آمریکا و انگلیس: پایبندی مجدد ایران به برجام یک ضرورت است! خبرنگاران

به گزارش زنگ قلاب بافی، سران آمریکا و انگلیس به رغم عهدشکنی آشکار و عدم پایبندی به مفاد توافق هسته ای با ایران، بار دیگر بر ضرورت پایبندی مجدد تهران به این توافق تأکید کردند!

آمریکا و انگلیس: پایبندی مجدد ایران به برجام یک ضرورت است! خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از رویترز، در بیانیه ای که متعاقب گفتگوی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس منتشر شد، سران دو کشور بر لزوم پایبندی مجدد ایران به توافق هسته ای 2015 توافق کردند.

این در حالی است که طرف های غربی امضاکننده برجام، بالاخص ایالات متحده آمریکا، آشکارا عدم پایبندی خود به مفاد این توافقنامه را به اثبات رسانده و علاوه بر خروج یکجانبه از این توافق (آمریکا)، به بهانه های مختلف از عمل به تعهدات خود ذیل برجام سرباز زده اند.

بایدن و جانسون همچنین با اشاره به اقدام قابل توجه ایالات متحده، انگلیس و سایر شرکای بین المللی آنها در وضع تحریم ها علیه ناقضان حقوق بین الملل در سین کیانگ چین، نسبت به اقدام تلافی جویانه پکن ابراز نگرانی کردند.

لازم به ذکر است، دوشنبه گذشته ایالات متحده و انگلیس به همراه اتحادیه اروپا و کانادا در اقدامی هماهنگ بعضی از مقامات چین را به بهانه نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ تحریم کردند.

دولت چین نیز در واکنش به این تحریم ها 9 فرد و 4 نهاد انگلیس از جمله قانونگذاران عضو حزب محافظه کار این کشور را به همراه شماری از قانونگذاران اتحادیه اروپا و نهادهای آن تحریم کرد.

به گفته سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس، دو طرف همچنین به تبادل دیدگاه های خود پیرامون تغییرات آب و هوایی پرداخته و توافق کردند که مبارزه با تغییر آب و هوایی یک رکن اساسی در راستا بازسازی پس از شیوع کرونا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 988

به "آمریکا و انگلیس: پایبندی مجدد ایران به برجام یک ضرورت است! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و انگلیس: پایبندی مجدد ایران به برجام یک ضرورت است! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید