خبرنگاران سالمندان بالای 85 سال استان مرکزی برای واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند

به گزارش زنگ قلاب بافی، اراک - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افراد بالای 85 ساله که تا به امروز برای واکسیناسیون با آنها تماس گرفته نشده، طی روزهای آینده با کارت ملی به 2 مرکز واکسیناسیون اراک واقع در شهرک گردو و معاونت بهداشت مراجعه نمایند.

خبرنگاران سالمندان بالای 85 سال استان مرکزی برای واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند

دکتر سید محمد جمالیان شامگاه آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر بود از فردا شنبه 18 اردیبهشت ماه، واکسیناسیون افراد بالای 75 ساله ها علیه کرونا شروع گردد اما با توجه به اینکه بعضی از سالمندان بالای 80 ساله نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکردند و یا با این جامعه هدف تماس گرفته نشده است، در 2 روز آینده علیه بیماری کووید 19 واکسینه می شوند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز 50 درصد از این جامعه هدف واکسن کرونا را دریافت نموده اند، گفت: بعضی از سالمندان نگرانی دارند که واکسن کرونا تقلبی است که این گفته به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که تمام نمونه هایی که در استان برای سالمندان بالای 80 سال صورت گرفته از نوع سینوفارم چین و مورد تایید وزارت بهداشت است و تا به امروز هیچ نوع عارضه ای نداشته است.

دکتر جمالیان استان مرکزی را از استان های پیشرو در انجام واکسیناسیون علیه کرونا عنوان نمود و گفت: از روز دوشنبه هفته جاری بیستم اردیبهشت ماه افراد بالای 75 سال می توانند علیه ویروس کرونا واکسینه شوند و باید اذعان داشت که سومین مرکز تزریق واکسن نیز برای این هفته آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: اکنون این آمادگی در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد که روزانه دو تا سه هزار نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شوند چرا که این مراکز واکسیناسیون ظرفیت پذیرش بسیار بالایی دارد و نگرانی به لحاظ ازدحام جمعیت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دومین مرکز نیز 12 کانتر واکسیناسیون وجود دارد و انتظار می رود برای سرعت دهی بیشتر برای انجام واکسیناسیون، ارگان های دیگر نیر یاریگر دانشگاه باشند و کامپیوتر، اینترنت و نیروی حراست در اختیار دانشگاه قرار دهند.

دکتر جمالیان بیان داشت: تا به امروز ویروس هندی کرونا در استان مشاهده نشده است اما با توجه به اینکه در استان های همجوار این ویروس وجود دارد، بسیار ریسک خطر وجود دارد که انتظار می رود مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را مدنظر ویژه قرار دهند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال 98 شروع شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1081

به "خبرنگاران سالمندان بالای 85 سال استان مرکزی برای واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سالمندان بالای 85 سال استان مرکزی برای واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید