رحمان بی رحم، ستاره 2022 و ایرانی دنیا

به گزارش زنگ قلاب بافی، طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای مسابقات جهانی صربستان، پیروز شد عنوان برترین کشتی گیر جوان جهان را در سال 2022 کسب کند. علاوه بر عموزاد، امیررضا معصومی در کشتی آزاد و دانیال سهرابی در کشتی فرنگی از دیگر نامزد های کسب این عنوان بودند. در کشتی فرنگی ادموند نازاریان از بلغارستان و در کشتی زنان هم الور از آمریکا پیروز به دریافت عنوان برترین کشتی گیر جهان شدند.

رحمان بی رحم، ستاره 2022 و ایرانی دنیا

رحمان بی رحم

این افتخار در حالی برای رحمان عموزاد رقم خورد که او به تازگی 20 ساله شده است و تا 3 سال دیگر می تواند در رده امید ها هم کشتی بگیرد. عموزاد در حالی پیروز به کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی بزرگسالان دنیا شد که هنوز در رده جوانان قرار داشت و از این حیث دست به کار بزرگی زد. او طلای مسابقات نوجوانان و جوانان را در کارنامه دارد و با کشتی های هجومی و اجرای فنون مختلف نظر اتحادیه دنیای را به خود جلب نموده است. این کشتی گیر خلیل شهری از زمان حضورش در رده نوجوان با اجرای فنون پرتابی و حملات متعدد برای شکست دادن حریفانش با امتیاز عالی به رحمان بی رحم معروف شده بود. عموزاد یکی از 2 طلایی ایران در مسابقات دنیای صربستان بود که در جام دنیای کشتی هم عملکرد قابل قبولی داشت و در 2 کشتی که روی تشک رفت با پیروزی مسابقاتش را به سرانجام رساند. طبق چرخه انتخابی تیم ملی عموزاد و کامران قاسمپور به علت کسب مدال طلای مسابقات دنیای از حضور در مسابقات جام تختی معاف هستند و با حضور در یک تورنمنت برون مرزی یا حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی می توانند صاحب دوبنده تیم ملی شوند. این در حالی است که دیگر ستاره های کشتی ایران ازجمله حسن یزدانی و امیرحسین زارع برای کسب دوبنده تیم ملی باید کارشان را از جام تختی شروع نمایند. یزدانی در بلگراد به مدال نقره رسید و زارع صاحب مدال برنز شد.

یزدانی روی تشک می رود

حسن یزدانی در فینال مسابقات دنیای صربستان در مقابل دیوید تیلور رقیب دیرینه خود باخت و صاحب مدال نقره شد. او بعد از مسابقات دنیای در هیچ مسابقه رسمی روی تشک نرفته و فقط در لیگ کشتی ایران شرکت نموده است. حسن یزدانی باید تا پیش از سرانجام سال در یک تورنمنت برون مرزی شرکت کند و سپس در مسابقات جام تختی روی تشک برود. شنیده می گردد نخستین مسابقه رنکینگ دار سال 2023 مسابقات زاگرب کرواسی است که قرار است 12 تا 16 بهمن ماه برگزار گردد. این مسابقات با 2 کیلوگرم ارفاق وزن برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد یزدانی در این رقابت ها روی تشک خواهد رفت و پس از چند ماه استراحت در مسابقات جام تختی برای کسب دوبنده تیم ملی با رقبای داخلی اش رقابت خواهد نمود.

همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1601

به "رحمان بی رحم، ستاره 2022 و ایرانی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحمان بی رحم، ستاره 2022 و ایرانی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید