خور و بیابانک از ظرفیت بسیار زیادی در گردشگری برخوردار است

به گزارش زنگ قلاب بافی، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، خور و بیابانک از ظرفیت بسیار زیادی در گردشگری برخوردار است.

خور و بیابانک از ظرفیت بسیار زیادی در گردشگری برخوردار است

علیرضا ایزدی در حاشیه بازدید از تأسیسات گردشگری شهرستان خور و بیابانک گفت: متأسفانه، شهرستان خور و بیابانک یکی از شهرستانهای کم برخوردار کشور است که از ظرفیت بسیار زیادی در زمینه های گردشگری، صنایع دستی و بعلاوه توسعه مالی بر مبنای صنعت گردشگری برخوردار است، لذا با توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان میتوان بر اقتصاد منطقه تأثیر قابل توجهی گذاشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: شهرستان خور و بیابانک دارای 70 واحد گردشگری با ظرفیت 4435 نفر و حجم سرمایه گذاری بیش از 150 میلیارد تومانی و بعلاوه 27 واحد گردشگری در دست احداث است که با توسعه این زیرساخت ها میتوان به سوی آینده ای روشن قدم های بلندی برداشت.

او افزود: در این شهرستان 14 اثر ثبتی و 4 اثر در حال ثبت وجود دارد، بعلاوه 5 کارگاه دارای مجوز صنایع دستی فعال و 150 مجوز فراوری انفرادی صنایع دستی تا به امروز صادر شده که در این میان اشتغال بیش از 205 نفر را در رشته های همانند کرباس بافی، حصیربافی، چرم دوزی، قلمکار، قلم زنی، تراش سنگ های قیمتی و دوخت لباس های محلی موجب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در سفر یک روزه خود به شهرستان خور و بیابانک از اقامتگاه های بومگردی، بافت تاریخی، کارگاه های صنایع دستی، مجموعه اداری فرهنگی استاد حبیت یغمایی و مجتمع گردشگری و آبشار نمکی پتاس شهر خور بازدید کرد و بعلاوه با جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان گردشگری شهرستان نیز گفت و گو کرد.

یکی از مهمترین بازدیدهای مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، بازدید از مجتمع گردشگری راه ابریشم بود که در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع با زیربنای بیش از 9 هزار مترمربع و سرمایه گذاری 420 میلیارد ریال به وسیله بخش خصوصی و بعلاوه پرداخت 160 میلیارد ریال تسهیلات از سال 1394 عملیات احداث آن آغاز شده و با توجه به پیگیری های صورت گرفته، تا اواسط امسال با ظرفیت اشتغالزایی بیش از 50 نفر به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1516

به "خور و بیابانک از ظرفیت بسیار زیادی در گردشگری برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خور و بیابانک از ظرفیت بسیار زیادی در گردشگری برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید