خاصیت منحصربه فرد نانوذرات طلا که تکثیر ویروس ها را متوقف می نماید

به گزارش زنگ قلاب بافی، محققان در جدیدترین دستاورد خود به ساخت ابزار جدیدی با یاری نانوذرات طلا رسیدند که می تواند در جلوگیری از تکثیر ویروس موثر باشد.

خاصیت منحصربه فرد نانوذرات طلا که تکثیر ویروس ها را متوقف می نماید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، یک گروه تحقیقاتی ابزاری برای نظارت بر جهش ویروس آنفولانزا نوع A ایجاد نموده است که می تواند به ویروس شناسان برای یادگیری چگونگی توقف تکثیر ویروس یاری کند. کاوشگر مبتنی برنانوذرات طلا، RNA ویروسی در سلول زنده آنفولانزا A را اندازه گیری می نماید. برای اولین بار در ویروس شناسی، محققان از ابزار تصویربرداری با نانوذرات طلا استفاده کردند تا جهش در آنفولانزا با حساسیت بی نظیری را مشاهده نمایند.

Laura Fabris، استادیار ارشد گروه مواد و تحقیقات گفت: کاوشگر ما، بینش مهمی بر ویژگی های سلولی را ارائه می دهد که سلول را به سمت فراوری غیرعادی تعداد بالایی از زاده های ویروسی سوق داده و در شرایط ممکن منجر به قطع تکثیر ویروسی می گردد.

عفونت های ویروسی عامل اصلی بیماری و مرگ و میر هستند. به عنوان مثال، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا منجر به 85000 مورد عفونت و بیش از 2900 مرگ در سراسر جهان از 29 فوریه 2020 شده است.

آنفولانزا A، یک ویروس بسیار مسری است که هر ساله به وجود می آید و به دلیل اثر غیرقابل پیش بینی واکسن آن نگران نماینده است. آنفولانزا A. مکررا جهش پیدا می نماید و همانطور که تکثیر شده، نسبت به دارو ها و واکسن ها نیز مقاوم می گردد.

مطالعات جدید یک ابزار امیدوار نماینده برای مطالعه رفتار آنفولانزا A. و سایر ویروس های RNA در سلول های میزبان، شناسایی شرایط خارجی یا ویژگی های سلولی موثر بر آن ها را به ویروس شناسان ارائه می دهد. تا به امروز، مطالعات جهش در سلول ها، نیازمند از بین بردن و خارج کردن محتوایات آنهاست. ابزار جدید، توانایی بررسی بدون از بین بردن سلول ها را ایجاد نموده و به محققان اجازه می دهد تا هنگامی که تکثیر ویروسی رخ می دهد، تصویربرداری کند. قدم بعدی شامل مطالعه بخش هایی از RNA ویروس و مشاهده آنفولانزا A. در حیوانات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 240

به "خاصیت منحصربه فرد نانوذرات طلا که تکثیر ویروس ها را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاصیت منحصربه فرد نانوذرات طلا که تکثیر ویروس ها را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید