ربات ها با نگاه به انسان ها میز غذا را می چینند

به گزارش زنگ قلاب بافی، یک ربات هوشمند با مشاهده و بررسی عملکرد انسان ها توانست نحوه چیدن میز غذاخوری را یاد بگیرد و پیاده کند.

ربات ها با نگاه به انسان ها میز غذا را می چینند

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، یک ربات هوشمند با مشاهده و بررسی عملکرد انسان ها توانست نحوه چیدن میز غذاخوری را یاد بگیرد و پیاده کند.

تا به امروز، آموزش یک ربات برای انجام یک کار معمولاً شامل کدگذاری مستقیم، آزمایش های فراوان و خطاهای بسیار بوده است، اما دانشمندان به تازگی یک ربات توسعه داده اند که با نگاه به انسان ها نحوه چیدن میز را به راحتی یاد می گیرد.

دانشمندان مؤسسه فناوری ماساچوست به تازگی یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده اند که می تواند کارهای پیچیده را بیاموزد.

پژهشگران مؤسسه فناوری ماساچوست برای نخستین بار سیستمی موسوم به PUnS را ابداع کرده اند که با استفاده از آن بازوهای رباتیک به طور اتوماتیک نحوه پیشبرد امور پیچیده ای همچون قرار دادن دقیق اشیای مختلف بر سر میز ناهار را یاد می گیرند.

به جای روش معمول که در آن ربات ها برای انجام اقدامات صحیح جوایز مختلفی دریافت می کنند، سیستم PUnS مبتنی بر مشاهده از انسان ها و سپس یادگیری از آنهاست.

سیستم محققان موسسه فناوری ماساچوست بسیار مؤثرتر از رویکردهای سنتی در آزمایش های اولیه است؛ یک ربات مبتنی بر PUnS در 20 هزار آزمایش تنها 6 خطا داشته است.

قرار است توسعه ربات های مبتنی بر سیستم PUnS کمک کند تا در آینده بسیار نزدیک آنها سهم زیادی درکارهای پیچیده خانه داشته باشند و نه تنها با مشاهده افراد آموزش کارهای لازم را ببینند بلکه با توجه به بازخوردها، عملیات مورد نظر را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 250

به "ربات ها با نگاه به انسان ها میز غذا را می چینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها با نگاه به انسان ها میز غذا را می چینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید