فاز نخست مرکز نوآوری فضایی رونمایی می شود

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، مرتضی نیک خو در تشریح برنامه های مربوط به هفته جهانی فضا (13 تا 18 مهرماه جاری) که در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار خواهد شد، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران هفته جهانی 2020 را فرصت ارزشمندی برای فعالیت های ترویجی دانسته تا بدین وسیله مردم در جریان آخرین شرایط پروژه های ملی و توسعه زیرساخت های فضایی کشور قرار گیرند.

فاز نخست مرکز نوآوری فضایی رونمایی می شود

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه فضایی ایران ادامه داد: ما در مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران، بر این باوریم که با ارتقای سطح آگاهی احاد جامعه از مثمر ثمر بودن خدمات فضاپایه در زندگی مردم؛ سطح پذیرش و حمایت روانی جامعه از فعالیت های پژوهشگران و متخصصان فضایی کشور، توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به شعار امسال هفته جهانی فضا؛ ماهواره ها زندگی را بهتر می کنند گفت: مطابق با اهداف مشخص شده در این شعار، برنامه هایی تبیین شده تا کاربردهای مهم ماهواره ها و سرریز فناوری های فضایی مانند پایش و پیش بینی تحولات جوی و هواشناسی، رله سیگنال های تلویزیونی و تلفنی، پایش و سنجش از راه دور زمین، کاوش در اعماق کیهان، پایش حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، پزشکی از راه دور، حفاظت از محیط زیست که موجب تحول در عرصه های مختلف زندگی بشر شده اند را بیشتر به مردم بشناسانیم.

نیک خو گفت: امسال در سراسر جهان برنامه های گرامیداشت هفته جهانی 2020 به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، به گونه ای متفاوت برگزار خواهد شد. از این رو، ما نیز در پژوهشگاه فضایی ایران با در نظر دریافت این شرایط، غالبا از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه های بزرگداشت هفته جهانی 2020 استفاده می کنیم.

وی از افتتاح آزمایشگاه ابوریحان بیرونی و مرکز یکپارچه سازی سامانه های پیشرانش فضایی به عنوان برنامه های مدنظر پژوهشگاه فضایی خبر داد و گفت: فاز اول مرکز نوآوری فضایی نیز در این هفته رونمایی می شود.

این مقام مسئول گفت: برگزاری وبینارهای ماهواره ها چگونه زندگی بشر را بهتر می کنند و آموزش فضایی در منطقه آسیا - اقیانوسیه و برگزاری برنامه های گفتگومحور تلویزیونی متنوع با موضوعات فناوری فضایی، ماهواره ها و شناخت جهان هستی، توسعه کشاورزی نوین با ماهواره ها، ماهواره ها و بهبود مدیریت مخاطرات طبیعی و محیط زیست و... از دیگر برنامه های ترویجی در این هفته است.

به گزارش خبرنگاران، مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1999 قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال به عنوان هفته جهانی فضا، درنظر گرفته شده است. این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی فضایی یعنی پرتاب نخستین ماهواره جهان (اسپوتنیک) و امضای نخستین معاهده استفاده صلح آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل است.

هدف از این کار، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان ها روی زمین اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 651

به "فاز نخست مرکز نوآوری فضایی رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نخست مرکز نوآوری فضایی رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید