بزرگترین خانه خشتی جهان ثروتی خفته در رفسنجان است

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی صبح چهارشنبه در مراسم شروع مرحله جدید مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان با تبریک دهه ولایت، گفت: تکمیل مجموعه حاج آقا علی رفسنجان با تجهیزات مدرن در آینده می تواند فرصتهای مالی خوبی را ایجاد کند.

بزرگترین خانه خشتی جهان ثروتی خفته در رفسنجان است

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

وی اضافه کرد: هرکس از خارج از کشور بخواهد به ایران سفر کند و از این منطقه عبور کند، مطمئن باشد، شب در این اقامتگاه زیبا و بزرگ جای خوبی برای استراحتش وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که امروز آسان ترین راه ایجاد شغل، در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است، توضیح داد: مجموعه هایی مانند باغ فتح آباد و خانه حاج آقا علی به سبک قدیم درآمدزایی ندارند و باید از محل دارایی ها، اقتصاد خود را تقویت نمایند.

رزم حسینی تأکید کرد: حریم این مجموعه باید به گونه ای گسترش یابد تا 200 سال آینده پاسخگو باشد و فرماندار و مسئولین شهرستان برای مناسب کردن جهت و ایجاد اقامتگاه اقدامات هماهنگی انجام دهند.

عالی ترین نماینده دولت در استان کرمان با اینکه در دوره گنجعلیخان و قاجاریه آثار مهمی در کرمان ساخته شده است، توضیح داد: اکنون بسیاری از این آثار مانند بازار کرمان، باغ فتح آباد و خانه حاج آقا علی را مرمت و بازسازی می کنیم.

رزم حسینی همچنین با اشاره به ثبت جهانی فرش کرمان ابراز داشت: فرش کرمان از لحاظ طرح، نقشه، رنگ و بافت قدیمی ثبت جهانی شده و ما می توانیم از کسانی که در کشورهای هند، پاکستان و چین از این نقش کپی می نمایند شکایت و مدعی آنها شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 108

به "بزرگترین خانه خشتی جهان ثروتی خفته در رفسنجان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین خانه خشتی جهان ثروتی خفته در رفسنجان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید