هر آنچه که باید درباره ام وی ام X22 پرو بدانید

به گزارش زنگ قلاب بافی، مدیران خودرو روز گذشته از نسخه تازه ام وی ام X22 رونمایی کرد. این خودرو که قرار است از امروز پیش فروش آن شروع گردد، ابتدای سال میلادی جاری تحت نام چری تیگو 2 پرو به بازار چین عرضه شد. اما مدیران خودرو این محصول را با نام ام وی ام X22 پرو به بازار خودروی ایران خواهد فرستاد.

هر آنچه که باید درباره ام وی ام X22 پرو بدانید

به گزارش خبرنگاران، براساس اعلام مسئولان مدیران خودرو، کراس اوور ام وی ام X22 پرو، با قیمت 580 میلیون تومان به دست متقاضیان می رسد. این در حالی است که نسخه قدیمی و پایه این خودرو در نیم سال دوم جاری، 411 میلیون تومان و نسخه اسپرت آن برای مشتریان 498 میلیون تومان آب می خورد.

نخستین مدل های ام وی ام X22 اواخر سال 1395 وارد بازار شدند. کراس اووری که در همان ماه های ابتدایی توانست جای خود را میان کراس اوور های مالی باز کند. اما حالا با افزایش قیمت چشمگیر نسخه پرو، احتمالا شرایط رقابت برای این خودرو تغییر خواهد نمود.

فعالان بازار معتقدند که ام وی ام X22 پرو با قیمت 580 میلیون تومان نسبت به رقبای سرسختی همانند جک S3 اتوماتیک ضعف قیمتی وفنی دارد.

مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو

چری در تیگو 2 پرو یا همان مدیران خودرو ام وی ام X22 پرو، طراحی و بخش فنی را تغییر داده است. این محصول در حال حاضر به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است و می تواند قدرتی معادل 106 اسب بخار با گشتاور 135 نیوتن متر را در اختیار خودرو قرار دهد.

بعلاوه در ام وی ام X22 پرو، از گیربکس CVT از نوع 9 سرعته اتوماتیک استفاده شده است. این درست همان گیربکسی است که پیش تر چری آریزو 6 را به آن تجهیز نموده بود.

مدیران خودرو مدعی است که گیربکس این خودرو دارای راندمان 92.5 درصدی است.

بعلاوه گفته می گردد که مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو در هر 100 کیلومتر به 8.5 لیتر می رسد، که مصرف بالایی به شمار میرود. علاوه بر این شتاب صفر تا صد خودرو نیز 14.2 ثانیه اعلام شده است.

در خصوص ابعاد این کراس اوور چینی نیز چری می گوید که فیس لیفت تیگو 2 پرو با ابعاد 4200 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض، 1570 میلی متر ارتفاع و 2555 میلی متر فاصله بین دو محور عرضه شده است. ظرفیت صندوق عقب 420 لیتر و گنجایش باک بنزین خودرو 48 لیتر است.

ام وی ام X22 پرو چه تغییراتی نسبت به قبل دارد؟

فیس لیفت ام وی ام X22 در بخش طراحی بیشترین تغییرات را تجربه نموده است. بخش جلویی خودرو به زبان طراحی چری تیگو 7 پرو شباهت دارد. با این حال آنالیز تصاویر منتشر شده از ام وی ام X22 پرو نشان می دهد که سپر، کاپوت، جلو پنجره و مه شکن ها تغییرات اساسی داشته اند.

چراغ های جلو نیز به نوع LED تغییر یافته اند که پرنور تر از مدل پایه است. اما در نمای پشت خودرو شاهد کمترین تغییرات هستیم، درست جایی که بیشترین انتقاد را از نظر طراحی از سوی کارشناسان و مصرف کنندگان دارد.

در بخش داخلی خودرو نیز تغییرات ملموس است. یک نمایشگر لمسی 9 اینجی در کنسول مرکزی کار گذاشته شده است و هیچ گونه تداخلی با سیستم تهویه هوا ندارد. البته در طراحی تازه فرم دریچه های هوا و چیدمان دکمه های کنترلی نیز تغییر یافته اند.

فرمان دی کات تازه و تغییر قاب دور صفحه کیلومتر از جمله تغییرات دیگر است که چری در فیس لیفت تازه این کراس اوور اعمال نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1332

به "هر آنچه که باید درباره ام وی ام X22 پرو بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "هر آنچه که باید درباره ام وی ام X22 پرو بدانید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره ام وی ام X22 پرو بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید