چگونه با استفاده از ابزار PowerToys ویندوز سریع تر تایپ کنیم؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، PowerToys یکی از اصلی ترین و مهم ترین ابزارهای موجود در ویندوز محسوب می گردد که می توان با استفاده از آن کارهای زیادی در محیط این سیستم عامل انجام داد. در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه می توانید با استفاده از PowerToys سریع تر تایپ کنید.

چگونه با استفاده از ابزار PowerToys ویندوز سریع تر تایپ کنیم؟

این روزها با توجه به افزایش کارهای روزانه، خیلی مفید است اگر بتوانید راهی پیدا کنید که بتوانید بخش بزرگی از کارهای خود را با میان بر و سریع تر از حالت عادی انجام دهید. یکی از اقداماتی که برای این منظور می توانید انجام دهید استفاده از ابزار PowerToys ویندوز است که به شما یاری می نماید صفحه کلید خود را برای تایپ سریع تر مدیریت کنید.

کیبورد و ماوس مخصوص بازی یوسیتک مدل co-3080G

500,000

319,000

تومان

کیبورد و ماوس بیاند مدل BMK-2261RF

670,000

620,000

تومان

خرید پرفروش ترین صفحه کلیدها از خبرنگاران

مشاهده همه

PowerToys چیست و چگونه می توان به آن دسترسی داشت؟

PowerToys ابزاری است که مایکروسافت آن را با همکاری انجمن کاربرانش توسعه داده است. در واقع این ابزار چیزی است که به یاری کاربران خود ویندوز پیشرفته و در نتیجه طبیعی است امکاناتی داشته باشد که می تواند فرایند انجام کارهای مختلف را برای شما آسان تر کند. PowerToys در واقع یک پکیج از ابزارهای متن باز است که می توانید آن را روی ویندوز 10 یا 11 نصب کنید. با استفاده از این ابزار، شما می توانید تجربه کلی کار با سیستم عامل ویندوز را برای خود شخصی سازی نموده و کارایی و اثربخشی فعالیت های خود را چندین برابر کنید.

PowerToys در ابتدا با ویندوز 95 عرضه شد و شامل ابزاری بود که به کاربران این اجازه را می داد تا CDها را به صورت اتوماتیک پخش نمایند. امروزه گستره امکانات PowerToys به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نموده و اکنون ابزارها و امکانات نوآورانه بسیار زیادی به آن اضافه شده است که از جمله مهم ترین این موارد می توان به امکان جداسازی متن از تصویر اشاره نمود. بعلاوه می توان نشان گر ماوس را هم به عنوان انتخاب نماینده یک رنگ تنظیم کرد.

برای نصب PowerToys احتیاجی نیست مسیر سختی را در پیش بگیرید. کافی است سری به فروشگاه مایکروسافت بزنید و نام آن را در بخش جست و جو وارد کنید. بعلاوه آن را می توان از وب سایت های دیگر هم دریافت کرد اما پیشنهاد می گردد به وسیله فروشگاه رسمی خود مایکروسافت به دانلود و نصب آن اقدام کنید. خوشبختانه فروشگاه مایکروسافت برای دانلود هیچ محدودیتی جلوی روی شما قرار نمی دهد و بدون مشکل می توانید از آن اپلیکیشن دانلود کنید. توجه داشته باشید PowerToys تقریبا 168 مگابایت حجم دارد.

دانلود PowerToys از فروشگاه مایکروسافت

حالا که PowerToys را روی سیستم خود نصب نموده اید، می توانید انواع و اقسام تنظیمات را مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنید. اما در ادامه این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید صفحه کلید خود را با استفاده از PowerToys مدیریت کنید به گونه ای که بتوانید سریع تر تایپ کنید. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از این امکانات بهره مند شوید، PowerToys باید حتما در پس زمینه سیستم عامل به صورت پیوسته در حال انجام باشد.

کیبورد مخصوص بازی لاجیتک مدل G910 Orion SPECTRUM

6,600,000 تومان

مشاهده و خرید

چگونه عملکرد کلیدهای صفحه کلید را با استفاده از PowerToys شخصی سازی کنیم؟

PowerToys یک بخش تحت عنوان Keyboard Manager دارد که همانطور که از نامش پیداست، به شما اجازه می دهد کلیدهای صفحه کلید خود و بعلاوه تمام میان برهای آن را شخصی سازی کنید و به جای آن ها، هر کلیدی را که کار کردن با آن برای شما راحت تر است انتخاب کنید. برای شخصی سازی کلیدهای صفحه کلید به وسیله PowerToys جهت تایپ سریع تر آموزش زیر را دنبال کنید.

  • PowerToys را روی سیستم خود پیدا نموده و اجرا کنید. می توانید به بخش جست و جوی ویندوز رفته و با وارد کردن نام این ابزار، آن را یافته و اجرا کنید.
  • با باز کردن این ابزار، منوی تنظیمات آن برای شما نمایان می گردد باید روی Keyboard Manager کلیک کنید.
  • Keyboard Manager در پنل سمت چپ واقع شده است که با اجرای آن، یک صفحه برای شما باز می گردد. در این صفحه روی همان گزینه نخست یعنی Enable Keyboard Manager کلیک نموده و آن را فعال کنید.
  • حالا روی گزینه Remap a key به معنای شخصی سازی (ریمپ) کلید هست کلیک کنید.
  • روی فلش به سمت پایین در قسمت Physical Key (سمت چپ مطابق تصویر) کلیک نموده و حرفی را مثل حرف P انتخاب کنید. حالا در زیر بخش Mapped to، جهت پایین را فشار دهید و حرفی را مثل S انتخاب کنید.
  • در نهایت روی گزینه OK کلیک کنید و به همین صورت سایر کلیدها را هم ریمپ کنید. حالا وقتی شما حرف P را روی صفحه کلید تایپ کنید، حرف S تایپ خواهد شد.

این قابلیت فوق العاده کاربردی زمانی خاصیت خود را به شما نشان می دهد که یک کلید مهم از صفحه کلید شما دیگر کار نکند. آن وقت می توانید عملکرد آن را کلا تغییر داده و یک کلید دیگر را جایگزین آن کنید. بعلاوه گاهی اوقات که شکل حروف صفحه کلید مطابق میل شما نیست، می توانید با ریمپ کردن کلیدهای آن، عملکرد آن ها را مطابق میل خود تغییر دهید.

شما بعلاوه با استفاده از این قابلیت PowerToys می توانید میان برها را هم تغییر دهید. برای مثال این امکان برای شما فراهم است تا ترکیب هایی نظیر Ctrl + I را برای یک عملکرد خاص در ویندوز تنظیم کنید. کافی است مراحل بالا را طی نموده و وقتی به صفحه شخصی سازی کلیدها رسیدید، این بار روی آیکون + کلیک کنید. حالا کافی است روی گزینه Type کلیک نموده و در مرحله بعد، یک کلید مثل F1 را با فشردن آن از روی صفحه کلید انتخاب کنید. در نهایت هم باید روی OK کلیک کنید.

حالا کافی است در قسمت Mapped to، روی گزینه Type کلیک کنید. کلیدهای ترکیبی Ctrl + I را فشار دهید تا بدین ترتیب کلید میان بر مخصوص مورب کردن حروف در ویندوز به F1 اختصاص پیدا کند. حالا شما وقتی می خواهید یک متن را مورب یا به اصطلاح ایتالیک کنید، کافی است کلید F1 را فشار دهید. بدین ترتیب فرایند تایپ کردن شما هم سریع تر پیش خواهد رفت.

از همین طریق شما می توانید تمام حروف الفبای موجود روی صفحه کلید را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید. از جمله امکانات خوب PowerToys در این زمینه این است که حتی امکان شخصی سازی کلیدهای کاربردی یعنی Fx را هم به شما می دهد تا بدین ترتیب در سریع ترین زمان ممکن بتوانید کارهای خود را انجام دهید. فقط توجه داشته باشید وقتی عملکرد کلیدی را تغییر می دهید، حتما به خاطر داشته باشید آن کلید در حالت عادی چه وظیفه ای را ایفا می کرد. اگر به آن کاربرد احتیاجی نداشتید یا به ندرت سراغ آن می رفتید، مسئله ای نخواهد بود اما اگر کلیدی بوده که احتمال می دهید ممکن است احتیاجتان گردد حتما کاربرد آن را به یک کلید دیگر اختصاص دهید.

کیبورد مخصوص بازی ام اس آی مدل VIGOR GK71 SONIC

6,385,000 تومان

مشاهده و خرید

چگونه با استفاده از PowerToys میان برها را برای تایپ سریع تر شخصی سازی کنیم؟

در بخش نخست، به شما آموزش دادیم که چگونه عملکرد یک کلید را به وسیله PowerToys شخصی سازی کنید تا بتوانید سریع تر تایپ کنید. اما در این بخش به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید میان برها را شخصی سازی کنید. برای شخصی سازی کلیدهای میان بر به وسیله PowerToys مراحل زیر را دنبال کنید.

  • بعد از اینکه PowerToys را اجرا و روی گزینه Keyboard Manager در پنل سمت چپ کلیک کردید، Enable Keyboard Manager را فعال و سپس روی کادر دوم یعنی Remap a shortcut کلیک کنید.
  • حالا یک صفحه برای شما باز می گردد که در آن می توانید میان برهای مورد نظر خود را وارد آن نموده و آن ها را مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنید.
  • برای مثال شما می توانید در حالت عادی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl + B، یک حرف را در محیط ورد یا ویندوز بولد کنید. اما شاید بنا به دلایلی ترجیح بدهید این اتفاق با فشردن کلیدهای ترکیبی دیگر نظیر شیفت + Z صورت بگیرد. خوشبختانه این تغییر به سرعت به وسیله Remap a shortcut امکان پذیر است.
  • کافی است در پنجره مربوط به Remap shortcuts و در بخش Physical Shortcut ترکیب مورد نظر خود را وارد نموده و در قسمت Mapped to هم کلیدهای ترکیبی Ctrl + B را وارد کنید تا عملکرد آن ها با یکدیگر جابجا گردد.

یکی از جذابیت های این ابزار این است که به شما اجازه می دهد اپلیکیشن هدف را برای تغییراتی که روی میان برها اعمال می کنید، انتخاب کنید. برای مثال شما می توانید با تغییر عملکرد کلیدهای ترکیبی برای بولد کردن یک متن، اپلیکیشن هدف را مایکروسافت ورد انتخاب کنید. حتی می توانید تمام اپلیکیشن ها را هم به عنوان اپلیکیشن هدف معرفی کنید تا بدین ترتیب تغییرات مورد نظر روی تمام بخش های ویندوز اعمال گردد. توجه داشته باشید که برای یافتن نام اپلیکیشن ها و وارد کردنشان در فهرست اپ های هدف، باید نام فایل EXE آن ها را بدانید که این کار با یک سرچ ساده در اینترنت ممکن می گردد.

  • در مرحله آخر کافی است روی گزینه OK و سپس Continue Anyway کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر شما اعمال شوند.
  • حالا می توانید با فشردن کلیدهای ترکیبی دلخواه که پیش تر در برنامه وارد نموده اید، کلمات و متون را بولد کنید.

کیبورد مکانیکی کوگر مدل 700K

4,500,000 تومان

مشاهده و خرید

آموزش تایپ کلمات با لهجه خاص به وسیله PowerToys

می رسیم به آموزش تایپ کلمات با لهجه خاص هنگام تایپ کردن یک متن. در زبان انگلیسی، کلمات این چنینی به وفور دیده می شوند، در نتیجه شاید بخواهید گاهی اوقات از آن ها بهره ببرید اما مجبور می شوید حتما به اینترنت مراجعه نموده و نام آن محل یا شخص را به وسیله سرچ در گوگل یافته و در نوشته خود وارد کنید. اما به لطف ابزارهای قدرتمند PowerToys این کار هم به سادگی قابل انجام خواهد بود تا بدین ترتیب سرعت تایپ شما بیش از پیش افزایش پیدا کند.

در PowerToys یک بخش تحت عنوان Quick Accents وجود دارد که به یاری آن می توانید کلمات یادشده را در سریع ترین زمان ممکن به متن خود اضافه کنید. البته خوبی این کلمات این است که تعداد آن ها خیلی زیاد نیست و در نتیجه با اعمال یک سری تنظیمات محدود می توانید احتیاج خود را رفع کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در PowerToys، روی گزینه Quick Accent که در پنل سمت چپ قابل رویت است کلیک کنید.
  • در منوی باز شده، روی گزینه Enable Quick Accent کلیک نموده و آن را فعال کنید. بعلاوه می توانید از کلیدهای اسپیس و جهت راست برای فعال سازی این گزینه بهره ببرید.
  • در زیر بخش Characters، کافی است یک ست از آن هایی که می خواهید را انتخاب کنید. برای مثال کاتالانی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و… . حتی می توانید تمام ست های موجود را هم انتخاب نموده و آن ها را فعال کنید.
  • برای استفاده از Quick Accent، در درجه نخست باید کلیدی را که می خواهید به آن کاراکتر مورد نظر اختصاص دهید فشار داده و نگه دارید.
  • حالا روی گزینه Activation Key کلیک کنید.
  • برای مثال اگر شما می خواهید از حرف ü برای تایپ München بهره ببرید (نام آلمانی مونیخ)، کافی است کلمه u را فشار داده و نگه دارید.
  • با ضربه زدن و نگه داشتن روی u، یک نوار ابزار شامل تمام حالت های مختلف این حرف برای شما به نمایش در خواهد آمد.
  • حالا باید اسپیس یا کلید سمت راست یا چپ را فشار دهید تا بین کلمات مختلف جابجا شده و یکی را مطابق سلیقه و احتیاج خود انتخاب کنید.
  • وقتی با اسپیس یا کلیدهای چپ و راست، روی حرف مورد نظر خود قرار گرفته اید، حرف u را رها کنید تا ü یا هر حرف انتخابی دیگر تایپ گردد.

کیبورد بی سیم سامسونگ مدل Trio 500

5 %

2,355,500

2,239,000 تومان

مشاهده و خرید

چگونه میان برها را با استفاده از Shortcut Guide دم دست نگه داریم؟

میان برهای ویندوز در حالت عادی و مرسوم خود آنقدر زیاد هستند که شاید هیچوقت نتوانید تمام آن ها را کاملا از بر شوید. طبیعی هم هست چرا که هر روز اپ ها و سرویس های جدیدی روی کار می آیند که میان برهای خاص خود را برای پیشبرد سریع تر کار کاربران ارائه می دهند. حالا با اضافه شدن کلیدهای شخصی سازی شده ای که با یاری PowerToys ساخته اید، تعداد آن ها بیشتر هم می گردد یا در برترین حالت، ترتیب آن ها تغییر می نماید. در نتیجه شاید بسیار سخت باشد تا به خاطر بیاورید چه کلیدهایی چه کارهایی انجام می دهند.

خوشبختانه PowerToys یک قابلیت تحت عنوان Shortcut Guide دارد که این اجازه را به شما می دهد تا فهرست میان برهای خود را درون آن ذخیره نموده و در مواقع احتیاج برای یادآوری کاربرد آن ها، سری به این فهرست بزنید. اگرچه امکان پذیر نیست هر بار که یک ترکیب را فراموش می کنید بخواهیم به این منو سر بزنیم چون با این کار بیشتر سرعت انجام کار و بهینه بودن آن کمتر می گردد اما بعد از یک یا دو بار، قطعا به مهم ترین و پراستفاده ترین میان برها مسلط خواهید شد.

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که Enable Shortcut Guide را در منوی PowerToys فعال کنید. سپس باید Shortcut Guide را با نگه داشتن کلید ویندوز برای مدت زمانی خاص فعال کنید. بعلاوه فعال سازی این فهرست هم می تواند به وسیله یک میان بر شخصی سازی شده صورت بگیرد.

هنگامی که مشغول تایپ کردن هستید، Shortcut Guide را هم اجرا کنید. با این کار یک بخش در بالای ویندوز شما به نمایش در خواهد آمد که به یاری آن می توانید فهرست میان برهای خود را مشاهده کنید. البته از آن جایی که این راهنما به صورت پیش فرض با نگه داشتن کلید ویندوز اجرا می گردد، این میان برها جز آن دسته ای قرار دارند که از ترکیب کلید ویندوز با یک کلید دیگر اجرا می شوند. اگر هم هر ترکیب دیگری را برای اجرای این راهنما جز کلید ویندوز در نظر بگیرید، باز هم ترکیبات حاوی کلید ویندوز به نمایش در خواهند آمد که این بار باید کلید ویندوز و یک کلید دیگر را برای اجرای میان بر مورد نظر فشار دهید. برای بستن راهنما در حالت دوم کافی است همان کلیدهای ترکیبی اجرا را دوباره فشار دهید.

نکته مثبتی که باید راجع به این فهرست بگوییم، نمایش نتیجه ای است که بعد از فشردن یک میان بر در محیط ویندوز اعمال می گردد. یعنی به شما گفته می گردد با فشردن کلیدهای میان بر چه اتفاقی می افتد. شما می توانید هنگامی که این راهنما روی صفحه واقع شده است از میان برهای خود بهره ببرید. برای مثال همانطور که کلید ویندوز را نگه داشته اید که راهنما روی صفحه ظاهر گردد، حرف E را فشار دهید تا فایل اکسپلورر برای شما اجرا گردد. وقتی هم که کلید ویندوز را رها کنید، راهنما بسته خواهد شد.

کیبورد و ماوس بی سیم مافی مدل I DO

1,850,000 تومان

مشاهده و خرید

تایپ سریع تر با یاری PowerToys

PowerToys همانطور که در ابتدا هم گفته شده، یکی از ضروری ترین ابزارها برای شخصی سازی ویندوز به شمار میرود که به یاری آن می توانید کاربردهای خاص این سیستم عامل را طبق خواسته خود شخصی سازی کنید. اگرچه PowerToys امکانات بسیار گسترده ای دارد اما بیان تک تک آن ها قطعا از حوصله متن خارج می شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم به آنالیز فقط یک قابلیت آن، یعنی شخصی سازی کلیدهای صفحه کلید برای تایپ سریع تر بپردازیم. امیدواریم این آموزش در نهایت در پیشبرد سریع تر کارها و فعالیت های روزانه تان موثر باشد.

منبع: MUO

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1626

به "چگونه با استفاده از ابزار PowerToys ویندوز سریع تر تایپ کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با استفاده از ابزار PowerToys ویندوز سریع تر تایپ کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید