کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات کشاورزی باشند

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با سردتر شدن هوای این استان، پیش بینی می گردد محصولات کشاورزی و باغی دچار سرمازدگی گردد.

کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات کشاورزی باشند

محمدرضا رحمن نیا در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بعدازظهر امروز به تدریج سیستم بارشی از استان خارج می گردد، اما هوا همچنان سرد خواهد بود.

وی اضافه نمود: براساس پیش بینی های اجرا شده از سوی کارشناسان هواشناسی، فردا (آدینه 30 مهرماه) آسمان زنجان بارانی نخواهد بود، اما از شامگاه شنبه، بارش خفیف در بعضی از منطقه ها زنجان، احتمال دارد.

این مسئول ادامه داد: از امشب هوای زنجان سردتر خواهد شد و صبح آدینه نیز مقدار دما در منطقه ها سردسیر به صفر و زیر صفر خواهد رسید و اما از شنبه 1 آبان ماه، هوای این استان به تدریج گرم خواهد شد.

رحمن نیا با بیان اینکه مقدار دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان زنجان) 7 درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییر نداشته است، توضیح داد: در 24 ساعت گذشته، دانشگاه زنجان از توابع شهرستان زنجان با مقدار دمای 2 درجه و چورزق از توابع شهرستان طارم نیز با دمای 23 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقطه استان زنجان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان اظهار داشت: با سردتر شدن هوای این استان، پیش بینی می گردد محصولات کشاورزی و باغی دچار سرمازدگی گردد که ضروری است کشاورزان و باغداران تدابیر لازم را اتخاذ نمایند تا متحمل خسارات نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1293

به "کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات کشاورزی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات کشاورزی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید