سال جاری بیش از 161 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تا انتها مهرماه بیش از 161 هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از عواملی مانند سیل، تگرگ، خشکسالی، طوفان و ... به بخش کشاورزی استان کرمان وارد شده است.

سال جاری بیش از 161 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد شد

عباس سعیدی امروز ششم آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در هفت ماهه گذشته خشکسالی 45 هزار میلیارد ریال، زمین لرزه 420 میلیارد ریال، سیل و بارندگی 4282 میلیارد ریال، طوفان 2799 میلیارد ریال و تگرگ 3472 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد نموده است.

وی گفت: در جریان بلایای طبیعی در استان، مراتع به شدت آسیب دیده و کاهش علوفه باعث شد دام عشایر و دامداری های سبک دچار آسیب و خسارت سنگینی درحوزه دام وارد شد.

سعیدی اضافه نمود: در باغات،کاهش بارندگی و تغییرات اقلیمی باعث سرمازدگی شد و در ابتدای سال بیش از 50 هزار تن محصول پسته استان آسیب دید، در باغات گردو 8000 تن گردو از بین رفت و سایر میوه های سردسیری نیز در اثر سرمازدگی آسیب دیدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در حوزه زراعت خسارتی که سال جاری به محصولات گندم، جو، کلزا و ... وارد شد بی سابقه بوده و بیش از 33 تا 35 درصد کاهش فراوری را داشتیم.

وی اضافه نمود: در مجموع عوامل خسارت زایی که به محصولات کشاروزی استان وارد شده، خسارتی بالغ بر بیش از 16 هزار میلیارد تومان است.

سعیدی اظهار کرد: توصیه می گردد همه بهره برداران بخش کشاورزی محصولات خود را بیمه نمایند اما با توجه به خسارت زیاد بیمه نیز چندان جوابگوی نیست لذا بحث بیمه احتیاجمند بازبینی است تا خسارت بیشتری جبران گردد که این مهم با تعامل خوبی که بین بیمه گزار و کشاورزان صورت می گیرد قطعاً تاثیر گذار می باشد.

سعیدی با اشاره به اقداماتی که سازمان جهاد کشاورزی در جهت حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی انجام داده، توضیح داد: در حوزه دام خرید دام مازاد در دستور کار نهاده شد که شرکت پشتیبانی امور دام خرید را انجام می دهد و دامداران می توانند دام مازاد خود را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند.

وی بیان نمود: خسارت وارده به بهره برداران کشاورزی زیاد است و برای جبران خسارت احتیاج به تسهیلات بانکی داریم که در اختیار کشاورزان قرار بدهیم و اگر از کشاورزان حمایت گردد در فراوریات سال بعد هم می تواند موثر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1289

به "سال جاری بیش از 161 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری بیش از 161 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید