با نوتک فار، درمان را در طبیعت بجویید

به گزارش زنگ قلاب بافی، داروسازی گیاهی به دو شکل سنتی و مدرن انجام می گردد. بنیان داروسازی سنتی بر منابعی مانند کتب طب و داروسازی سنتی نظیر قانون، الحاوی و... پایدار است؛ اما مبنای داروسازی مدرن گیاهی براساس یافته های تازه علمی درباره خواص درمانی مواد مؤثره گیاهان دارویی است.

با نوتک فار، درمان را در طبیعت بجویید

در ساخت داروهای گیاهی به روش داروسازی مدرن، دانش داروسازی در ابعاد وسیعی به کار گرفته می گردد.

شناسایی و استخراج مواد موثره گیاهان و سپس استفاده از آنها در فرمولاسیون داروهای گیاهی، پایه اصلی داروسازی گیاهی را تشکیل می دهد. شرکت داروسازی نوتِک فار از شرکت هایی است که داروهای خود را به روش داروسازی مدرن گیاهی، فرموله و فراوری می نماید.

شرکت دانش بنیان داروسازی نوتِک فار که سال90 تأسیس شده و اکنون در پارک علم وفناوری دانشگاه تهران مستقر است، در زمینه استخراج و خالص سازی مواد مؤثره گیاهی، فرمولاسیون و فراوری دارو با منشأ گیاهی و طبیعی فعالیت می نماید.

متخصصان نوتِک فار این کار را به یاری بخش تحقیق وتوسعه (R&D) و بعلاوه گروه علمی قدرتمندی متشکل از متخصصان مجرب و صاحب صلاحیت در حوزه های داروسازی و پزشکی انجام می دهند.

درباره مؤسس نوتِک فار

دکتر سید صدرالدین نبوی، مؤسس و مدیرعامل شرکت دانش بنیان داروسازی نوتِک فار سال 75 پیروز به اخذ مدرک دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد. اما پیش از آن در ترم دوم دانشجویی در سال 70، با حوزه داروسازی گیاهی آشنا شد. وی قبل از تأسیس نوتِک فار، سابقه تأسیس سه شرکت دیگر را در داخل کشور و بعلاوه عضویت در گروه مؤسسان دو شرکت در خارج از کشور را هم در کارنامه حرفه ای خود دارد.

دکتر نبوی درخصوص علاقه ای که به ساخت داروهای باکیفیت و مؤثر در درمان دارد، به جام جم می گوید: عشقی که نسبت به کار داروسازی گیاهی دارم، باعث می گردد ساعت ها کار سخت روزانه خسته ام نکند. علاقه داشتن به کاری که مشغول انجام آن هستید، به علاوه برخورداربودن از دانش فنی لازم می تواند نتایج شگفت انگیزی در پی داشته باشد. هدف گذاری ما در مجموعه نوتِک فار، فراوری داروهای باکیفیت است که اثربخشی زیادی در درمان بیماری ها داشته باشد؛ به این ترتیب ساخت تعداد زیادی دارو در اولویت ما قرار ندارد بلکه کیفیت را به اسم مشخصه اصلی محصولاتمان مدنظر قرار داده ایم؛ به گونه ای که هیچ دارویی در شرکت نوتِک فار فراوری نمی گردد، مگر آن که اثربخشی بالایی داشته باشد. در واقع می توانم تضمین بدهم درج نام نوتِک فاربر روی بسته بندی یک محصول، ضمانت نماینده کیفیت آن است.

ویژگی های منحصربه فرد نوتِک فار

به گفته دکتر نبوی، از ویژگی های شرکت نوتِک فار، می توان به شناخت کامل این مجموعه نسبت به گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، درمان طبیعی و دانش داروسازی اشاره نمود. تیم بازاریابی و فروش این شرکت از جوانان با استعداد و توانمندی تشکیل شده است که تا به امروز نتایج خوب و چشمگیری کسب نموده اند. مدیرعامل نوتِک فار در این رابطه تصریح می نماید: همیشه جلسات، همایش ها و رویدادهای متعددی برای پزشکان و داروسازان در سراسر کشور برگزار می گردد. علاوه بر آن ماهانه بیش از 14هزار ویزیت علمی پزشکان و داروسازان در اقصی نقاط کشور صورت می گیرد . هدف ما از انجام همه اینها در درجه اول فرهنگ سازی در زمینه استفاده از داروهای گیاهی و بعد شناساندن علمی و تخصصی داروهای

شرکت است.

چالش های پیش روی فعالان حوزه سلامت

دکتر نبوی در رابطه با معضلاتی که شرکت های فعال در حوزه سلامت با آنها روبرو اند، می گوید: از عظیم ترین چالش های پیش روی شرکت ها بخشنامه ها و مقررات خلق الساعه دولتی و بی ثباتی مالی و تبعات آن مانند کمبود نقدینگی است. بعلاوه یکی از عظیم ترین مسائل پیش روی فعالان این بخش، تأمین مواد جانبی داروسازی است. این چالش بعد از تشدید تحریم های ناجوانمردانه ای که کشورهای غربی علیه ایران اعمال می نمایند، بسیار دشوارتر شده است.

این فناور داخلی معتقد است: توسعه دانش و توسعه فراوری در یک شرکت، مستلزم ثبات نسبی و فضایی عاری از تنش است. اگرچه تحریم ها فشار خارجی هستند، اما در داخل کشور هم موانعی خودساخته وجود دارد که درکنار تغییرات مداوم قوانین از سوی بعضی مسؤولان این حوزه، عوامل تنش زا و برهم زننده ثبات محسوب می گردد که در مقطع کنونی، نسبت به تحریم ها و مسائل بیرونی تاثیرگذارترند؛ از این رو به نظر می رسد توسعه صنعت و فراوری نیازمند یک بازنگری اساسی است.

وی در سرانجام ضمن اشاره به اهداف شرکت نوتِک فار، خاطرنشان می نماید: فرمولاسیون و فراوری داروهای گیاهی باکیفیت و قابل رقابت با محصولات کشورهای پیشرفته، ایجاد ساختار سازمانی استاندارد و ممتاز، به کارگیری نیروهای متخصص و کارآمد، آموزش نیروهای جوان و مستعد و بعلاوه ایجاد شرایطی مناسب برای بروز استعدادها و خلاقیت های افراد علاقه مند حوزه ساخت داروهای گیاهی، از اهداف اصلی مجموعه ما به تعداد می رود که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم در آینده ای نه چندان دور آنها را محقق کنیم.

محصولات نوتِک فار در یک نگاه

شربت پپتولیک

یکی از داروهای نوتِک فار شربت پپتولیک است. این شربت در التیام و درمان زخم های دستگاه گوارش استفاده می گردد؛ بعلاوه برای کاهش عوارض داروهایی که اثرات خوبی بر جداره معده ندارند هم می توان همراه با این داروها از شربت پپتولیک استفاده کرد. در ساخت این دارو از اثرات گوارشی مواد مؤثره شیرین بیان و بابونه استفاده شده است.

کپسول نازوفار

یکی دیگر از فراوریات این شرکت کپسول نازوفار است که در ساخت آن از اثرات ضد تهوع ماده مؤثره ریزوم زنجبیل استفاده شده است. این دارو در رفع تهوع دوران بارداری، جلوگیری از ایجاد تهوع، استفراغ و سرگیجه ناشی از بیماری حرکت، درمان تهوع میگرنی، رفع کردن تهوع و استفراغ ناشی از داروهای بیهوشی و بعلاوه داروهای شیمی درمانی، کاربرد دارد. در کار آزمایی بالینی صورت گرفته برروی بچه ها سرطانی بیمارستان علی اصغر تهران که به منظور آنالیز اندازه اثربخشی نازوفار در کنترل تهوع ناشی از مصرف داروهای شیمی درمانی صورت گرفته، درمقایسه با قرص متوکلوپرامید که یک داروی شیمیایی ضد تهوع با عوارض بالاست، داروی نازوفار اثرات ضد تهوع بسیار خوب و بدون عارضه ای داشته است.

شامپو داروی رکوبیزول

داروی دیگری که نوتِک فار ساخته است شامپو داروی رکوبیزول نام دارد. این محصول اولین داروی گیاهی ثبت شده به فرم شامپو در سازمان غذاوداروی کشور است. از این شامپو می توان برای شست وشوی روزانه سر و بدن استفاده کرد و بعلاوه در مواقعی که زخم، سوختگی یا التهابی در نواحی سر و بدن وجود داشته باشد، شامپو داروی رکوبیزول برای درمان آنها به کار می رود؛ بنابراین در صورت شناخته شدن این محصول در سطح کشور، امکان عمومی شدن و مصرف گسترده آن وجود خواهد داشت.

یکی از مهم ترین کاربردهای رکوبیزول در درمان زخم بستر و بعلاوه درمان التهاب هایی نظیر اگزما، کهیر و آکنه است. تا پیش از فراوری این محصول، افرادی که دارای زخم، التهاب و سوختگی بودند، هیچ شوینده اختصاصی برای شست وشوی روزانه سر، صورت و بدن نداشتند و معمولا از شامپو بچه برای این منظور استفاده می کردند؛ اما در حال حاضر علاوه بر اینکه این دارو یک شست وگرددهنده اختصاصی با مشخصات فنی خوب است، درمان را هم تسریع می نماید. با توجه به pH مناسب و همین طور عدد زِئین پایینی که این شامپو- دارو دارد، می توان آن را برای هر سنی ازجمله نوزادان به کار برد و بعلاوه در مورد پوست های بسیار حساس هم قابل استفاده است.

سایر محصولات

تعداد دیگری از فراوریات شرکت نوتِک فار با اسامی پماد رکوبیزول، شامپو بیزالن، پماد بیزالن، کپسول هیپوفار، کپسول میگرافار، شربت رکولیک و بعلاوه شربت کالیک برای عظیمسالان و اطفال هستند. موارد مصرف و اطلاعات مربوط به هرکدام از این داروها به وسیله سایت، اینستاگرام و تلگرام شرکت نوتِک فار در دسترس واقع شده است.

راه های ارتباطی با داروسازی نوتِک فار

وبسایت:ktp.co.ir

اینستاگرام:Knowtechphar

تلگرام:ktpcoo

ایمیل:[email protected] و [email protected]

تلفن:02188987053

فکس:02188984827

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، خیابان دکتر اسلامی ندوشن (شاهد سابق)، پلاک 17، زنگ ششم، طبقه پنجم

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1135

به "با نوتک فار، درمان را در طبیعت بجویید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نوتک فار، درمان را در طبیعت بجویید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید