ادعای وجود حساب خاص و خزانه دوم و سوم برای دولت، بی اساس است

به گزارش زنگ قلاب بافی، تهران (پانا) - سازمان برنامه و بودجه با خاطرنشان کردن اینکه حساب خاص نداریم، خاطرنشان کرد که تمامی درآمدهای دولت از محل فروش نفت و ... همیشه به حساب خزانه ریخته می گردد، از این رو طرح عناوینی همچون ایجاد خزانه دوم و سوم برای دولت، ادعایی بی اساس بوده و است.

ادعای وجود حساب خاص و خزانه دوم و سوم برای دولت، بی اساس است

به گزارش سازمان برنامه و بودجه دولت، سراسر قانون بودجه 1399 و ردیف های آن را که بگردید ردیفی به عنوان حساب خاص نخواهید یافت، چرا که اساسا چنین ردیفی وجود ندارد و این عبارت صرفا یک عبارت مصطلح در میان دستندرکاران امر بودجه است.

همانگونه که علی ربیعی سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود عنوان نموده است این اصطلاح، فقط یک بیان لفظی و مبتنی بر اولویت بندی است. هدف از بیان آن نیز یعنی اجرای طرح ها و پروژه های نیمه تمام که از منظر دولت دارای اولویت هستند و تا سرانجام سال 99 به اتمام خواهند رسید.

سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان نموده است: این لفظ مربوط به بعضی مصارف خاص حائز اولویت است و نه یک حساب خاص یا پولِ در اختیار نهاد ریاست جمهوری.

علی حیدر نوری رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه منشاء درآمد پرداخت های اجرا شده از محل حساب خزانه، درآمد حاصل از فروش (صادرات) فرآورده های نفتی سال 1398 است، اعلام نمود: این درآمدها در سال 99 تا کنون طی دو مرحله جمعا به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان به حساب خزانه داری کل کشور واریز شده است.

به گفته وی، از مجموع 4000 میلیارد تومان واریزی، مبلغ سه هزار و 756 میلیارد تومان برای تامین نقدینگی تخصیص طرح ها و ردیف های مصوب قانون بودجه سال 1399 کل کشور اختصاص یافته است.

رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: اگرچه مبلغ 120 میلیارد تومان برای احداث دانشکده فناوری های نوین از میان مبلغ سه هزار و 756 میلیارد تومان مبلغ مذکور طی روزهای گذشته خبرساز شده است، اما جدول هزینه کرد این مبلغ، نشان می دهد که عمده این بودجه صرف مهار آب های مرزی در مناطق گرمسیری و یاری به دانشگاه های علوم پزشکی جهت ارائه خدمات بیشتر به بیماران در دوره شیوع ویروس کرونا شده است.

وی اضافه نمود: علاوه بر این 600 میلیارد تومان برای کارانه معوق پرستاران و 500 میلیارد تومان اعتبارات مقابله با کرونا نیز از همین منبع تامین شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 698

به "ادعای وجود حساب خاص و خزانه دوم و سوم برای دولت، بی اساس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای وجود حساب خاص و خزانه دوم و سوم برای دولت، بی اساس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید