خاندوزی: باید از شیوه های مبتنی بر تخفیف و نرخ شکنی در رقابت های بیمه ای فاصله بگیریم

به گزارش زنگ قلاب بافی، وزیر امور مالی و دارایی در ملاقات با مدیران صنعت بیمه کشور با تشریح انتظارات این وزارتخانه از این صنعت گفت: برای نوآوری در محصولات و خدمات بیمه ای، حتمأ باید جهت فعلی را تغییر دهیم.

خاندوزی: باید از شیوه های مبتنی بر تخفیف و نرخ شکنی در رقابت های بیمه ای فاصله بگیریم

­به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید احسان خاندوزی در ملاقات دیروز (شنبه 24 مهر) با مدیران صنعت بیمه کشور که در محل وزارت اقتصاد برگزار گردید، بعضی خدمات بیمه ای از جمله بیمه های زندگی، اعتباری برای پوشش ریسک، فروش قسطی بیمه نامه و… را نوآوری های مالی بسیار مفید و یاری نماینده به بخش فراوری و صنعت کشور خواند که البته در مقایسه با خدمات بیمه ای در سایر کشور ها هنوز از تنوع کمتری برخوردار هستند.

وزیر اقتصاد توسعه بیمه گری مبتنی بر ریسک را یکی از نکات مهم مدنظر وزارت اقتصاد مطرح نمود و گفت: از حرکت در این جهت، گریزی نیست و باید از شیوه های مبتنی بر تخفیف و نرخ شکنی در رقابت های بیمه ای فاصله بگیریم.

خاندوزی تحول دیجیتال در صنعت بیمه را به عنوان یکی دیگر از ملزومات این صنعت عنوان و تأکید کرد: انتظار این است که بیمه ها خود را با شرایط نو تنظیم و به سمتی حرکت نمایند که بتوانند نسبت به صدور آنلاین بیمه نامه، پرداخت خسارت و … اقدام نمایند.

وزیر اقتصاد پیگیری ارتباطات الکترونیک سامانه های بیمه را هدفی مهم ارزیابی کرد و اضافه نمود: گروه هایی در داخل صنعت بیمه، در مقابل این موضوع مقاومت می نمایند، چون مخالف منافع آن ها است؛ اما من و شما به عنوان امین مردم برای ارتقای صنعت بیمه؛ موظف به پیگیری این موضوع و رویارویی با مقاومت های این چنینی هستیم.

وزیر امور مالی و دارایی بعلاوه اوراق بهادار سازی ریسک های بیمه را یکی دیگر از انتظارات خود از صنعت بیمه کشور مطرح نمود و گفت: این، موضوع بسیار مهم می تواند در شرایطی که فراگیری بازار سرمایه در کشور به یک جمعیت 50 میلیون نفری رسیده، بسیار اثرگذار باشد.

خاندوزی ابزار های شریعت را از دیگر انتظارات خود از صنعت بیمه مطرح نمود و گفت: ما از خیلی کشور های هم تراز خود در این شاخص عقب تر هستیم و در موضوع ابزار های مبتنی بر شریعت اصلاً در این حوزه وضع مطلوبی نداریم.

وزیر اقتصاد در سرانجام تأکید کرد: خطاب این سر فصل ها و انتظارات، هم خود شرکت های بیمه ای هستند و هم بیمه مرکزی که با قاعده گذاری های خود، باید شرکت های بیمه ای را به این سمت راهنمایی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1272

به "خاندوزی: باید از شیوه های مبتنی بر تخفیف و نرخ شکنی در رقابت های بیمه ای فاصله بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی: باید از شیوه های مبتنی بر تخفیف و نرخ شکنی در رقابت های بیمه ای فاصله بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید