با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری بندر خمیر آشنا شویم

به گزارش زنگ قلاب بافی، بندر خمیر 40 جزیره دارد و مساحتش به 102 هزار هکتار می رسد. امکان دسترسی به برخی از جزیره ها برای گردشگران هست. برای مثال، جزیره مردو فوق العاده زیبا بوده و در آن درختهای مانگرو یا حرا وجود دارند. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری بندر خمیر همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی بندر خمیر آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف بندر خمیر برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری بندر خمیر آشنا شویم

بازار سنتی بندر خمیر

در بازار سنتی بندر خمیر می توانید اجناس متنوعی را پیدا کنید؛ از پارچه های بی مثال تا خیلی چیزهای دیگر. ته لنجی نیز اجناسی وارداتی محسوب می شوند که صیادان و تجار آنها را از کشورهای اطراف وارد این شهر می کنند و در صورت رفتن به این بازار، می توانید این اجناس را نیز مشاهده نمایید.

پل لاتیدان

پل لاتیدان عنوان بلندترین پل کشور را از آن خود کرده و حدود 1500 متر طول دارد. این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی بندر خمیر 500 سال قدمت دارد و دارای 222 دهنه است.

غار نمکی گری شیخ

غار نمکی گری شیخ ورودی سنگی با کانی های رنگارنگ دارد و دمای داخلی آن بین 15 تا 17 درجه است. این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری بندر خمیر بهترین مکان برای درمان بیماری هایی نظیر افسردگی و بیماری های تنفسی هست، چرا که در درون آن یکسری یونهای آزاد وجود دارند.

رستوران گارگوپ

در ساخت این رستوران از چوب هایی که دیگر کارایی قابل توجهی نداشته اند، استفاده شد، مانند درهای چوبی دور انداخته شده یا پنجره های چوبی قدیمی که دیگر به درد صاحبانشان نمی خوردند. از آنجایی که این رستوران روبروی بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه بوده، شما می توانید در آنجا بی مثال ترین غذاهای دریایی را میل نمایید.

خانه قاضی رویدر

خانه قاضی رویدر با معماری بی مثالی بنا گشته و دارای بادگیر است. از روی نام این خانه میتوان به این موضوع پی برد که در گذشته به خان منطقه یا کدخدا تعلق داشته و محلی برای رفع اختلافات اهالی بشمار می آمد.

کافه بادگیر

در حوالی خانه سنچه، کافه ای به نام بادگیر است که در یک خانه تخریب شده و در اتاق بادگیر آن بنا گشته و با فضای سنتی و خاصی که دارد، جلوه زیبایی به این شهر داد. شما می توانید در این کافه با دوستان و همراهانتان کمی وقت بگذرانید.

اقامتگاه تکو

اقامتگاه تکو در بندر خمیر واقع شده و صاحب آن علی آقا زمانی، علاوه بر اینکه به گردشگران غذاهای محلی می دهد، برایشان داستانهای جالبی را از صیادی تعریف می کند. شما علاوه بر اینکه در این اقامتگاه و در یکی از اتاق های آن ساکن می شوید، می توانید با باورها و اعتقادات مردم محلی نیز آشنا شوید.

کلبه کالنگار

کلبه کالنگار در محل برخورد خلیج فارس و جنگل های حرا بوده و شما هنگام بازدید از جزیره مردو می توانید این کلبه را مشاهده نمایید. نام این مورد از دیدنی های معروف بندر خمیر برگرفته از کلمه کالنگ است که در زبان محلی آن را به صدف یا پوسته صدف استوانه ای معنا می کنند.

روستای باقی آباد

روستای باقی آباد یک روستا موزه صنعتی محسوب می شود که در گذشته و هنگامیکه روستاهای همجوار برق نداشتند، از برق برخوردار بود. 50 سال پیش، مردم این روستا با 8 کیلومتر خط لوله کشی آب را از چشمه ای در دل کوه تا درون روستا انتقال دادند.

جزیره وارمی

جزیره وارمی بندر خمیر در ساعاتی از روز و در هنگام مد مخفی می شود و سپس، در هنگام جزر سر از آب بیرون می آورد. این جزیره از شن های تمیز و بدون گل و لای تشکیل شده و بسیار شگفت انگیز است.

لنج موزه بوم گوهری

در بالای لنج موزه بوم گوهری میتوان علاوه بر تماشای پرندگان، به نظاره بخشی از تالاب بین المللی خورخوران نشست. لنج یا بوم به یک نوع از لنج های دارای بادبان گفته می شود که سفرهای دریایی تا هند و آفریقا با آنها انجام می شوند.

اقامتگاه رستوران سنتی سلیدان

این اقامتگاه از 5 اتاق تشکیل شده که یک اتاق آن حجله سنتی و دیگری بادگیر است. این اقامتگاه رستوران در دل یک خانه قدیمی واقع شده است که زمانی به خانواده ادیبی متعلق بود.

دیواری برای حفاظت از شهر

دیواری با بیش از 200 سال قدمت مشاهده می شود که در گذشته برای مقابله با یورش ها ساخته شده بود. این دیوار که به سدار معروف بوده، دارای سه درب و چهار سنگر است.

خانه سنچه

در بندر خمیر، خانه ای قدیمی تحت عنوان خانه سنچه وجود دارد که در آن صنایع دستی و سوغات عرضه می گردند و علاوه بر آن، خدمات اقامتی نیز ارائه می شوند. این خانه که به خاندان بلوکی ها مربوط است، دارای یک اتاق معروف به حجله بوده که با سبک و سیاق حجله های قدیمی مردم شهرهای جنوبی ساخته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1327

به "با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری بندر خمیر آشنا شویم" امتیاز دهید

1 کاربر به "با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری بندر خمیر آشنا شویم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری بندر خمیر آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید