق به عنوان پشتیبان فعالیت های پژوهشی پژوهشگران یاد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 350

به "حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از تحقیقات کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از تحقیقات کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید