هوش مصنوعی اختصاصی ایلان ماسک فردا از راه می رسد

به گزارش زنگ قلاب بافی، با اینکه xAI فعالیتش را حدود 7 ماه قبل آغاز کرد قصد دارد فردا در 13 آبان 1402 اولین مدل هوش مصنوعی خود را معرفی کند.

هوش مصنوعی اختصاصی ایلان ماسک فردا از راه می رسد

ایلان ماسک روز جمعه گفت استارتاپ xAI اولین مدل هوش مصنوعی خود را روز شنبه برای گروهی منتخب منتشر خواهد کرد.

معرفی اولین مدل xAI تقریباً یک سال پس از آن صورت می گیرد که OpenAI با ChatGPT، توجه کسب وکارها و کاربران سرتاسر جهان را به خود جلب کرد و باعث افزایش پذیرش فناوری هوش مصنوعی مولد شد.

ماسک سال 2015 شرکت OpenAI را به همراه چند نفر دیگر تأسیس کرد اما سال 2018 به دلایلی از هیئت مدیره این استارتاپ کنار رفت.

ماسک که از سانسورهای هوش مصنوعی شرکت های بزرگ فناوری انتقاد کرده، اوایل سال جاری گفت هوش مصنوعی جست وجوگری که برپایه حقیقت بناشده را راه اندازی خواهد کرد. او می گوید هوش مصنوعی شرکتش سعی دارد ماهیت جهان را ترک کند تا با چت بات گوگل بارد و هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت رقابت کند.

تیم پشتیبانی xAI که فعالیت خود را از جولای سال جاری آغاز کردند، قبلاً در واحد دیپ مایند گوگل، شرکت مادر ویندوز و سایر شرکت های تحقیقاتی برتر هوش مصنوعی فعالیت داشته اند.

رویترز می نویسد، اگرچه شبکه اجتماعی ایکس و استارتاپ xAI که هردو تحت مالکیت ایلان ماسک هستند، به عنوان شرکت های مجزا فعالیت دارند؛ اما همکاری های بسیار نزدیکی با یکدیگر انجام می دهند. xAI همچنین با تسلا و سایر شرکت های تحت مالکیت ماسک کار می کند.

لری الیسون، یکی از بنیانگذاران اوراکل و دوست صمیمی ماسک در ماه سپتامبر گفت xAI قراردادی برای آموزش مدل های هوشمند مصنوعی خود در فضای ابری اوراکل امضاء کرده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1715

به "هوش مصنوعی اختصاصی ایلان ماسک فردا از راه می رسد" امتیاز دهید

1 کاربر به "هوش مصنوعی اختصاصی ایلان ماسک فردا از راه می رسد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی اختصاصی ایلان ماسک فردا از راه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید