چهل درصد طرح های نیمه تمام گردشگری سال آینده به اتمام می رسد

به گزارش زنگ قلاب بافی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، چهل درصد طرح های نیمه تمام گردشگری سال آینده به اتمام می رسد.

چهل درصد طرح های نیمه تمام گردشگری سال آینده به اتمام می رسد

دومین روز نشست تخصصی معاونان سرمایه گذاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، احمد تجری مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه گردشگری و بهروز ندایی مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی برگزار گردید.

بهروز ندایی در این جلسه با اشاره به بعضی توضیحات درباره تسهیلات تبصره 18 اعلام کرد: در سال 1400 به علت بعضی اختلافات بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و اموردارایی تبصره 18 با تاخیر و در سرانجام دی ماه به وزارتخانه ها ابلاغ شد.

وی به سهم یک هزار و 275 میلیارد تومانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از محل تبصره 18 اشاره نمود و اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تنها وزارتخانه ای بوده که پیروز به تخصیص 83 درصدی از محل تسهیلات تبصره 18 شده و به دیگر وزارتخانه ها 50 درصد تخصیص پیدا نموده است.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی تفاهم نامه هایی با اشاره به امضای تفاهم نامه با بانک های عامل و راه اندازی سامانه اختصاصی در وزارتخانه اعلام کرد: برای سال 1401 استان ها بانک های مورد نظر را معرفی نمایند و براساس درخواست استان ها تفاهم نامه با بانک های عامل امضا می گردد. بعلاوه سامانه ای راه اندازی شده که در کوشش برای حل مسائل و شناساندن آن برای استفاده جامعه هدف هستیم.

ندایی با بیان اینکه شیوه نامه ای برای 1401 تدوین شده، اضافه نمود: 2200 میلیارد تومان برای هر استان در نظر گرفته شده و جلسات با استانداران نیز برگزار می گردد. بعلاوه هر استان به اندازه سه برابر اعتبار سال قبل پروژه در نظر بگیرد و بانک های مورد نظر را در مدت 15 روز آینده اعلام کند.

وی بعلاوه بر ضرورت گرفتن وثیقه و آنالیز طرح ها تاکید و برای پرداخت تسهیلات بازسازی ابنیه تاریخی و تغییر کاربری اعلام آمادگی کرد.

در اختیار گذاشتن 10 درصد اعتبارات به عنوان یاری های فنی اعتباری به استان ها، تشکیل شرکت ها و تعاونی ها برای پروژه های بزرگ بالای 60 میلیارد تومان و پرداخت تسهیلات به افراد حقوقی بجای افراد حقیقی، کاهش دو درصدی نرخ سود به خصوص برای پروژه های روستایی، امضای تفاهم نامه با وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و تخصیص اعتبارات روستایی و عشایری، جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی، تقویت سامانه و توجیه کردن جامعه هدف دیگر مواردی بود که مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی به آنها اشاره نمود.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی در سرانجام ابراز امیدواری کرد که با پنج برابر شدن تسهیلات تبصره 18 بعلاوه اعتبارات 2 هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی و اعتبارات فنی اعتباری، 40درصد پروژه های نیمه تمام تا سرانجام سال آینده به اتمام برسد و اشتغالزایی بالایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی انجام گردد.

در این جلسه معاونان سرمایه گذاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان های زنجان، مرکزی، کرمان، مازندران، خراسان جنوبی، کرمانشاه، بوشهر، گلستان، لرستان، هرمزگان، البرز، یزد، اردبیل، خراسان رضوی به ارائه موضوعات و چالش های مربوط به تسهیلات و تبصره 18 در استان های خود پرداختند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1524

به "چهل درصد طرح های نیمه تمام گردشگری سال آینده به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهل درصد طرح های نیمه تمام گردشگری سال آینده به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید