تور هلند ارزان: موزه آنه فرانک در آمستردام، موزه ای که در گذشته مخفیگاه بود!

به گزارش زنگ قلاب بافی، موزه آنه فرانک | Anne Frank Museum در آمستردام

درست است که نام آمستردام با کانال های آب، گل های لاله، آسیابان ها و البته پنیرهای خوشمزه گره خورده است اما این شهر جاذبه های دیگری هم دارد که نباید از آن ها غافل شد. موزه آنه فرانک از جاهایی است که نمی گردد در آمستردام بود و از آن تماشا نکرد. این موزه که در گذشته، خانه شخصی نویسنده معروف هلندی بوده داستان های جذابی برای شنیدن دارد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با موزه آنه فرانک آشنا شوید.

تور هلند ارزان: موزه آنه فرانک در آمستردام، موزه ای که در گذشته مخفیگاه بود!

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

موزه آنه فرانک (Anne Frank Museum) در گذشته خانه شخصی آنه و خانواده اش بود، خانواده ای که در طول جنگ دنیای دوم در این خانه مخفی شده بودند و درست در همان زمان دختر این خانواده خاطرات معروفش را نوشت. با اینکه آنه دو ماه قبل از تمام شدن جنگ و در سن 16 سالگی از دنیا رفت اما وقتی خاطرات او به 51 زبان ترجمه شد میراث او از طریق کلمات به حیات خود ادامه داد. با اینکه این خانه مورد نوسازی قرار گرفته اما کاملا مانند اولش است تا بنای یادبودی باشد برای تکه ای تراژیک از تاریخ دنیا و دختر کوچکی که الهام بخش مردم سراسر دنیا شد.

موزه آنه فرانک که در مرکز آمستردام و در کنار کانال های آب واقع شده است در 3 می سال 1960 افتتاح شد. خانه آنه فرانک و خانه کناری اش که بعدها از طریق موزه خریداری شد از طریق شخصی به نام دیرک وان ولفت در سال 1635 ساخته شد با این حال ساخت نمای ظاهری ساختمان که رو به کانال های آب واقع شده است به بازسازی های سال 1740 برمی گردد. آنه فرانک یکی از شهروندان معروف آمستردام بود که به مدت دو سال در جریان جنگ دنیای دوم به همراه خانواده اش در خانه ای مخفی شده بود. در داخل این خانه یک اتاق پشتی بود که جای مناسبی را برای مخفی شدن به وجود آورده بود. با اینکه این قسمت از خانه فقط 46 متر مربع بود اما طبق نوشته های آنه در دفتر خاطراتش، نسبت به دیگر مخفیگاه ها لوکس تر و راحت تر بود. با این که این خانه جای امنی بود اما محل اختفای خانواده فرانک در سال 1944 لو رفت و همه آن ها به اردوگاه های مختلف فرستاده شدند و فقط اتو فرانک پدر خانواده پیروز شد از این جنگ جان سالم به در ببرد.

بعد از لو رفتن این محل، همه وسایلی که در خانه بود مثل لباس ها، لوازم منزل و وسایل شخصی خانواده فرانک بین خانواده های جنگ زده آلمانی تقسیم شد. قبل از اینکه این خانه کاملا تخلیه گردد مردی که به خانواده فرانک برای مخفی شدن یاری نموده بود بر خلاف دستور پلیس به این خانه برگشت و تعدادی از لوازم شخصی را جمع آوری کرد؛ در بین این وسایل چیزی که از همه ارزش بیشتری داشت دفترچه خاطرات آنه بود. پدر آنه در سال 1947 به آمستردام برگشت و این خاطرات را برای انتشار در اختیار ناشر واقع شده است. نقش اتو فرانک در انتشار این کتاب آنقدر زیاد بود که گاهی از او به عنوان یاری نویسنده هم یاد می گردد. خاطرات آنه در زمانی که در این خانه مخفی شده بود منتشر و به یکی از پر فروش ترین کتب های دنیا تبدیل شد.

مردم چنان تحت تاثیر نوشته های این کتاب قرار گرفتند که به سمت این خانه رفتند تا لوکیشن واقعی اتفاق های این کتاب را از نزدیک ببینند. با این حال در همان زمان، خانه به یک آژانس املاک فروخته شد و قرار بود که به زودی خراب و به جای آن یک کارخانه درست گردد. اینجا بود که برای نجات این خانه کمپینی به راه افتاد و در سال 1955 یک روزنامه هلندی پیشنهاد داد که این خانه در فهرست بناهای حفاظت شده قرار بگیرد. در همان روزی که قرار بود خانه خراب گردد افراد زیادی در پشت خانه تجمع کردند و مانع از تخریب آن شدند.

در سال 1957 پدر آنه سازمان آنه فرانک را تاسیس کرد تا سرمایه کافی برای خرید و ترمیم این خانه را جمع آوری کند اما در اکتبر همان سال شرکتی که صاحب خانه بود با تماشا علاقه مردم به این محل آن را به سازمان آنه فرانک بخشید برای همین سرمایه ای که تا آن موقع جمع آوری شده بود برای خرید خانه کناری به کار رفت و این محل در سال 1960 به عنوان موزه افتتاح شد. این خانه به خاطر خاطرات آنه منتشر شده آنقدر معروف شده بود که در همان سال اول 9 هزار بازدید نماینده از آن تماشا کردند و حتی تعداد آن ها در سال دوم به 18 هزار نفر رسید. اما این خانه قدیمی که تحمل این تعداد بازدید نماینده را نداشت موقتا در سال های 1970 تا 1999 برای ترمیم و نوسازی بسته شد.

نمایشگاه آنه فرانک

خانه آنه فرانک که امروز به موزه تبدیل شده نمایشگاهی درباره شکنجه و تبعیض در طول مدت جنگ دنیای است. اتاق های این خانه هنوز هم مثل همان زمانی است که از آن به عنوان مخفیگاه استفاده می شد و مدارک تاریخی، فیلم ها، تصاویر و وسایل خانه همگی اتفاق هایی را که در آن موقع افتاده منعکس می نمایند. دست نوشته های اصلی آنه به همراه یادداشت هایش هم در این موزه به نمایش در آمده است.

می توانید در آمستردام از طریق اپلیکیشنی که برای این موزه طراحی شده به راحتی خودتان را به آنجا برسانید و با آمستردام زمان جنگ، بچگی آنه و خانواده اش آشنا شوید. در سال های 2013 و 2014 این موزه با 1.2 میلیون بازدید نماینده سومین موزه پربازدید هلند شد.

منبع: holland.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1445

به "تور هلند ارزان: موزه آنه فرانک در آمستردام، موزه ای که در گذشته مخفیگاه بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: موزه آنه فرانک در آمستردام، موزه ای که در گذشته مخفیگاه بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید