بوسنی و هرزگوین خواهان همکاری گسترده با ایران شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، قائم مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: کشور ما خواهان همکاری های گسترده مالی و توسعه مراودات تجاری با ایران است.

بوسنی و هرزگوین خواهان همکاری گسترده با ایران شد

احمد هالیلوویچ ، قائم مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در جریان سفر به استان قزوین در ملاقات با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حوزه مالی استان قزوین اضافه نمود: سفر به ایران تجربه خوب و پله نخست برای ارتقای روابط تجاری و مالی به شمار می رود.

او ادامه داد: ما با کشور های مختلف قراداد های تجاری داریم و ایران نیز می تواند در شمار این کشور ها قرار بگیرد.

قائم مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: بازرگانان و فعالان تجاری بوسنی را با ظرفیت های مالی ایران از جمله قزوین آشنا خواهیم کرد.

هالیلوویچ بیان گرد: اتاق های بازرگانی دو کشور و استان های آن ها می توانند احتیاج های تجاری یکدیگر را به ترتیب اولویت ها شناسایی نموده و برای ارتقای همکاری ها و مراودات تجاری زمینه سازی نمایند.

او از علاقه دولت کشورش برای افزایش مناسبات در زمینه های مختلف اطلاع داد و گفت: امیدواریم سفر ها و نشست های دوطرفه به این مهم یاری کند.

معاون پارلمانی وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین و بعلاوه سفیر این کشور در ایران نیز در این نشست حضور داشتند.

مقامات وزارت خارجه بوسنی و هرزگوین که به ایران سفر نموده اند امروز در بازدید از شهرک صنعتی کاسپین و لیا با توانمندی های تولیدی و تجاری استان قزوین آشنا شدند.

بوسنی و هرزگوین کشوری با حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در منطقه بالکان در جنوب شرق اروپا بوده و مرکز آن سارایوو است.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1577

به "بوسنی و هرزگوین خواهان همکاری گسترده با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوسنی و هرزگوین خواهان همکاری گسترده با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید