طرز تهیه کمپوت انار داغ: دسر مناسب شب یلدا

به گزارش زنگ قلاب بافی، سفره شب چله با انار، هندوانه، دسرهای یلدایی و غذاهای خوشمزه معنی پیدا می نماید. اما بهتر است برای چیدن سفره یلدا کمی خلاقیت داشته باشید. می توان خیلی ساده انار را دانه دانه کرد و درون یک کاسه ریخت، اما تنها با کمی تغییر می توان یک دسر ساده با ظاهری مجذوب کننده تهیه کرد.

طرز تهیه کمپوت انار داغ: دسر مناسب شب یلدا

در این مطلب طرز تهیه کمپوت انار داغ را آموزش می دهیم تا کمی خلاقیت را چاشنی سفره یلدای خود کنید. این دسر هم برای شب یلدا و هم تمامی شب های سرد سال که دور هم جمع می شوید، مناسب است. یک خوراکی گرم که برای شب سرد یلدا و باقی روزهای سرد پیش رو بسیار می چسبد.

این کمپوت را می توانید به عنوان دسر به صورت تنها، به عنوان مربا همراه با کره یا سس روی انواع تارت، پنکیک و انواع کیک مصرف کنید. از طرفی به عنوان دیپ گرم انار هم می توانید سرو کنید. با کتاب کاله همراه باشید تا سفره یلدا را با خوراکی های خوشمزه جورواجور یلدایی پر کنید.

مواد لازم برای تهیه کمپوت انار داغ

  • دانه های انار (تازه یا فریز شده) 170 گرم (یک فنجان)
  • شکر به میزان لازم
  • آب پرتقال لاکی فروت کاله یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپوت انار داغ

مرحله اول

برای داشتن این دسر یلدایی احتیاج به دانه های انار دارید. روش های مختلفی برای اصولی و راحت دانه کردن انار وجود دارد. یکی از این روش ها به این صورت است که ابتدا سر کار را با چاقو برش داده و جدا می دهید. سپس، از قسمت های سفید تعیین شده که انار را عموما به پنج الی شش قسمت تقسیم می نماید، با جاقو برش می دهید. قاچ های آن را در آب ولرم به مدت یک تا دو دقیقه قرار می دهید. در نهایت وقتی پوست انار نرم شد، دانه های قرمز انار را از پوسته جدا کنید.

مرحله دوم

دانه های انار، شکر و آب پرتقال را درون یک شیرجوش بریزید و روی شعله میانه گاز قرار دهید. اجازه دهید حدود 5 دقیقه به آرامی بجوشد و در این مدت، مرتب مواد را هم بزنید. سپس، حرارت را کم کنید تا به مدت پنج دقیقه دیگر بجوشد و قُل بخورد.

مرحله سوم

حواستان باشد؛ این دسر انار با سرد شدن سفت می گردد. بنابراین، نگذارید زیاد غلیظ و سفت گردد. کمی از آن را بچشید اگر به میزان کافی شیرین نبود، به آن شکر یا عسل یا شربت افرا اضافه کنید. دسر گرم انار شما آماده است. نوش جان!

فوت و فن های طرز تهیه کمپوت انار داغ

  • این دسر انار را می توانید گرم سرو کنید. در غیر این صورت، در شیشه استریل شده در یخچال قرار دهید و هر زمان که خواستید نوش جان کنید.
  • می توانید این دسر انار را درون یک شیشه در بسته به مدت پنج روز در یخچال و دو ماه در فریزر قرار دهید.
  • اگر کمپوت شما غلظت کافی نداشت، می توانید یک دوم قاشق چای خوری نشاسته ذرت را در آب حل کنید و به کمپوت داغ اضافه کنید.
  • این دسر وگان 35 کیلوکالری انرژی دارد.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1550

به "طرز تهیه کمپوت انار داغ: دسر مناسب شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کمپوت انار داغ: دسر مناسب شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید