کوتاهی قد و خمیدگی قامت در کمین دانش آموزان ، ثبت نام با تخفیف در مراکز ورزشی منطقه18

به گزارش زنگ قلاب بافی، ماجرای امروز و دیروز نیست. نزدیک به 100 سال است که درس تربیت بدنی به سیستم آموزشی اضافه شده، اما هنوز هم این درس جایگاه خود را پیدا نکرده است، در حالی که نتایج تحلیل های کارشناسان بهداشتی و ورزشی نشان می دهد که دانش آموزان بسیاری از مشکلاتی مانند کوتاهی قد و خمیدگی قامت رنج می برند.

کوتاهی قد و خمیدگی قامت در کمین دانش آموزان ، ثبت نام با تخفیف در مراکز ورزشی منطقه18

خبرنگاران - مریم قاسمی: کمبود مربی ورزش، استاندارد نبودن امکانات ورزشی مدارس و بی توجهی دانش آموزان و والدین به این ساعت درسی از مسائلی بود که کارشناسان آموزش و پرورش منطقه مطرح می نمایند تا شرایط زنگ ورزش مدارس تکه هجدهم مرکز زیر ذره بین قرار بگیرد. این گزارش حاصل گفت وگوی چندساعته با کارشناسان تربیت بدنی منطقه18 است.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

هرچند بسیاری از کارشناسان مسائل آموزشی معتقدند که برخی مصوبه های سال های اخیر وزارت آموزش و پرورش مانند سیستم تک معلمی مقطع ابتدایی و ادغام معاونت پرورشی و معاونت تربیت بدنی آسیب جدی به زنگ ورزش وارد نموده است، اما مسئولان آموزش و پرورش منطقه18 همه کوشش خود را به کار گرفته اند تا نگاه دانش آموزان، والدین و مربیان مدارس را به این زنگ تغییر دهند. طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، مدیران موظفند که به ساعت ورزش اهمیت دهند و هیچ مدیر یا معلمی اجازه ندارد این زنگ را به آموزش درس ها دیگر اختصاص دهد.

مسئولان تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه18 درباره اهمیت ساعت ورزش در مدارس می گویند که ساعت ورزش مدارس اهمیت ویژه ای دارد و از مدیران مدارس خواسته شده بدون هیچ گونه ملاحظه درسی و علمی، نمره واقعی دانش آموزان را در کارنامه درج نمایند. بعلاوه برنامه ریزی شده است که برای آشنایی بیشتر معلمان و مربیان ورزش با حرکات ورزشی، کتاب هایی با موضوع آموزش ورزش در اختیار معلمان قرار گیرد تا با آگاهی بیشتر اقدام به آموزش آنها نمایند. این طور که مسئولان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش منطقه می گویند این روزها توجه به زنگ ورزش آنقدر جدی است که گاهی ناظران آموزش و پرورش به مدارس می روند و درباره این زنگ از دانش آموزان و اولیا و مسئولان مدارس تحقیق می نمایند.

کمبود مربی ورزش نداریم

در حالی که آمارها از کمبود بیش از 20 هزار مربی ورزش مدارس کشور خبر می دهند، کارشناسان تربیت بدنی منطقه18 تأکید دارند که در این منطقه در این زمینه مشکل جدی نداریم. در حقیقت، در مدارس مقاطع مبه وسیلهه و هدایت کمبود مربی ورزش وجود ندارد، اما مدارس ابتدایی، به علت طرح تک معلمی، با کمبود مربی مواجهند که البته این مشکل در پایه های چهارم و پنجم کمتر وجود دارد، برای پایه های اول تا سوم هم از معلمان همان پایه ها پس از گذراندن دوره های کوتاه مدت آموزشی در زمینه ورزش یاری گرفته شده است و بعلاوه کوشش شده تا مربیان ورزش اضافه شوند تا اگر کمبودی وجود دارد آن را برطرف نمایند.

ورزش با امکانات محدود همراه است

کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی مدارس یکی از مهم ترین مسائلی است که آموزش و پرورش با آن روبه روست. به هر حال، برای ایجاد انگیزه ورزشی در میان دانش آموزان، امکانات ورزشی حرف اول را می زند و مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند، چرا که کمبود توپ، نبود زمین ورزشی مناسب، نداشتن تور والیبال یا سبد بسکتبال از مسائلی است که از جذابیت زنگ ورزش کاسته و باعث شده تا دانش آموزان نتوانند از این زنگ استفاده لازم را ببرند. کارشناسان تربیت بدنی منطقه18 در این زمینه اعتقاد دارند که بسیاری از مدارس امکانات ورزشی مناسبی ندارند و فقط در تعداد محدودی از واحدهای آموزشی می توان امکانات ورزشی خوبی مشاهده کرد. البته آموزش و پرورش منطقه18 در حد توان تجهیزات و وسایل ورزشی مورد احتیاج مدارس را تأمین می نماید و مدیران مدارس نیز می توانند با استفاده از سرانه ورزشی که آموزش و پرورش در اختیار آنها قرار می دهد تا حدودی مسائلشان را حل نمایند.

اجرای طرح های ورزشی ماندگار در مدارس

با همه کمبودها به نظر می رسد با اجرای طرح های ورزشی مختلف در مدارس می توان بخشی از مسائل و کمبودها را در این حوزه کاهش داد. مثلا سال های قبل با اجرای طرح سباح تمامی دانش آموزان دوره ابتدایی ورزش شنا را آموزش دیدند. این طرح برای همه دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس منطقه اجرا شد که نتایج خوبی در پی داشت. حتی به منظور بهینه سازی ساعت ورزش، طرحی هم با نام طرح بهسا در برخی مدارس این منطقه اجرا شد که با اجرای آن، مربیان ورزش از سالن های ورزشی آموزش و پرورش که در نزدیک مدارس آنها واقع شده است برای آموزش ورزش به دانش آموزان استفاده می کردند که امیدواریم در سال تحصیلی تازه فکری برای رونق دوباره این برنامه ها بنمایند. البته علاوه بر استادیوم ها، برخی از مدارس منطقه18 مانند علوی، فضیلت و حضرت علی اصغر(ع) سالن های ورزشی مناسب دارند که مدارس نزدیک به این مراکز تحصیلی نیز می توانند از امکانات آن مدارس استفاده نمایند.

افزایش امکانات ورزشی با حمایت شهرداری

حمایت شهرداری از آموزش و پرورش منطقه18 برای افزایش امکانات ورزشی از موضوع هایی است که کارشناسان بر آن تأکید می نمایند و شرح می دهند که بیش از 70درصد از تیرهای دروازه فوتبال مدارس این منطقه ایمن سازی شده اند تا خطری برای دانش آموزان نداشته باشند. علاوه بر این، حدود 50درصد از مدارس دخترانه مقطع مبه وسیلهه با یاری شهرداری به وسایل بدنسازی مجهز شده اند و در بقیه مدارس ـ در صورتی که فضای مناسب وجود داشته باشد ـ نیز می توان با هماهنگی شهرداری وسایل ورزشی نصب کرد. میز پینگ پنگ، تور فوتبال، راکت و... از جمله وسایل ورزشی است که در سنوات قبل به وسیله شهرداری بین مدارس توزیع شده است.

ثبت نام با تخفیف در مراکز ورزشی

استادیوم ها و استخرهایی هم در منطقه 18 تهران زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می نمایند و دانش آموزان می توانند با تخفیف ویژه در آن ثبت نام نمایند. ورزش های رزمی، کشتی، باستانی، ژیمناستیک، ایروبیک، آمادگی جسمانی، فوتبال در زمین خاکی ، شنا، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، دومیدانی، والیبال و بسکتبال از جمله کلاس های ورزشی است که در این آکادمی ها تشکیل می گردد.

استادیوم شهید ناطق نوری: چهارراه یافت آباد

استادیوم شهدای 7تیر:خیابان تختی

استادیوم حضرت علی اصغر (ع) : خیابان تختی

استادیوم محمد رسول الله (ص) : خیابان مدائن

استادیوم علی بن ابی طالب(ع) : خیابان تختی

استخر دکتر شریعتی: خیابان تختی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1566

به "کوتاهی قد و خمیدگی قامت در کمین دانش آموزان ، ثبت نام با تخفیف در مراکز ورزشی منطقه18" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوتاهی قد و خمیدگی قامت در کمین دانش آموزان ، ثبت نام با تخفیف در مراکز ورزشی منطقه18" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاهی قد و خمیدگی قامت در کمین دانش آموزان ، ثبت نام با تخفیف در مراکز ورزشی منطقه18"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید