بهره برداری از 6 پروژه گردشگری در استان مرکزی

به گزارش زنگ قلاب بافی، مدیر کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تا انتها سال 6 پروژه گردشگری در استان مرکزی بهره برداری می گردد.

بهره برداری از 6 پروژه گردشگری در استان مرکزی

به گزارش دنیای سفر مصطفی مرزبان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سرمایه گذاران برای اجرای طرح های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری استان بگیرند و برای این منظور زمینی را با کاربری مناسب معرفی نمایند و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ نمایند، البته نکته حائز اهمیت در اجرای این پروژه های گردشگری مباحث زیست محیطی است که باید حتما در فرایند اجرای طرح مدنظر قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در امسال دو جلسه کارگروه گردشگری استان برگزار شده و در مجموع امسال 23 طرح به تصویب رسیده است، گفت: در حال حاضر 4 پروژه در حال ساخت است که 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

مرزبان توضیح داد: با مطرح کردن این طرح ها در جلسات کارگروه گردشگری در پی محدود کردن طرح ها نیستم و هدف از آنالیز آن ها ساماندهی طرح ها با دستگاه های ذیربط است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود یک تا 1.5 سال برای اخذ مجوز از کارگروه زیربنایی استان و دریافت برگه تغییر کاربری از امور جهاد کشاورزی، پروانه ساخت و دیگر استعلامات مرتبط زمان صرف می گردد به همین علت بهره برداری از پروژه ها مشمول زمان می گردد، اما تا سرانجام سال، 6 پروژه در استان مرکزی به بهره برداری می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی حجم سرمایه گذاری اجرا شده برای 23 پروژه گردشگری در استان را بالغ بر 8500 میلیارد ریال برشمرد و گفت: این پروژه ها برای 599 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1406

به "بهره برداری از 6 پروژه گردشگری در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 6 پروژه گردشگری در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید