عکس ، چرا ماشین های ایرانی از روز فراوری تا روز تعطیلی یک شکل دارند؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، از پیکان تا پرشیا، پراید یا سمند ، ماشین های ایرانی از 1349 تا امروز هیچ کدام تغییر ترکیب ظاهری در اتاق های شان نداشته اند و این یک دلیلش به خاطر هزینه های ساخت قالب اتاق بدنه است!

عکس ، چرا ماشین های ایرانی از روز فراوری تا روز تعطیلی یک شکل دارند؟

هر ساله شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا محصولات خود را به روز رسانی می نمایند به جای فراوری محصولات تازه دست به ایجاد تغییراتی در جهت افزایش کیفیت، ایمنی و به روز سازی تکنولوژی خودروهای خود می نمایند که یکی از مهمترین مشخصه های این دست تغییرات ، ایجاد دگرگونی در اتاق خودروهاست. اتفاقی که مثلا در حدود بیش از 20 سال فراوری محصولات مختلف داخلی ، کمتر رخ داده که شاهد تغییراتی بنیادی در چهره خودرویی شوید.

علت این استراتژی را اخیرا آرش راهبر خبرنگار تخصصی حوزه خودرو در گفت و گو با خبرنگاران اینگونه مطرح نموده بود:برای خودروهای سواری مدل ساخت اتاق اینگونه است که ابتدا قالبی برای بدنه سفارش داده می گردد و اتاق خودرو بر پایه آن ساخته می گردد. ساخت قالب بدنه یکی از گرانترین بخش های طراحی و فراوری خودرو است. معمولا شرکت های خودروساز کشورمان برای پلتفرم های شان به شرکت هایی در کشورهای شرق آسیا مثل چین یا تایوان سفارش می دهند .

احتمالا همین گرانی و مسائل ناشی از تحریم و البته دشواری و عدم صرفه مالی زود به زود برخی از قطعات سبب می گردد یک خودرو مثل پیکان، پراید یا سمند بیش از 20 سال روی خط فراوری بماند تا در نهایت از دور فراوری خارج گردد!

4141

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1576

به "عکس ، چرا ماشین های ایرانی از روز فراوری تا روز تعطیلی یک شکل دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، چرا ماشین های ایرانی از روز فراوری تا روز تعطیلی یک شکل دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید