آیا می دانید یک جایگاه اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، یکی از اقدامات مناسب برای کارمندان و کارشناسان یک شرکت و دفتر امور اداری استفاده از جایگاه اداری مناسب است که این نوع از جایگاه ها دارای ویژگی های مناسب و بسیاری هستند که می خواهیم در این مطلب به شما عزیزان ارائه کنیم تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین خرید را در قسمت جایگاه اداری داشته باشید. کارمندان به دلیل استفاده طولانی مدت از جایگاه در ادارات و ارگان ها می بایستی از جایگاه های استاندارد و مناسب با نوع کار خود استفاده کنند ، چرا که اگر از جایگاه های غیر استاندارد بخواهند استفاده کنند در طولانی مدت باعث درد هایی در قسمت کمر و ستون فقرات می شود و جبران این مسئله بسیار سخت می باشد.

آیا می دانید یک جایگاه اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

جایگاه های اداری یکی از ادوات و ملزومات اداری برای یک شرکت به حساب می آیند و جز کالا های مخصوص و ویژه در زمان راه اندازی می باشند و پیشنهاد می گردد که نسبت به وزن و قد و همچنین آناتومی بدن شخص و کارمندان آن را انتخاب نمایید و باید مد نظر داشته باشید که یک جایگاه اداری مناسب دارای ویژگی های بسکمک است که به صورت خلاصه به آن می پردازیم.

ویژگی های یک جایگاه اداری مناسب:

جایگاه های اداری به بخش های مختلفی تقسیم می شوند که می توان به جایگاه اداری مدیریتی ، جایگاه اداری کارمندی ، جایگاه اداری کارشناسی ، جایگاه اداری منشی ، جایگاه کامپیوتر ، جایگاه پذیرایی و … می باشد که این طیف وسیع و گسترده برای انواع کاربری ها طراحی شده و شما عزیزان باید قبل از خرید کالا به نوع کاربری دقت داشته باشید.

بعد از حالت استاندارد، جایگاه اداری باید ارگونومیک باشد تا باعث خستگی فرد نگردد و از بروز بیماری هایی که در بالا به آن اشاره شد جلوگیری نماید. پشتی تعبیه شده در این نوع از جایگاه های اداری دارای حالت S شکل می باشد و می تواند پهنا کمرو ستون فقرات را در بر بگیرد.

پس از حالت ارگونومیک ، یک جایگاه اداری مناسب باید دارای ساختاری مقاوم و بسیار با دوام باشد که قدرت تحمل وزن بالا و همچنین دارای تنظیم اندازه فشار وارده بر روی جایگاه باشد و به عنوان مثال چرخ های استفاده شده در آن باید متریال مناسب داشته باشد تا کمترین صدای ممکن را از خود ساتر نماید و یا اسکلت بدنه باید بسار مقاوم باشد.

جایگاه اداری مناسب باید از حالت پشتی ارتجاعی و فنری برخوردار باشد تا بتواند فرد استفاده نماینده راحتی کامل در کار داشته باشد. همچنین فوم ها و اسفنج های استفاده شده باید مقاوم باشد و بهتر است از فوم سرد و یا فوم مرغوب باشد تا در زمان استفاده ضخامت آنها کم نگردد و نباید بیش از حد نرم باشد زیرا به قسمت نشیمنگاه فشار وارد شده و باعث امراض مختلف می گردد.

مکانیزم های هر یک از جایگاه های اداری با هم متفاوت می باشد و می توانید بسته به نوع کسب و کار خود از آنها استفاده نمایید این مکانیزم های طراحی شده عبارتند از : مکانیزم سینکرون که جز کاملترین مکانیزم ها می باشد ، مکانیزم تبلتی که حالت ارتجاعی بیشتری را برای جایگاه ایجاد می نماید و مکانیزم کلاجی که ساده ترین نوع مکانیزم در جایگاه های اداری می باشد. این بخش بسیار مهم بوده و در هنگام خرید کمک بسکمک به شما عزیزان می نماید.

جایگاه اداری باید دارای قابلیت تنظیم حالت ارتفاع باشد که از جک های مختلف در این بابت استفاده شده و نسبت به آنها حدود 15 سانتی متر می توانید افزایش ارتفاع داشته باشید. علاوه بر آن بهتر است پشتی جایگاه نیز قابل تنظیم باشد تا بسته به آناتومی بدن بتوانید آن را تنظیم نمایید. همچنین بهتر است جایگاه اداری دارای دسته باشد تا کارمندان فشار مضاعف بر روی مهره های گردنی نداشته باشند و بتوانند از این دسته ها برای راحتی بیشتر استفاده نمایند. قابلیت تنظیم اندازه زاویه و اندازه دسته نیز یکی دیگر از قابلیت های جایگاه اداری مناسب می باشد.

یک جایگاه اداری مناسب باید دارای حالت چرخان باشد و با بهره مندی از چرخ ، سهولت در حمل و نقل و جابجایی را برای کاربر ایجاد نماید. بهتر است تعداد چرخ ها 5 عدد به بالا باشد و جنس آنها از پلی پروپیلن باشد تا کمترین صدای ممکن را ایجاد کند. همچنین بهتر است دارای یک پشتی مخصوص گردن باشد تا از بروی بیماری های این نواحی و قوز کردن های طولانی مدت جلوگیری نماید. علاوه بر آن بهتر است دارای حالت تنظیم گودی کمر باشد تا بتواند تمامی ناحیه را پر کرده و از بروز دیسک کمر جلوگیری نماید.

جنس پایه بهتر است از آلمینیوم یا کروم باشد تا مقاومت بالاتری را داشته و بتوانید مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

شما می توانید برای خرید جایگاه اداری اینجا کلیک کنید، در انتخاب و خرید از برند های معتبر بهره ببرید زیرا می توانید از گارانتی و ضمانت خدمات پس از فروش آن بهره ببرید. با خرید از برند های معتبر می توانید ضمانت اصل بودن کالا را از فروشندگان دریافت و ضمانت بازگشت کالا در صورت خرابی قبل از 7 روز و همچنین نصب اختصاصی را دریافت نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1378

به "آیا می دانید یک جایگاه اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید یک جایگاه اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید