روش جالب تسلا برای جلوگیری از برق گرفتگی آتش نشان ها و تیم های امدادی در تصادفات

به گزارش زنگ قلاب بافی، تسلا برای اینکه به تیم های امداد و نجات یاری کند تا جریان ولتاژ بالا را قطع نمایند، بخشی از کابل های اصلی را در زیر ستون C سمت شاگرد تعبیه نموده است. درصورت بروز حادثه، یک آتش نشان آموزش دیده می تواند با شکستن شیشه لچکی عقب و کنارزدن پنل ها به این کابل ها دسترسی پیدا کند. پس از دسترسی به این کابل ها، کافی است تا کابل قرمز با برچسب نارنجی را قطع کرد. با این کار جریان برق به طور کامل قطع می گردد.

روش جالب تسلا برای جلوگیری از برق گرفتگی آتش نشان ها و تیم های امدادی در تصادفات

خودرو های برقی به علت ساختاری کاملاً متفاوت، باعث بروز چالش هایی تازه در حوزه های مختلف می شوند.

خودرو های برقی با آنکه در مقایسه با مدل های درون سوز دارای مزایای زیادی هستند، اما به علت ساختاری کاملاً متفاوت، باعث بروز چالش هایی تازه در حوزه های مختلف می شوند.

یکی از این چالش ها، نحوه مدیریت شرایط و مقابله با خطرات مربوط به ولتاژ بالا هنگام تصادفات است. برای جلوگیری از حوادث مرتبط با این موضوع، تسلا مدار ها و ساختار محصولات خود را طوری طراحی می نماید که در مواقع اضطراری تیم های امدادی بتوانند با قطع کردن چند کابل، به آسانی خطر برق گرفتگی را برطرف نمایند.

تسلا برای اینکه به تیم های امداد و نجات یاری کند تا جریان ولتاژ بالا را قطع نمایند، بخشی از کابل های اصلی را در زیر ستون C سمت شاگرد تعبیه نموده است. درصورت بروز حادثه، یک آتش نشان آموزش دیده می تواند با شکستن شیشه لچکی عقب و کنارزدن پنل ها به این کابل ها دسترسی پیدا کند. پس از دسترسی به این کابل ها، کافی است تا کابل قرمز با برچسب نارنجی را قطع کرد. با این کار جریان برق به طور کامل قطع می گردد.

ریوین و ب ام و با روشی مشابه با تسلا

به غیراز تسلا، ریوین و ب ام و نیز روش مشابهی را برای جلوگیری از بروز خطرات بیشتر هنگام تصادفات دارند. این کمپانی ها دو محل مخصوص را برای دسترسی به سیم های قطع ولتاژ بالا طراحی نموده اند. در محصولات تسلا، آسان ترین و در دسترس ترین محل در زیر کاپوت جلو واقع شده است. این امر سبب می گردد بدون احتیاج به صدمه به خودرو، به کابل قرمز مخصوص دسترسی پیدا کرد.

در بعضی تصادفات ممکن است قسمت جلوی خودرو صدمات زیادی ببیند و آتش نشانان و تیم های امدادی در دسترسی به کابل های حاضر در زیر کاپوت با مشکل روبرو شوند. به همین دلیل و برای اطمینان بیشتر، خودروسازان دسترسی به کابل ها را از محل دیگری در قسمت عقب خودرو های برقی تسهیل می نمایند.

در خودرو های ریوین محل دسترسی ثانویه به کابل مخصوص قطع کردن ولتاژ بالا همچون محصولات تسلا در زیر ستون C سمت شاگرد واقع شده است. در خودرو های برقی ب ام و این کابل در نزدیکی پورت شارژ است.

ذکر این نکته لازم است که به امدادگران توصیه می گردد حتی درصورت قطع کابل های مذکور، برای حفظ ایمنی با ملاحظات ویژه اقدام به مدیریت شرایط نمایند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1627

به "روش جالب تسلا برای جلوگیری از برق گرفتگی آتش نشان ها و تیم های امدادی در تصادفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش جالب تسلا برای جلوگیری از برق گرفتگی آتش نشان ها و تیم های امدادی در تصادفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید