لزوم نقل و انتقال وسایط نقلیه در دفاتر ثبت اسناد های رسمی

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گفت: بر اساس قانون نقل و انتقال وسایط نقلیه ضرورت دارد تا در دفاتر ثبت اسناد رسمی به عمل آید.

لزوم نقل و انتقال وسایط نقلیه در دفاتر ثبت اسناد های رسمی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛، محمد افخمی در جمع خبرنگاران در تبریز گفت:فرآیندی که این روزها در جامعه شاهد آن در خصوص عدم ثبت اسناد و جابجایی خودرو هستیم تبعات غیر قابل قبولی را در آینده در پی خواهد داشت و برای جلوگیری از این خسران، ضروری هست این فرایند در اسناد رسمی انجام گیرد.

وی در خصوص اعمال و اخذ هزینه ها هم که به نام دفترخانه ها تمام می شود گفت: عمده هزینه هایی که در دفاتر اسناد رسمی از مردم اخذ می شود به عنوان مالیات و دارایی به خزانه دولت واریز می شود و تنها اندازه کمی از آن به عنوان حق التحر به سردفتران و دفاتراسناد شامل می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی تاکید نمود؛ بر اساس قانون مجلس باید به این مهم ورود کند و با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان حقوقی به این مشکل چاره اندیشی کند.

افخمی توضیح داد: نرم افزارها و اپلیکیشن های ویژه برای تسهیل این فرآیند دردست اقدام هست که در این خصوص دفاتر ثبت اسناد رسمی به عنوان یک بازوی کارآمد مورد توجه می باشد.

وی خاطر نشان شد: ما این مجموعه مردم نهاد را به هیچ عنوان مجموعه ای جدا از سازمان ثبت اسناد و املاک نمی دانیم و بسترهای الکترونیکی موجود در این دفاتر می تواند تسهیل گر امر برون سپاری خدمات سازمان باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی این خبر را هم عنوان نمود که؛ بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده پیش بینی می شود که حتی در آینده امکان انجام امور ثبتی بدون مراجعه به دفاتر نیز میسر شود.

افخمی در خاتمه ادامه داد: کمیسیون حقوقی مجلس هم باید ترتیبی اتخاذ کند تا اظهار نظر یک نماینده باعث پیچیده شدن فرایند فعلی نشود چرا که اظهار نظر یک نماینده در این خصوص قانون و ملاک عمل نیست.

لازم به ذکر است اگرچه در چندین سال اخیر درباره این موضوع اختلاف وجود دارد، اما تفسیر قانون عادی با مجلس است و این نهاد تا به امروز در خصوص ماده 29 قانون هدایت و رانندگی تفسیر نوی ارائه نداده است.

بعلاوه ؛ ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تصریح می نماید که نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات هدایت و رانندگی یا مراکز معین شده از سوی هدایت و رانندگی برای آنالیز اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک نو مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1426

به "لزوم نقل و انتقال وسایط نقلیه در دفاتر ثبت اسناد های رسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم نقل و انتقال وسایط نقلیه در دفاتر ثبت اسناد های رسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید