ببینید ، هولناک مثل 11 میلیون خودرو بدون بیمه

به گزارش زنگ قلاب بافی، تردد 11 میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث، در خیابان ها و جاده ها جان و مال شهروندان را تهدید می نماید.

ببینید ، هولناک مثل 11 میلیون خودرو بدون بیمه

به گزارش خبرنگاران آنلاین: طبق آمار رسمی، در یک بازه زمانی 9 ساله تعداد وسایل نقلیه بدون بیمه شخص ثالث از 9 میلیون و 945 هزار دستگاه در سال 1392 به 11 میلیون و 800 هزار و 626 دستگاه در سال 1400 رسیده است. تازه ترین آمارهای صندوق تامین خسارت های بدنی نشان می دهد در فاصله 27 تیرماه تا 15 مرداد سال جاری 866 هزار و 554 میلیون دستگاه وسیله نقلیه زمینی فاقد بیمه با استفاده از طرح بخشش جریمه نداشته بیمه، به خرید بیمه نامه اقدام نموده اند، به این ترتیب برآورد می شود هم اکنون 11 میلیون وسیله نقلیه بدون پوشش بیمه شخص ثالث در حال تردد در خیابان ها و جاده ها هستند.

به گفته مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی، موتورسیکلت ها 90 درصد از وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث را به خود اختصاص داده اند.

یکی از دلایل اصلی بیمه گریزی دارندگان وسیله نقلیه به ماده 21 قانون بیمه شخص ثالث بازمی شود که در آن تاکید شده برای حمایت از زیان دیدگان حوادث ناشی از وسایل نقلیه، خسارت های بدنی وارد شده به اشخاص ثالث که به دلیل فقدان یا انقضای بیمه نامه، بطلان قراداد بیمه، شناخته نشدن وسیله نقلیه مقصر حادثه و حتی ورشکستگی شرکت های بیمه، بر عهده صندوق تامین خسارت های بدنی خواهد بود. صندوقی که البته بخش قابل توجهی از منابع آن را دارندگان وسایل نقلیه قانونمند و دارای پوشش بیمه شخص ثالث می پردازند. این صندوق در عمل با دریافت 8 درصد مبلغ هر بیمه نامه شخص ثالث، ریسک دارندگان وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه یا فرارکنندگان از حادثه را پوشش می دهد.

صندوق یادشده در پی افزایش 18 درصدی وسایل نقلیه فاقد بیمه در سال های اخیر تصمیم گرفته تا خسارت را از مقصران حوادث رانندگی بگیرد.

به گفته قمصریان، آیین نامه اجرای این حکم قانونی به زودی اجرا خواهد شد. البته او اذعان می نماید: درفرآیند بازیافت از مقصران موفقیت چندانی نداریم، زیرا معمولا مقصرین همان افرادی هستند که بخاطرشرایط اقتصادی سختی که داشتند ، بیمه شخص ثالث خریداری ننموده بودند و بنابراین برای پرداخت به صندوق هم مشکل اقتصادی دارند .

گزارش: تحریریه خبرنگاران

تدوین: مهدی کشوریان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1551

به "ببینید ، هولناک مثل 11 میلیون خودرو بدون بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، هولناک مثل 11 میلیون خودرو بدون بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید