فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان تا اردیبهشت قابل قبول می گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران، حبیب الله دهمرده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در طرح سؤال خود از محمدجواد آذری جهرمی درباره علت عدم اجرای طرح نصب فیبرنوری در استان های مرزی مانند سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مطالب زیرساختی مربوط به بحث مخابرات است.

فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان تا اردیبهشت قابل قبول می گردد

وی بیان نمود: متأسفانه در این زمینه بین نقاط برخوردار و غیربرخوردار کشور اختلاف زیادی وجود دارد و ما مدت هاست تذکر می دهیم بسیاری از کلاس هایی که در مناطق محروم برگزار می گردد، دانش آموزان از نظر اتصال به اینترنت دارای مسائلی هستند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس درس دانش آموزان به شکل مجازی برگزار می گردد و سؤال بنده آن است که دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار چه جرمی مرتکب شدند که در این مناطق زندگی می نمایند و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آیا فقط مأموریت دارد که به نقاط برخوردار کشور خدمت رسانی کند؟!

در ادامه محمدجواد آذری جهرمی خطاب به دهمرده، گفت: دغدغه شما کاملاً درست است و رویکرد مجلس هم مبتنی بر این مسئله بوده به گونه ای که در برنامه ششم توسعه آمده که 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار باید به فیبر نوری متصل شوند.

وی بیان نمود: شرایط کرونایی ضرورت این موضوع را دوچندان کرد و کوشش همکاران بنده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همیشه این بوده که این موضوع را تسریع بخشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر از مجموع 39 هزار و 50 روستای بالای 20 خانوار، 35 هزار روستا متصل به فیبر نوری هستند و برای 4000 روستای دیگر نیز برنامه ریزی شده که اتصال این روستاها نیز تا انتها سال عملیاتی گردد.

آذری جهرمی گفت: نُرم اتصال روستاهای سیستان و بلوچستان به اینترنت از روستاهای دیگر کمتر است و ما به دنبال آن هستیم که سرعت کار در این مناطق هم افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان مجموعاً 12 هزار کیلومتر فیبر نوری پیش بینی شده داریم که 7000 و 300 کیلومتر در مجموعه شرکت مخابرات ایران است و 4000 کیلومتر هم در این دولت صورت گرفته بر این اساس این آمار نشان دهنده آن است که دولت به احداث فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان توجه نموده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: سیستان و بلوچستان به ظرفیت بیشتری احتیاج دارد و به همین دلیل ما از رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد درخواست کردیم که اعتباراتی برای حل این مشکل اختصاص دهند که دولت 1,000 میلیارد تومان اختصاص داده تا عقب ماندگی استان سیستان و بلوچستان را در این زمینه پوشش دهیم و این برنامه ما تا اردیبهشت ماه تکمیل می گردد.

آذری جهرمی گفت: بنده یکشنبه هفته آینده به استان سیستان و بلوچستان سفر می کنم، 10 روز در این استان می مانم و قرار است سیستم های عملیاتی در آنجا مستقر شوند تا بتوانیم 27 درصد روستاهای باقی مانده بالای 20 خانوار این استان را به اینترنت متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از روستاهای زیر 20 خانوار هم تحت پوشش قرار می گیرند، توضیح داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همچنین همدلی همه جانبه ای که در بین مسئولان اجرایی در این زمینه وجود دارد، به دنبال آن هستیم شرایط را به جایی برسانیم که مردم این استان در مناطق روستایی بتوانند از خدمات و ارتباطات بهره مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما تمام وقت خود را برای این کار گذاشته ایم، مدیریت و نظارت بر اجرای این قانون هم در حال پیگیری است، بنده هر روز شرایط اتصال روستاهای کشور به اینترنت را پیگیری می کنم و به دنبال آن هستیم که رضایت مردم را در این زمینه به دست آوریم.

وی اظهارداشت: استان سیستان و بلوچستان در زمینه اتصال به شبکه ملی اطلاعات و بهره مندی از زیرساخت های ارتباطی از تراز ملی پایین تر است که البته در این دولت 4 هزار و 700 کیلومتر فیبر نوری برای این استان کشیده شده است.

وی بیان نمود: یکی از چالش های پیش روی ما عدم اتصال بخشی از روستاهای سیستان و بلوچستان به شبکه برق است و ما در جریان انجام عملیات احداث زیرساخت های ارتباطی به دنبال حل این مسائل هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا اریبهشت ماه عملیات فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان به مرز قابل قبولی خواهد رسید و کوشش می کنیم احداث فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات در این استان با کمترین مشکل و هر چه سریع تر انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 813

به "فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان تا اردیبهشت قابل قبول می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیبر نوری استان سیستان و بلوچستان تا اردیبهشت قابل قبول می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید