آمریکا حدود 650 سرباز را بعد از خروج، در افغانستان حفظ می نماید

به گزارش زنگ قلاب بافی، مقام های آمریکایی گفتند انتظار می رود بعد از تکمیل فرایند خروج بخش اصلی نیرو های نظامی آمریکا از افغانستان، که قرار است عمدتا در طی دو هفته آینده انجام گردد، اندازه 650 سرباز آمریکایی در این کشور به منظور تامین امنیت برای دیپلمات ها باقی بمانند.

آمریکا حدود 650 سرباز را بعد از خروج، در افغانستان حفظ می نماید

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام ها گفتند، علاوه بر آن چند صد نیروی آمریکایی دیگر هم به صورت بالقوه تا ماه سپتامبر در فرودگاه کابل خواهند ماند تا به سربازان ترکیه ای در تامین امنیت یاری نمایند و این یک اقدام موقت تا زمان اجرای عملیات امنیتی رسمی تری تحت رهبری ترکیه خواهد بود.

در مجموع این مقام ها اظهار کردند، آمریکا انتظار دارد تا چهارم ژوئیه یا کمی بعد از آن، خروج فرماندهی نظامی آمریکا و ائتلاف، رهبری آن و بیشتر سربازان را رقم بزند تا ضرب الاجلی که چند ماه قبل فرماندهان معین کردند را عملی سازند.

فرایند خارج سازی بخش عمده بیش از 4000 سرباز حاضر در افغانستان در ماه های اخیر تا قبل از ضرب الاجل 11 سپتامبر آینده که از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای خروج معین به خوبی در حال پیشروی است؛ و این مساله ضمناً تسریع پیروزی های جنگی طالبان رخ می دهد که این به نگرانی ها در مورد فروپاشی دولت و ارتش افغانستان در طی چند ماه دامن می زند.

مقام ها مکررا تاکید نموده اند که امنیت در محل فرودگاه بین المللی حامد کرزای در کابل یک الزام مهم برای حفظ هر گونه کارکنان دیپلماتیک آمریکا در افغانستان است.

با این حال تصمیم گیری برای حفظ سربازان بیشتر در آنجا برای چند ماه دیگر کار را برای دولت بایدن به منظور اعلام پایانی واقعی برای طولانی ترین جنگ آمریکا تا اواخر پاییز سال جاری پیچیده تر می سازد.

این شرایط بعلاوه با وجود کوشش های کاخ سفید برای پشت سر گذاشتن جنگ 20 ساله در افغانستان و تمرکز بیشتر بر تهدیدات روسیه و چین سبب تداوم مطرح بودن افغانستان در میان چالش های امنیت ملی آمریکا می گردد.

امروز آدینه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی این کشور با جو بایدن در کاخ سفید ملاقات می نمایند. این دو رهبر افغان بعلاوه قرار است با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون و بعلاوه دیگر مقام های دولتی ملاقات داشته باشند.

خارج ساختن بخش عمده سربازان تا اوایل ژوئیه به علت بروز بعضی پیچیدگی ها از جمله شیوع کووید-19 در سفارت آمریکا و کوشش برای خارج ساختن مترجمان افغان و دیگر افغان های عامل یاری به آمریکا از این کشور با تردید روبرو شده است.

مقام ها اظهار کردند، فرماندهان آمریکایی و همپیمانان ناتو در افغانستان توانسته اند بر موانع لجستیکی که ممکن بوده باعث طولانی شدن فرآیند خروج شوند غلبه نمایند، اما آن ها بعلاوه هشدار دادند برنامه های مربوط به مراحل نهایی خروج نظامیان آمریکا در صورت فروپاشی توافقات مربوط به امنیت فرودگاه یا بروز تحولات عمده پیش بینی نشده دیگر ممکن است تغییر نمایند.

بر اساس این گزارش تعداد 650 سرباز آمریکایی که به اسم یک نیروی دائمی تر در افغانستان در نظر گرفته شده اند به تامین امنیت برای سفارت آمریکا و یک سری پشتیبانی ها از فرودگاه می پردازند. مقام ها اظهار کردند آمریکا موافقت نموده تا یک سیستم ضد راکت، توپخانه، خمپاره را در فرودگاه به همراه نیرو های مخصوص کار با آن در چارچوب توافقی با ترکیه در محل فرودگاه داشته باشد. بعلاوه آمریکا میخواهد در فرودگاه خدمه مخصوص پشتیبانی از هلیکوپتر قرار دهد.

به گفته مقام ها، ترکیه عمدتا با این موافقت نموده که تا زمان دریافت حمایت از نیرو های آمریکایی به تامین امنیت در فرودگاه بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1122

به "آمریکا حدود 650 سرباز را بعد از خروج، در افغانستان حفظ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا حدود 650 سرباز را بعد از خروج، در افغانستان حفظ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید