بازسازی بنای سنگی زرد در شهرستان مانه و سملقان

به گزارش زنگ قلاب بافی، معاون میراثفرهنگی خراسان شمالی از شروع بازسازی بنای سنگی زرد در شهرستان مانه و سملقان اطلاع داد.

بازسازی بنای سنگی زرد در شهرستان مانه و سملقان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان روز چهارشنبه 4 تیرماه 99 اظهار کرد: یکی از برنامه های بازسازیی این اداره کل که اقدامات اجرایی آن شروع شده، بازسازی بنای سنگی زرد در شهرستان مانه و سملقان است.

او اضافه کرد: فاز اول بنا بازسازی می گردد و در فصل های بعد، محوطه بنا و آثاری که در دل خاک هستند مورد مطالعه و بازسازی قرار خواهند گرفت.

بنای سنگی زرد یکی از بناهای باقیمانده از دوران ساسانی است که در منطقه غرب شهر آشخانه و در روستای زرد از توابع بخش سملقان در بالای کوه قرار گرفته است و دارای چشم انداز زیبایی است.

این اثر که به عنوان یکی از آثار ملی ایران با شماره 16676 به ثبت رسیده است به لحاظ موقعیت طبیعی و تاریخی می تواند یکی از مقاصد گردشگران در منطقه باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 389

به "بازسازی بنای سنگی زرد در شهرستان مانه و سملقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بنای سنگی زرد در شهرستان مانه و سملقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید