دیدنی های کیوتو، مرکز هزار ساله ژاپن

به گزارش زنگ قلاب بافی، کیوتو (Kyoto) یکی از زیباترین شهرهای ژاپن است و سالانه میلیون ها نفر برای بازدید از دیدنی های کیوتو به این شهر سفر می کنند. کیوتو برای بیش از هزار سال مرکز ژاپن بوده است و به همین دلیل، بناهای تاریخی و زیبایی در این شهر ساخته شده که امروزه آن را به یکی از تاریخی ترین مقصدهای گردشگری ژاپن بدل کرده است.

دیدنی های کیوتو، مرکز هزار ساله ژاپن

اگرچه کیوتو بزرگترین شهر ژاپن نیست، اما یکی از مدرن ترین شهرهای این کشور به شمار می رود که معماری مدرن و آسمانخراش های متعدد در سرتاسر شهر قابل مشاهده است. با این وجود کافیست کمی در کیوتو جستجو کنید تا با انبوهی از جاذبه های تاریخی و قصرها و معبدهای شگفت انگیز روبرو شوید.

خوشبختانه کیوتو یکی از معدود شهرای ژاپنی است که در جریان جنگ جهانی دوم کمتر دچار آسیب شد و بسیاری از آثار تاریخی آن حفظ شدند تا امروزه به جاذبه های گردشگری کیوتو تبدیل شوند.

در این مقاله تعدادی از مهمترین و زیباترین دیدنی های کیوتو ژاپن را برای شما معرفی کرده ایم تا در صورتیکه با تور کیوتو به این شهر سفر کردید، بتوانید از زیبایی های این شهر لذت ببرید.

معبد طلایی یا کینکاکوجی (Kinkaku-ji)

معبد طلایی کیوتو نه تنها از اصلی ترین جاذبه های کیوتو است، بلکه یکی از مهمترین و مشهورترین دیدنی های ژاپن نیز به شمار می رود. این ساختمان متعلق به قرن 14 میلادی است و در ابتدا محل اقامت یکی از حاکمان ژاپن بوده است که بعدها به یک معبد ذن-بودایی تبدیل شد.

این معبد سه طبقه در یک باغ بسیار زیبا و در کنار یک برکه ساخته شده است که به زیبایی آن می افزاید و می توانید ساعات خوش را تجربه کنید. از آنجایی که دو طبقه از این ساختمان، با ورق های طلایی پوشیده شده، به نام معبد طلایی نیز معروفیت پیدا کرده است.البته باید بدانید که این ساختمان از قرن 14 تا کنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است و آخرین بار آن به دهه 1950 میلادی بازمی شود. در این زمان این ساختمان پس از یک آتش سوزی گسترده به طور کامل تخریب شد و سپس مورد بازسازی قرار گرفت.

قصر سلطنتی کیوتو

همانگونه که گفتیم، کیوتو بیش از هزار سال مرکز امپراتوری ژاپن بوده است و طبیعی است که قصر سلطنتی امپراتوران ژاپن به یکی از دیدنی های کیوتو تبدیل شده باشد. قصر سلطنتی کیوتو اولین بار در سال 794 میلادی ساخته شد اما از آن تاریخ تا به امروز، چندین بار تخریب و بازسازی شده است و ساخت قصر فعلی به سال 1855 میلادی بازمی شود.

این محدوده بزرگ که زمانی درون دیوارهایی محصور بوده است، در نزدیکی قلب تاریخی شهر کیوتو واقع شده است. در این قصر می توانید از بخش های مختلف آن مانند اقامتگاه امپراتور، کتابخانه سلطنتی، سالن بارعام و … بازدید کرده و با تاریخ و معماری ژاپن آشنا شوید.

البته باغ و فضای عمومی قصر سلطنتی کیوتو نیز یکی از زیباترین جاذبه های کیوتو است که می توانید ساعت ها از آن لذت ببرید.

قلعه نیجو (Nijo)

یکی دیگر از دیدنی های کیتو که به دوران مرکزی این شهر بازمی شود، قلعه نیجو است. این قلعه که در سال 1603 میلادی ساخته شده است و امروزه دیوارها، ساختمان ها، خندق آن حفظ شده اند، زمانی مقر حکومت ژاپن بوده است.

بناهای قلعه نیجو نمونه شگفت انگیزی از هنر و تاریخ و ژاپن است و تقریبا تمامی هنرهای ژاپنی در ساخت و تزئین این قلعه به کار رفته است. ضمن اینکه در سال 1868 میلادی، این قلعه میزبان یکی از مهمترین برهه های تاریخ بوده است. در این سال امپراتور ژاپن الغای سیستم شوگون سالاری (Shogunate) را گفت و به دوران قدرت 700 ساله این حاکمان نظامی قدرتمند پایان داد.

هر چند هر گوشه ای از این قلعه زیبایی خاص خود را دارد، اما قصر نینومارو (Ninomaru) که از پنج ساختمان مختلف تشکیل شده، یکی از زیباترین بخش های قلعه نیجو است.

بناهای قلعه نیجو نمونه شگفت انگیزی از هنر و تاریخ و ژاپن است و تقریبا تمامی هنرهای ژاپنی در ساخت و تزئین این قلعه به کار رفته است

معبد فوشیمی ایناری تایشا (Fushimi Inari Taisha)

ژاپن کشور معبدها است و معبدها فوشیمی ایناری تایشا از جاذبه های معروف شهر کیوتو به شمار می رود. این معبد را اهالی ژاپن در سال 711 برای ادای احترام به خدای برنج ساخته اند و هنوز نیز بازرگانان، تاجران و کشاورزان متعددی به این معبد مراجعه می کنند تا الهه برنج باعث رونق کسب و کار آنها شود.

در این محدوده معابد کوچک و بزرگ مختلفی وجود دارد اما معبد اصلی فوشیمی ایناری تایشا در بالای کوهی واقع شده است که برای رسیدن به آن، باید راستای استثنایی را طی کنید. در این راستا باید از میان تونلی عبور کنید که با حدود هزار دروازه سنتی توری ئی (Torii) نارنجی تزئین شده است. هر کدام از این دروازه ها از طریق یک بازرگان یا فرد معتقد ژاپنی به این معبد اهدا شده است.

جنگل بامبوی آراشی یاما (Arashiyama )

اگرچه کیوتو شهری تاریخی است و بسیاری از دیدنی های کیوتو معابد و بناهای تاریخی هستند، اما این بار قصد داریم یک جاذبه گردشگری متفاوت در کیوتو را معرفی کنیم؛ جنگل بامبوی آراشی یاما.

آراشی یاما منطقه ای در حاشیه غربی شهر کیوتو و مملو از معبدها و بناهای تاریخی است، اما یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کیوتو در این منطقه، یک جنگل پر از درختان بلند بامبو است. در این جنگل بیش از هزاران و شاید میلیون ها درخت بامبوی سر به فلک کشیده وجود دارد که قدم زدن در بین آنها، تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود.

همچنین این جنگل محل زندگی تعدادی میمون نیز هست که اغلب اوقات به گردشگران نزدیک می شوند و لذت بازدید از این جنگل را دوچندان می کنند.

منبع: ققنوس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1330

به "دیدنی های کیوتو، مرکز هزار ساله ژاپن" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدنی های کیوتو، مرکز هزار ساله ژاپن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کیوتو، مرکز هزار ساله ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید