سفر به 15 کشور آزاد، برگشت از آن ها ممنوع!

به گزارش زنگ قلاب بافی، با وجود ممنوعیت پرواز از/به 15 کشور با شرایط ویژه کرونا، اما انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در بخشنامه ای فروش بلیت و خدمات سفر به این کشور ها را بدون مانع گفت.

سفر به 15 کشور آزاد، برگشت از آن ها ممنوع!

به گزارش ایسنا، هند، پاکستان، فرانسه، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا از جمله کشور هایی هستند که به دنبال مصوبه ستاد ملی کرونا پرواز به و از آن ها ممنوع شده است. سازمان هواپیمایی نیز در بخشنامه ای به تاریخ 12 اردیبهشت ماه اظهار داشت از پذیرش مسافر و فروش بلیت هواپیما از مبداء این کشور ها به ایران خودداری گردد، اما فروش بلیت به این مقاصد منوط به رعایت قوانین و مقررات آن کشور ها باشد.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نیز پیرو آن، در بخشنامه ای خطاب به آژانس ها، فروش و صدور بلیت به این 15 کشور را بدون مانع اظهار داشت.

حرمت الله رفیعی، رییس هیات مدیره این انجمن، تاکید نمود: طی مذاکره با مدیرکل نظارت سازمان هواپیمایی، فروش و صدور بلیت به این کشور ها منعی ندارد و تابع مقررات کشور های مقصد برای ورود اتباع دیگر کشور ها به آن کشورهاست و به تبع آن، ورود مسافر از مبداء این کشور ها به ایران ممنوع است.

درحال حاضر بیشتر سفر ها به این کشور ها با توجه به محدودیت های کرونا، از جنبه توریستی خارج بوده و اغلب، ورود برای افراد مقیم و دارای مجوز تجارت، اقامت و تحصیل آزاد بوده است و یا محدودیت کمتری دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1096

به "سفر به 15 کشور آزاد، برگشت از آن ها ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به 15 کشور آزاد، برگشت از آن ها ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید