رشد 7 درصدی بازدید از اماکن تاریخی فارس

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران، مصیب امیری عصر یکشنبه در جریان همایش روز جهانی جهانگردی در شیراز اعلام کرد: طی شش ماهه ابتدای سال، آمار بازدید کنندگان از اماکن تاریخی استان فارس چهار میلیون و 300 هزار نفر اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

رشد 7 درصدی بازدید از اماکن تاریخی فارس

وی با اشاره به اینکه گردشگری در دنیای امروز صندلی ویژه ای دارد، اضافه کرد: صنعت دنیاگردی در دنیا با بیش از یک میلیارد نفر به تنهایی 9 درصد فراوری ناخالص ملی کشورها را به خود اختصاص داده است.

امیری اضافه کرد: از هر 11 شغل بر اساس ارزیابی های اجرا شده یک شغل متعلق به بخش گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس، گردشگری را راهی به سوی رشد همه جانبه دنیا امروز دانست و اضافه کرد: فارس در حوزه های متنوع گردشگری ویژگی منحصر به فردی دارد و سهم 30 درصدی آثار تاریخی نشان از صندلی این استان است.

امیری با اشاره به اینکه 77 رشته صنایع دستی در استان فارس فعال است، اضافه کرد: 47 درصد اشتغال استان فارس مربوط به حوزه خدمات بوده و از این میزان 10 درصد در حوزه خدمات بخش گردشگری است و در مجموع 9.9 درصد سهم اشتغال استان به گردشگری اختصاص دارد.

وی با اشاره به سند چشم انداز گردشگری استان در سال 1404 اعلام کرد: در این سال فارس در بخش گردشگری تاریخی و فرهنگی باید رتبه اول، گردشگری سلامت و پزشکی جزو دو قطب اول، گردشگری روستایی رتبه نخست، گردشگری مذهبی رتبه سوم، گردشگری خدمات رتبه دوم و گردشگری ادب و عرفانی رتبه اول را داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: امیدواریم با فراهم کردن بسترهای لازم و تسهیل شرایط برای ایجاد کسب و کار جدید در حوزه گردشگری، بتوانیم شرایط گردشگری استان را به نقطه مطلوب برسانیم.

امیری عنوان نمود: در این راستا میراث فرهنگی آمادگی دارد ضمن آماده سازی زیرساختها، از ایده های جدید و خلاقانه نیز حمایتهای لازم را به عمل آورد.

در انتها این مراسم، از فعالان عرصه گردشگری استان فارس نیز تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 187

به "رشد 7 درصدی بازدید از اماکن تاریخی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 7 درصدی بازدید از اماکن تاریخی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید