زالی: سامانه تشخیص پونومی کووید 19 با هوش مصنوعی محقق شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، فرمانده ستاد مدیریت کرونا گفت: سامانه تشخیص پونومی کووید 19 با استفاده از هوش مصنوعی محقق شده است.

زالی: سامانه تشخیص پونومی کووید 19 با هوش مصنوعی محقق شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در مراسم رونمایی از سامانه تشخیص پونومی کووید 19 که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گشت، گفت: باعث خوشبختی است که دانشمندان کشور در حال طراحی برنامه ای هستند که خط مقدم فعالیت های مبارزه با کرونا را پشتیبانی می کنند.

وی اضافه کرد: امروز شاهد تحقق یک فرهنگ بین بخشی هستیم که می توانیم از تجربه محققان استفاده کنیم که ماحصل بین بخشی بین وزارت بهداشت و کادر درمان است.

زالی گفت: امروزه سی تی اسکن به عنوان دقیق ترین روش غربالگری مورد استفاده قرار می گیرد و افرادی که مشکوک به کرونا هستند می توانند از این سامانه که توسط محققان طراحی شده ظرف چند دقیقه شرایط شان مشخص شود.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا یادآور شد: استفاده از این سامانه در مناطقی که پزشک یا رادیولوژیست وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. این سامانه از طریق عکس سی تی اسکن مشاوره قطعی به بیمار می دهد که یک رادیولوژیست است.با استفاده از حجم سنجی می توان ابعاد ضایعه ریوی را اندازه گیری کنیم.

این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی محقق شده و هوش مصنوعی به عنوان ماشینی پیش گویی کننده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 321

به "زالی: سامانه تشخیص پونومی کووید 19 با هوش مصنوعی محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: سامانه تشخیص پونومی کووید 19 با هوش مصنوعی محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید