آشنایی با نقشه کانادا

به گزارش زنگ قلاب بافی، کانادا کشوری واقع در شمال قاره آمریکا و دومین کشور پهناور دنیا است. کشور کانادا از غرب با آلاسکا، از جنوب با ایالات متحده آمریکا مرز مشترک دارد. بخش زیادی از کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه می باشد. کانادا مرز دریایی با گرینلند دارد .

آشنایی با نقشه کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بیش از 80 درصد جمعیت این کشور در جنوب و تا فاصله 200 کیلومتری مرز آمریکا زندگی می نمایند. مرز مشترک با آمریکا سبب شده تا روابط مالی کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد به گونه ای که آمریکا و کانادا عظیمترین رابطه مالی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. کانادا تا قرن 18 مستعمره فرانسه و سپس انگلیس بود. کانادا در قرن نوزدهم کانادا استقلال یافت. جمعیت کانادا بیش از سی و پنج میلیون نفر می باشد.

کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد. آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن واقع شده است، معتدل است. آبشار نیاگارا، عریض ترین آبشار جهان هم در این کشور واقع شده است.

کانادا به صورت سلطنت مشروطه مرتبط با پادشاهی متحده اداره می گردد. پایتخت کانادا شهر اتاوا است و از شهرهای عظیم آن می توان به ونکوور و تورنتو اشاره نمود.

کانادا کشوری است واقع در شمال قاره آمریکای شمالی که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده است ، کانادا با مساحت 99 میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترک کانادا با آمریکا، بلندترین مرز زمینی در جهان می باشد. بخش زیادی از خاک کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است؛ کانادا دارای مناظر طبیعی متنوع، از کوهستان های پر برف و یخ یوکان، سواحل شرقی و کوهستان های کلگری گرفته تا جنگل های بارانی ونکوور می باشد.

کانادا، دومین کشور عظیم جهان پس از روسیه، جمعیتی تنها حدود یک پنجم جمعیت روسیه دارد. علی رغم اینکه کانادا از آمریکا بیشتر گسترده تر است، جمعیتی برابر 10 درصد جمعیت آمریکا دارد؛ از پرجمعیت ترین شهرهای کانادا می توان به تورنتو، مونترآل و ونکوور اشاره نمود.

منبع: اینترنت
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 636

به "آشنایی با نقشه کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با نقشه کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نقشه کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید